Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-27@22:04:39 GMT

جشنواره متفاوت موسیقی نواحی ایران در کرمان

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۰۴۰۳

سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، با محوریت دوبیتی خوانی اقوام ایرانی از امروز شنبه ۱۰آبان در شهر کرمان برگزار می شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  مخاطبان موسیقی نواحی ایران می‌توانند هر روز اجرا‌ها را به صورت آنلاین و آفلاین از صفحاتی که در فضای مجازی در نظر گرفته شده پیگیری کنند.   در نخستین شب جشنواره چهار گروه از ایران و افغانستان برنامه‌های خود را اجرا خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  موضوع و محوریت این دوره از جشنواره موسیقی نواحی، «دوبیتی‌خوانی» است.   مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: اجرا‌های شرکت کنندگان در این جشنواره امسال متفاوت تر و به صورت همزمان از شبکه‌های مجازی برای علاقه‌مندان در سراسر ایران و جهان پخش می‌شود.   علیزاده افزود: بعلت شیوع ویروس کرونا، امسال نمایشگاه جانبی در کنار برگزاری جشنواره برگزار نمی‌شود.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اجرا‌های بر خط (آنلاین) هنرمندان از طریق صفحات مجازی جشنواره موسیقی نواحی پخش و صفحه اینستاگرام انجمن موسیقی ایران نیز این برنامه‌ها را پخش خواهد کرد.

وی افزود: در طول برگزاری جشنواره موسیقی نواحی، مستند‌هایی از زندگی و نوازندگی هنرمندان پیشکسوت موسیقی نواحی در سراسر کشور تولید و پس از جشنواره در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

علیزاده گفت: امسال همچنین در بخش پژوهش که هر سال همزمان با بخش اجرایی جشنواره برگزار می‌شد قرار است پس از اتمام جشنواره با موضوع و محوریت دوبیتی‌خوانی برگزار شود.

این جشنواره تا روز سه شنبه ۱۳ آبان ادامه خواهد داشت. برچسب ها: جشنواره ، موسیقی ، نواحی ایران ، کرمان ، هنرمندان

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: جشنواره موسیقی نواحی ایران کرمان هنرمندان جشنواره موسیقی نواحی نواحی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۰۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ نمایش «آلاء» به نویسندگی و کارگردانی محمد کاظم تبار، پیش از این در چهاردهمین جشنواره بین‌المللی دائجون کره جنوبی، چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، تئاتر شهر و همچنین سالن اصلی تالار مولوی به روی صحنه رفته بود اینبار در هفته دوم اردیبهشت ماه با حمایت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در ششمین جشنواره مونودراما در شهر نابل تونس به روی صحنه می‌رود. شیما جعفرزاده به عنوان بازیگر و همچنین فرهاد قائمیان و محمدرضا آزادفرد با صدای خود در این نمایش محمد کاظم‌تبار را یاری خواهند داد.  

کاظم تبار در گفت‌وگو با خبرنگار آنا گفت: نمایش آلاء در سال ۱۴۰۰ تولید شد که از آن به بعد در سالن اصلی مولوی، جشنواره‌ فتح خرمشهر، جشنواره‌ بین المللی تئاتر فجر، سالن قشقایی تئاتر شهر، جشنواره دائجون کره جنوبی به اجرا درآمد و در حال انجام تمرینات نهایی جهت اجرا در تونس هستیم.

آلاء در ادامه افزود: در هر مرحله‌ اجرایی تغییراتی چه در متن، چه در میزانسن و حرکات داشته که این اجرا نیز از این امر مستثنی نبوده است. به طور کل می‌توان گفت این اجرا ۳۰ درصد با اجرای اول آلاء در تالار مولوی تفاوت کرده است. آلاء دعوتنامه‌های مختلفی از شرق آسیا و اروپا نیز دریافت کرده که در حال رایزنی با جشنواره‌های مبدا هستیم.

وی اظهار داشت: البته درباره اجرای تونس باید عرض کنم قرار بود پارسال در این جشنواره حاضر باشیم، اما به دلایلی این اتفاق ممکن نشد تا امسال که مجددا نمایش در این جشنواره پذیرفته شد. البته این اتفاق بدون حمایت‌های کوروش زارعی که برادرانه و دلسوزانه حامی این نمایش بودند و رایزن فرهنگی ایران در تونس، امکان پذیر نبود.

آلاء اظهار داشت: به لحاظ توانمندی تئاتر ایران ظرفیت‌های خوب و نابی دارد که ظرفیت ارائه‌ آن در سراسر دنیا وجود دارد که این امر نیاز حمایت‌های همه جانبه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد است تا توانایی و استعداد‌های ایرانی در سراسر دنیا به منصه‌ ظهور برسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • کرمان میزبان جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی است
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • سامانه بارشی جدید از سه شنبه وارد کشور می‌شود
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم