Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@16:05:50 GMT

آخرين تحولات کرونا در جهان

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۰۲۰۴

آخرين تحولات کرونا در جهان

خبرگزاری آریا- به لحاظ تعداد مرگ و میر اروپا با حدود 275 هزار مورد مرگ پس از آمریکای لاتین و کارائیب در جایگاه دوم قرار می‌گیرد؛ آمریکا و کانادا با 239 هزار مورد مرگ در جایگاه بعدی قرار دارند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری فرانسه، بنابر اعلام دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا جمعه بیش از 94 هزار مورد ابتلا به کووید 19 طی 24 ساعت ثبت کرد که بالاترین آمار روزانه از زمان آغاز همه گیری در این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در حالی که چند روز به انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است و این کشور از ابتدای پاییر با گسترش همه گیری رو به روست تا ساعت 20 و 30 دقیقه جمعه 94 هزار و 125 مورد آلودگی به ویروس کرونا طی 24 ساعت ثبت کرد. آمریکا همچنین طی این 24 ساعت 919 مورد مرگ ناشی از این بیماری ثبت کرد و به این ترتیب شمار قربانیان کرونا در این کشور به 229 هزار و 544 نفر رسید.
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بار دیگر تلاش کرد وخامت بحران کووید 19 را که خود نیز به آن دچار شده است کم اهمیت جلوه دهد. وی جمعه گفت ما فقط می‌خواهیم به وضعیت عادی بازگردیم. اگر بیمار شوید بعد بهتر می‌شوید و پس از آن ایمنی پیدا می‌کنید.
کانادا هم از تمدید دوباره بسته بودن مرز‌های خود به روی اتباع خارجی که حضورشان در کشور ضرورتی ندارد تا پایان نوامبر خبر داد.
شمار قربانیان کرونا در آمریکای لاتین و کارائیب، منطقه‌ای که بالاترین میزان ابتلا به کووید 19 در جهان را دارد، از مرز 400 هزار نفر گذشت. به این ترتیب جمعه شمار قربانیان کووید 19 در این منطقه به 400 هزار و 524 نفر رسید که برزیل با 159 هزار و 477 مورد مرگ در صدر قرار دارد. تعداد افراد مبتلا به کووید 19 در پرو هم از مرز 900 هزار نفر گذشت.
از زمان شیوع همه گیری در اروپا از اوایل سال جاری بیش از 10 میلیون مورد ابتلا به کووید 19 در اروپا ثبت شده است. 52 کشور اروپایی به لحاظ آلوده بودن منطقه در جایگاه سوم قرار می‌گیرند. آمریکای لاتین و کارائیب با 11.3 میلیون مورد ابتلا و آسیا با 10.5 میلیون مورد در جایگاه اول و دوم قرار دارند.
به لحاظ تعداد مرگ و میر اروپا با حدود 275 هزار مورد مرگ پس از آمریکای لاتین و کارائیب در جایگاه دوم قرار می‌گیرد. آمریکا و کانادا با 239 هزار مورد مرگ در جایگاه بعدی قرار دارند.
قرنطینه دوباره در فرانسه هم جمعه آغاز شد. این در حالی است که این قرنطینه به اندازه قرنطینه پیشین در فصل بهار سختگیرانه نیست. مدارس ابتدایی، دبیرستان‌ها و کالج‌ها دوشنبه پس از تعطیلات «همه قدیسان» بازگشایی می‌شود. امکان بازدید از خانه‌های سالمندان وجود دارد و فعالیت‌ها نیز تا جای ممکن با دورکاری ادامه خواهد یافت.
در بارسلونا اسپانیا چهارشنبه درگیری میان معترضان و نیرو‌های پلیس در تجمع صد‌ها نفر در اعتراض به محدودیت‌های تردید بالا گرفت. حدود 700 نفر در این تجمع در اعتراض به این تدابیر شرکت کرده بودند که شامل اجرای مقررات منع آمد و شد از ساعت 22 و ممنوعیت ترک شهر برای تعطیلات «همه قدیسین» می‌شود.
بلژیک که ویروس کرونا با شدیدترین شکل در حال شیوع است تصمیم گرفته است قرنطینه بسیار سختگیرانه را اعمال کند. این تدابیر از دوشنبه اجرایی می‌شود شامل تعطیلی مغازه‌های غیر ضروری و دور کاری اجباری برای شرکت‌هایی که امکان آن را دارند خواهد بود. با این حال محدودیتی برای تردد اعمال نخواهد شد.
بنابر اعلام روزنامه تایمز انگلیس، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس قرار است دوشنبه قرنطینه از چهارشنبه تا اول دسامبر را اعلام کند. به این ترتیب مغازه‌ها و فروشگاه‌های غیر ضروری تعطیل خواهند شد، اما مهدکودک ها، مدارس و دانشگاه‌ها باز خواهند بود.
ماموریت بین المللی مسئول شناسایی منشاء ویروس کرونا برای نخستین بار تشکیل جلسه داد. رئیس سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد این جلسه به صورت مجازی با حضور کارشناسان چینی برگزار شد.
کشور‌های عضو اتحادیه اروپا هم برای تقاضای اصلاحات اساسی در سازمان جهانی بهداشت به منظور قدرتمند‌تر شدن این نهاد و امکان انجام تحقیقات مستقل توافق کردند.
طبق تحقیقات مقامات بهداشتی آمریکا افراد مبتلا به کووید 19 حدود نیمی از کسانی را که با آن‌ها زندگی می‌کنند آلوده می‌کنند. به علاوه به نظر می‌رسد میزان آلایندگی بزرگسالان بیش از کودکان است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آخرین تحولات کرونا آمریکای لاتین و کارائیب هزار مورد مرگ کووید 19 کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۰۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی تحولات اخیر باشگاه استقلال تهران در مجله فوتبال

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما،  رضا رجبی پیشکسوت فوتبال در برنامه مجله فوتبال درباره واگذازی باشگاه استقلال به بخش خصوصی گفت: اگر مسئولان جدید برنامه برای باشگاه نداشته باشند واگذاری به بخش خصوصی هیچ فایده‌ای ندارد.  

پیشکوست باشگاه استقلال افزود: نام خلیج فارس بسیاز بزرگ و ارزشمند است و نباید پسوند یک باشگاه شود. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • مختصات نظم جدید منطقه
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • شطرنج ماهرانه تهران در فرایند دیپلماتیک جنگ غزه
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • بررسی تحولات اخیر باشگاه استقلال تهران در مجله فوتبال
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس