Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزیران خارجه ارمنستان و آذربایجان شب گذشته در ژنو به طور جداگانه با مقامات گروه مینسک با هدف ایجاد اعتماد بین طرفین و یافتن راه‌حل دیپلماتیک برای پایان درگیری های قره باغ دیدار و گفتگو کردند.

گزارش ها حاکی است که «زهراب مناتسکانیان» وزیر خارجه ارمنستان و «جیهون بایرامف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان به طور جداگانه با نمایندگان گروه مینسک، متشکل از فرانسه، روسیه و آمریکا دیدار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون در مورد دیدار رو در روی وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان گزارشی منتشر نشده است.

قرار بود این مذاکرات روز پنجشنبه آغاز شود ولی به دلیل تشدید درگیری‌ها در قره‌باغ و مناطق اطراف آنکه در کنترل نیروهای ارمنستان است یک روز به تاخیر افتاد.

بعد از این دیدارها دو طرف متعهد شدند که از گلوله‌باران مناطق مسکونی در جنگ بر سر منطقه قره‌باغ خودداری کنند.

دو طرف همچنین توافق کردند که طبق قانون بشردوستانه بین‌المللی، به عمد افراد غیرنظامی را هدف قرار ندهند و برای تبادل اجساد سربازان باقی مانده در میدان جنگ اقدام کنند و همزمان در مدت یک هفته فهرست اسرای جنگی را ارائه دهند تا شرایط دسترسی و تبادل نهایی فراهم شود.

نمایندگان گروه مینسک، سازمان امنیت و همکاری اروپا به ریاست مشترک روسیه، آمریکا و فرانسه مذاکرات صلح قره باغ در ژنو را بین وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان هدایت می‌کنند.

سازمان امنیت و همکاری اروپا در بیانیه‌ای که پس از مذاکرات صادر شد اعلام کرد که ارمنستان و آذربایجان همچنین متعهد شده‌اند تا پیشنهادهای خود را درباره ساز و کارهای احتمالی تایید آتش‌بس ارائه دهند.

کد خبر 5060159 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: ارمنستان جمهوری آذربایجان مناقشه قره باغ ژنو گروه مینسک ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی عراق فرانسه عادی سازی روابط با اسرائیل دونالد ترامپ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 فلسطین سودان ویروس کرونا ایران لبنان روسیه عربستان سعودی خارجه ارمنستان گروه مینسک قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۰۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان

سرپرست معاونت سیاسی وزارت خارجه آمریکا برای رایزنی درباره افغانستان عازم قطر و پاکستان شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «جان بس» سرپرست معاونت سیاسی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته سفر 4 روزه منطقه‌ای خود به قطر و پاکستان جهت رایزنی درباره افغانستان را آغاز کرده است.

آخرین سفیر آمریکا در افغانستان قرار است در تور منطقه‌ای خود در دیدار با مقامات ارشد دولت قطر و سایر هیئت‌های دیپلماتیک در این کشور درباره «حمایت از افغانستان و منافع مشترک امنیتی در منطقه» گفتگو کند.

 بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه آمریکا، جان بس در اسلام‌آباد نیز با مقامات ارشد پاکستان دیدار خواهد کرد تا در مورد طیف وسیعی از مسائل منطقه‌ای و دوجانبه گفتگو کند.

جان بس پیش از این و از سال 2017 تا 2020 سفیر آمریکا در کابل بود.

رایزنی توماس وست درباره تعیین نماینده ویژه افغانستان در دبیرایزنی‌های نماینده ویژه آمریکا با برخی مقامات اروپایی و آسیایی درباره افغانستانافغانستان محور رایزنی‌های مخفیانه مقامات ارتش پاکستان با آمریکایی‌ها

این نخستین سفر یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا درباره افغانستان در سطح معاون سیاسی این وزارت به منطقه، پس از خروج مفتضحانه آمریکا از افغانستان است.

پیش از این رایزنی‌ها و دیدارهای منطقه‌ای توسط «تام وست» نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان صورت می‌گرفت.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • تردید مقامات امنیتی صهیونیست در اثربخشی حمله به رفح
  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • روسیه : از پیوستن بولیوی به «بریکس» حمایت می‌کنیم
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه