Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، کاظم دهقان، مدیرعامل شرکت شاپرک(وابسته به بانک مرکزی) با بیان اینکه شناسه یکتا برای درگاه های پذیرندگی پیش از این نیز وجود داشته است، عنوان کرد: این بدین معناست که شرکت شاپرک همکاری و وظیفه خود را در عمل به ماده (۱۱) «قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان» انجام داده اما ضروری است تناظر لازم میان شناسه یکتا و کد یکتای مودیان مالیاتی برقرار شود و در حال حاضر در انتظار برقراریWeb- service  از سمت سازمان امور مالیاتی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره اقدامات شرکت شاپرک مرتبط با ماده (۱۱) «قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان» گفت: در حال حاضر شناسه یکتا برای هر درگاه پذیرندگی وجود دارد. براین اساس و با تفاهم به عمل آمده با سازمان امور مالیاتی، مقرر شده است تناظر لازم میان شناسه یکتا و کد سامانه مودیان مالیاتی برقرار شود. لذا شرکت شاپرک همکاری خود را در این زمینه انجام داده است. سازمان امور مالیاتی نیز همکاری لازم را در این زمینه با ما دارد و امیدواریم این مسأله طبق قاعده و زمان‌بندی انجام شود.

وی با بیان اینکه شناسه یکتا پیش از این نیز وجود داشته است، عنوان کرد: شناسه یکتا وجود دارد اما ضروری است با آنچه در سامانه مودیان امور مالیاتی وجود دارد تناظر ایجاد شود، که در انتظار برقراریWeb- service  از سمت سازمان امور مالیاتی و ایجاد تناظر با سرویسی که از سوی این سازمان ایجاد می شود، هستیم.

به گفته این مقام مسئول، ماده (۱۱) «قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان» به منظور سامان‌دهی مالیاتی شبکه پرداخت طراحی شده است. 

مدیرعامل «شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت» (شاپرک) ضمن تأکید بر اینکه ساماندهی ابزارهای پذیرش، دستگاه‌های کارتخوان و درگاه های الکترونیکی همواره مدنظر این نهاد بوده است، تصریح کرد: به عنوان یک وظیفه «شرکت شاپرک» همواره این موضوع را مدنظر خود قرار داده است. طبیعتاً ‌در این حوزه هر روز در تلاشیم موارد جدیدی را برای ساماندهی اضافه می‌کنیم. براین اساس و در راستای قانون مبارزه با پولشویی و عمل به تکالیف ماده (۱۱) «قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان»،  شماره شبا حساب دارنده ابزار پذیرش کنترل و بررسی می شود که خوشبختانه با اقدامات انجام شده در این زمینه، تنها کمتر از سه درصد عدم تطابق وجود دارد که آن هم در دست اقدام و رفع مغایرت است.

دهقان یادآور شد:  ابتدا مغایرت میان شماره شبای حساب پذیرنده با صاحب درگاه کنترل می‌شود و  پس از آن با سرویسی که با سازمان امور مالیاتی برقرار می‌شود، این حساب در سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی به‌روزرسانی می شود و به عنوان حساب بانکی مرتبط با فعالیت شغلی پذیرنده محسوب می شود.

وی درخصوص نحوه احراز هویت پذیرنده و کسب‌ وکار عنوان کرد: برای این امر، اطلاعات دقیقی از پذیرنده و شرکت psp دریافت می‌شود و برای احراز هویت دقیق، موقعیت مکانی و هویت افراد از سازمان ثبت احوال و اداره پست، استعلام می‌شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1079124 برچسب‌ها سازمان امور مالیاتی بانک مرکزی ایران

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سازمان امور مالیاتی بانک مرکزی ایران قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان سازمان امور مالیاتی شناسه یکتا شرکت شاپرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۰۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۲ عنوان برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان در پایانه‌های مسافربری

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان از اجرای ویژه برنامه‌های شاخص هفته فرهنگی اصفهان در پایانه‌های مسافربری به‌ویژه پایانه کاوه خبر داد و گفت: در این هفته ۱۲ عنوان برنامه در پایانه‌های مسافربری شهر اصفهان اجرا می‌شود.

ابوالفضل توکلی با اشاره به آغاز هفته فرهنگی اصفهان اظهار کرد: پایانه‌های مسافربری به عنوان یکی از مبادی‌های مهم ورودی و خروجی مسافران نقش بسیار مهمی در معرفی جاذبه‌های اصفهان به مسافران شهر اصفهان دارند.

وی افزود: بر همین اساس سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان تصمیم گرفت به‌عنوان یکی از مراکز مهم و به منظور پاسداشت هفته اصفهان برنامه‌های متناسب با این هفته را در رأس کار خود قرار دهد و ۱۲ عنوان برنامه را در پایانه‌های مسافربری شهر اصفهان اجرا کند.

مدیر عامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه پایانه کاوه بیشترین تردد مسافران را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های مهم در پایانه‌ها کاوه نمایش اصفهان نه چندان دور است که این نمایش با محتوای معرفی آثار تاریخی، فرهنگ و هنر و صنایع دستی اصفهان می‌پردازد.

وی ادامه داد: رادیو پایانه که با موضوع اصفهان قدیم و با آمیزه‌ای از زبان طنز بناهای تاریخی اصفهان و همچنین حمل‌ونقل مسافران در قدیم را معرفی می‌نماید.

توکلی گفت: یکی از برنامه‌های جذاب پایانه‌ها در هفته اصفهان نمایش کمدی برگی از تاریخ است که می‌توان این نمایش را تلنگری برای حفظ جاذبه‌های تاریخی و طبیعی اصفهان دانست که با زبان طنز به ما هشدار می‌دهد که سرمایه‌های تاریخی شهر را حفظ نمائیم.

وی بیان داشت: کلاس زنده موسیقی سنتی اصفهان از دیگر برنامه‌های شاخص پایانه‌ها به منظور ایجاد فضای مفرح و شاد با حضور اساتید برجسته و در راستای معرفی هنر موسیقی اصفهان با رویکردی متفاوت‌تر از اجراهای موسیقی سنتی دیده شده است که این برنامه به مانند یک کلاس موسیقی واقعی در حضور مسافران اجرا می‌گردد.

وی همچنین نصب پرچم اصفهان به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در تمام پایانه‌های مسافربری کلان شهر اصفهان را از دیگر اقدامات فرهنگی این سازمان برشمرد و گفت: در تمام پایانه‌های مسافربری اصفهان تصاویر محتوای فرهنگی با محوریت تصاویر بافت تاریخی و هنر قدیمی اصفهان با مشارکت اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان نصب و در دید مسافران قرار گرفته است

کد خبر 747898

دیگر خبرها

  • مشکلات مالیاتی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی آذربایجان‌شرقی
  • تامین ۹۸ درصد درآمدهای استان سمنان از درآمدهای مالیاتی
  • اجرای ۱۲ عنوان برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان در پایانه‌های مسافربری
  • روش جدید پرداخت مالیات بر ارث از سپرده متوفیان نزد بانک‌ها
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد
  • قانون امباپه چیست: خوش‌خدمتی یا فرصت‌طلبی!‏
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • سیر تا پیاز بند بورسی
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟