Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است ایجاد پایه‌های مالیاتی جدید از نوسانات موجود در افزایش قیمت‌ها در زمینه بازار خودرو، املاک و مستغلات، ارز و طلا جلوگیری خواهد کرد. محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به سرنوشت مباحث مربوط به مالیات بر عایدی سرمایه در کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: مالیات بر عایدی سرمایه یکی از ظرفیت‌های قانون است تا در حوزه مباحث مالیاتی عملیاتی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه اساس مالیات بر عایدی به حوزه ساختار بودجه باز می‌گردد، تاکید کرد: بنابراین یکی از مباحث مهم در زمینه مالیات‌ها ایجاد پایه‌های جدید مالیاتی است.
رییس «کمیسیون اقتصادی» مجلس با بیان اینکه کمیسیون متبوع خود در فصل ایجاد پایه‌های مالیاتی جدید دو سرفصل را در دستور کار خود قرار داده است، اظهار داشت: یکی از این سرفصل‌ها مالیات بر عایدی سرمایه و دیگری هم مالیات بر مجموعه درآمد است.
وی تصریح کرد: خوشبختانه پس از چندین ماه کار کارشناسی کمیسیون اقتصادی گزارش مربوط به طرح موضوعات مالیاتی را در صحن کمیسیون به تصویب رسانده و این گزارش هم اکنون نهایی شده است و به زودی به صحن مجلس ارسال خواهد شد.
وی تاکید کرد: اگر این طرح در صحن مجلس به تصویب برسد ما به واسطه تصویب نهایی این طرح می‌توانیم آن را به عنوان یک پایه مالیاتی جدید محسوب کنیم.
پور ابراهیمی با بیان اینکه ایجاد این پایه‌های مالیاتی در راستای فعالیت کسانی که می‌کوشند ازنوسانات موجود در افزایش قیمت‌های بازار خودرو، املاک و مستغلات، ارز و طلا استفاده کنند، اظهار داشت: از این رو این طرح می‌تواند از نوسانات لحظه‌ای قیمت خودرو، املاک و مستغلات، ارز و طلا جلوگیری کرده و اگر فردی هم وارد این مقوله شد نهایتا بخشی از درآمد ناشی از این نوسانات قیمتی را به عنوان مالیات به دولت بپردازد این مسئله به افزایش منابع مالیاتی کشور کمک شایان توجهی خواهد کرد.
این نماینده مجلس ادامه داد: البته این اتفاق مشمول سرمایه مردم در بورس نمی‌شود.   بیشتر بخوانید: وزیر صمت به منظور ارائه برنامه‌های خود برای کنترل قیمت‌ها به مجلس می‌رود

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم پایه های مالیاتی کمیسیون اقتصادی مالیات بر عایدی ایجاد پایه مالیاتی جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۰۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری

به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی پیش جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد. دستورکار این جلسه به شرح زیر است:

ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی (ایرادات شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون انرژی درباره لایحه ارجاع اختلاف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت بازرگانی دولتی هند (اس. تی. سی) به داوری

گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها درباره طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه ماده ۴۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی به مقررات مالی دولت (۱)

گزارش کمیسیون کشاورزی درباره طرح استفساریه جز یک بند الف ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی درباره نقض و استنکاف در اجرای قانون خرید تضمینی خرید محصولات کشاورزی با اصلاحات و الحاقات بعدی

کد خبر 6090513 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ بررسی ایرادات طرح مالیات بر سوداگری
  • خوش خدمتی عجیب نشریات زنجیره‌ای به دلالان و فراریان مالیاتی دانه درشت
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات می‌شود؟
  • بودجه گروگان بورسی‌ها
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • حساب بانکی چه افرادی مشمول مالیات بر سوداگری می‌شود؟
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • مشکلات مالیاتی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی آذربایجان‌شرقی