Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر امیر رضایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تنها دستگاه سی تی اسکن بیمارستان ابن‌سینا نورآباد مرکز دلفان از یک ماه پیش خراب و غیرقابل استفاده شده است و شهروندان نیازمند تشخیص طبی، ناگزیر به شهرهای همجوار مسافرت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تعمیر تنها دستگاه سی تی اسکن موجود در دلفان ۶ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد ادامه داد: باتوجه به شرایط قرمز شیوع کرونا، این دستگاه برای تشخیص وضعیت بیماران مبتلا به ویروس بسیار ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس شبکه بهداشت و درمان دلفان اضافه کرد: بیماران کرونایی بستری در بیمارستان ابن‌سینا ۲۱ نفر هستند که ۱۰ نفر آنها در بخش مراقبت‌های ویژه ( آی سی یو) بستری هستند و حال ۲ نفر آنان وخیم است.

رضایی اظهار داشت: تعداد موارد مثبت در دلفان به سه هزار و ۱۲۲ نفر رسیده که ۶۴ بیمار از این تعداد جان باخته‌اند و هم اکنون شهرستان از نظر شیوع بیماری کووید ۱۹ در وضعیت  پرخطر قرار دارد.

وی اضافه کرد: یک بخش بیمارستانی با ۲۵ تخت به مبتلایان کرونا در دلفان اختصاص یافته که با توجه به فصل سرما و احتمال افزایش بیماران طی هفته آینده، یک بخش دیگر ویژه این افراد در بیمارستان ابن‌سینا راه اندازی می شود.

رضایی با اشاره به کمبوی نیروی بیمارستانی در دلفان برای مقابله با کرونا گفت: بسیاری از مبتلایان دیر به بیمارستان مراجعه می کنند و به همین دلیل ویروس ریه این افراد را درگیر کرده است. 

وی افزود:  وضعیت تخت های مخصوص بیماران کرونایی در شهرستان دلفان نسبت به برخی شهرستان های دیگر بهتر است.

تاکنون ۴۰ هزار و ۲۹۳ مورد مثبت کرونا در لرستان شناسایی شده که از این تعداد ۸۰۳ نفر جان باخته اند و با توجه به وضعیت قرمز استان و فوق حاد برخی شهرها تمامی محدودیت های کرونایی استان تا ۱۶ آبان تمدید شده است.

شهرستان دلفان با مرکزیت شهر نورآباد و جمعیت ۱۵۰ هزار نفر در شمال لرستان است. 

برچسب‌ها ویروس کرونا نورآباد دلفان لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا نورآباد دلفان لرستان ویروس کرونا نورآباد دلفان لرستان اخبار کنکور بیمارستان ابن سینا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۹۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان

ایسنا/لرستان بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان استان لرستان برپا شد.

بهرام دلفان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این رابطه گفت: به مناسبت هفته سلامت، بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران با حضور پزشکان متخصص در رشته‌های قلب، چشم پزشکی، داخلی، اطفال، اورولوژی، پوست، مغز و اعصاب، روانپزشکی، زنان و زایمان، متخصص تغذیه، جراح عمومی، دندانپزشک و پزشک عمومی، با همکاری سپاه حضرت ابوالفضل(ع)، سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دلفان، دانشگاه علوم پزشکی لرستان، بسیج جامعه پزشکی استان، شبکه بهداشت و درمان، هلال احمر و بخشداری میربگ، روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه به منظور ارائه‌ی خدمات تخصصی به مردم این منطقه برپا شد.

وی افزود: در این اقدام جهادی علاوه بر ارائه‌ی خدمات تخصصی و ویزیت رایگان، خدمات رادیولوژی، بینایی سنجی، تغذیه، روانشناسی، تزریقات، آزمایشگاه، مشاوره خانواده، مشاوره تخصصی جوانی جمعیت و خدمات داروخانه‌ای ارائه می‌شود.

دلفان با بیان اینکه ارائه‌ی خدمات تخصصی در مناطق محروم وظیفه‌ی ماست، گفت: امروز شاهد افتتاح بیمارستان تخصصی صحرایی با حضور کلیه رشته‌های تخصصی با همکاری سپاه ناحیه استان، بسیج جامعه پزشکی، برخی دستگاه‌های اجرایی و همکاری خوب آنان با دانشگاه علوم پزشکی هستیم تا خدماتی در شان و منزلت مردم منطقه به آنان ارائه شود.

وی افزود: این اقدام جهادی در راستای انتقال خدمات تخصصی از سطح شهرها و مراکز بیمارستانی استان به مناطق کم برخوردار روستایی و به منظور گرامیداشت هفته سلامت صورت گرفت و ارائه‌ی اینگونه خدمات، نیز تداوم دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • حضور بیش از ۲۷۰ نفر از کادر پزشکی لرستان در بیمارستان تخصصی دلفان
  • چهارمین دستگاه دیالیز در بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه راه‌اندازی شد
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • بیمارستانی برای درمان محرومین/ اینجا خدمت حال و هوای دیگری دارد
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • راه اندازی چهارمین دستگاه دیالیز بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه
  • حضور بیش از ۶۰ پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان
  • افتتاح بخش بیماران نیازمند به مراقبت‌های خاص در همدان
  • بیمارستان ‌صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در «میربگ» دلفان راه‌اندازی می‌شود