Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@16:56:01 GMT

مجالس عروسی کانون بالقوه انتقال ویروس کرونا است

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۰۱۴۲

مجالس عروسی کانون بالقوه انتقال ویروس کرونا است

بابک نخستین در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به شروع اپیدمی جدید کرونا در استان اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر استان اردبیل در اوج اپیدمی نوبت سوم و فاز صعودی بیماری کرونا هستیم و استان اردبیل جزو استان‌های درگیر و رو به صعود در کشور هست.

وی با بیان اینکه متأسفانه هر هفته روند ابتلاء بیماران جدید رو به افزایش است، افزود: تعداد مبتلایان جدید به بیش از ۷۰ نفر در روز افزایش یافته و این در حالی اتفاق می‌افتد که قابلیت سرویس‌دهی بیمارستان‌های دولتی به حد اشباع رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی در شرایط فعلی تعداد مرگ و میر بیماران نیز افزایش خواهد یافت، ادامه داد: تخت‌های آی. سی. یو بیمارستان‌ها تکمیل شده و نمی‌شود خدمات مناسب‌تر از این به بیماران ارائه کرد.

نخستین با اشاره به افزایش نگران کننده عدد مولد این بیماری در استان اردبیل گفت: استان اردبیل متأسفانه در این رابطه رتبه اول کشوری را با عدد یک و چهار دهم دارد یعنی هر فرد در دوران بیماری یک و چهار دهم افراد را مبتلا به این ویروس می‌کند که این رقم در فازهای آرامش بیماری در استان اردبیل نه دهم بود.

مراسم عروسی و دورهمی خانوادگی به عنوان تجمعات غیر ضروری باید لغو شوند

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با تاکید بر اینکه مجالس عروسی کانون‌های بالقوه آلودگی به این ویروس است، تصریح کرد: مردم با پرهیز از تجمعات غیرضروری مثل عروسی یا دورهمی‌های خانوادگی به کاهش روند ابتلاء کمک کنند چرا که آمارها نشان می‌دهد اکثر بیماران مبتلا کرونا از بین شرکت کنندگان در دورهمی های خانوادگی و یا مجالس عروسی هستند.

وی با اشاره به تشدید محدودیت برگزاری جلسات در ادارات استان اردبیل به خبرنگار مهر گفت: مدیران اجرایی استان باید تمام جلسات غیر ضروری را به طور کامل تعطیل کرده و جلساتی که نیاز به برگزاری دارد را به شیوه‌های مجازی برگزار کنند.

نخستین ادامه داد: اگر نیاز به جلسه حضوری بود تاکید می‌کنیم حتماً با حداقل افراد و رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنند تا از این وضعیت وخیم و قرمز به وضعیت سفید و عادی برگردیم.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه در این مرحله نیروی انتظامی و بسیج نقش پررنگ‌تری در مقابله با این شیوع ویروس خواهند داشت، افزود: پرسنل نیروی انتظامی و بسیج به منظور تذکر در تجمعات مثل فروشگاه‌های زنجیره‌ای، ناوگان حمل و نقل عمومی و نانوایی که در اولویت هستند حضور خواهند داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا اگر در مقاطعی استان اردبیل از لحاظ تعداد مبتلایان کنترل شده، قطعاً با همکاری و همراهی مردم بوده است و اکنون نیز برای تبدیل شیب صعودی به سیر نزولی نیازمند همکاری مردم هستیم.

گفتنی است بابک نخستین در حال حاضر به ویروس کرونا مبتلا در بیمارستان امام خمینی (ره) بستری است.

کد خبر 5060122

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بابک نخستین اردبیل وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا اپیدمی پروتکل های بهداشتی ویروس کرونا شیراز شیوع کرونا آمار کرونا توهین به پیامبر بوشهر شهرکرد کرمانشاه گرگان نیروی انتظامی مواد مخدر هفته وحدت پدافند غیرعامل اردبیل استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۰۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند

آفتاب‌‌نیوز :

عوامل خطری که ابتلا به مولتیپل اسکلروزیس را افزایش می‌دهند عبارتند از: 

سن. این بیماری ممکن است در هر سنی اتفاق بیفتد، اما اغلب در افراد بین ۱۵ تا ۶۰ ساله رخ می‌دهد.

جنسیت: زنان در حدود دو برابر احتمال ابتلا به MS را دارند.

سابقه خانوادگی: اگر یکی از والدین یا خواهر و برادر شما MS داشته باشد، شما در معرض خطر ابتلا به بیماری هستید.

برخی از عفونت‌ها ویروس‌ها، از جمله اپشتاین بار، ویروس که مننوکلوئیس عفونی را ایجاد می‌کند خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهند.

آب و هوا: MS در کشور‌های دارای آب و هوای معتدل، از جمله کانادا، شمال ایالات متحده، نیوزیلند، جنوب شرقی استرالیا و اروپا، بسیار رایج است.

سیگار کشیدن: افراد سیگاری خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری را دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی