Web Analytics Made Easy - Statcounter

 خبرگزاری فارس -کرمان؛ محبوبه سعیدی: بعد از فرمایش مقام معظم رهبری خطاب به ملت بزرگ ایران مبنی بر کمک به افراد نیازمند و افرادی که بر اثر ویروس منحوس کرونا  دچار مشکل و آسیب شده‌اند، اقشار مختلف مردم، گروه‌های جهادی و...به فرمایش مقام معظم رهبری لبیک گفتند و رزمایش کمک‌های مومنانه مواسات در سراسر کشور برگزار شده و می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه جهادی «سربازان حاج‌قاسم» کرمان یکی از این گروه‌هاست که اقدام به اجرای رزمایش کمک‌های مومنانه در سطح شهر کرمان و مناطقی از جنوب استان کرده است. در همین زمینه به سراغ اعضای این گروه گروه جهادی رفتیم تا اقدامات چند ماهه گذشته خودشان روایتی برای مخاطبان خبرگزاری فارس داشته باشند.

 

حمیدرضا افکاری مسئول گروه جهادی سربازان حاج‌قاسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: این گروه ابتدا به نام گروه فرهنگی شهید گمنام در سال ۹۴ تشکیل شد و  در زمینه‌های فرهنگی، یادواره شهدا، مناسبات مذهبی و ... فعالیت می‌کردیم.

وی افزود: گروه نوجوانان و هیئت نوجوانان شهید گمنام را راه‌اندازی کرده بودیم و بعد از آن مراسم‌های مذهبی و ...در خانه‌های نوجوان‌های هیئت برگزار می‌شود.

 افکاری عنوان کرد: اعضای گروه فرهنگی شهید گمنام در مراسم‌های ایام فاطمیه در  بیت‌الزهراء موقوفه حاج‌قاسم شرکت می‌کردند و از جمله کارهای امنیتی، حفاظتی، فرهنگی را انجام می‌دادند و این کار ادامه‌دار بود.

وی بیان داشت: صبح جمعه ۱۳دی ماه  با اعلام خبر شهادت حاج قاسم بچه‌های گروه فرهنگی شهید گمنام مقابل بیت‌الزهراء حاج‌قاسم موکب برپا کردند و هر شب در این موکب مراسم‌های مذهبی برگزار می‌شد.

مسئول گروه جهادی سربازان حاج‌قاسم ادامه داد: ما در  گروه فرهنگی شهید گمنام در مجموع 4 تا 5 نفر بودیم و در این یک هفته از زمان شهادت سردار تا زمانی که پیکر مطهر ایشان به کرمان رسید روزانه شاید تنها دو ساعت بیشتر نخوابیده بودیم.

افکاری تصریح کرد: روز سه شنبه قبل از تشییع پیکر مطهر شهید حاج‌قاسم ما مقابل بیت‌الزهراء دو طرف خیابان ایستاده بودیم  و به افرادی که از استان ها و شهرستان های دیگر به کرمان آمده بودند و اسکان و غذا می‌دادیم.

اوایل، ما در گروه مجازی خود از آلمان، ایتالیا، آمریکا، ترکیه، ارمنستان، عراق و سوریه مخاطب داشتیم و داریم، این افراد خیلی دوست داشتند فضای گلزار شهدای کرمان را ببینند.

 

وی گفت: شروع اصلی گروه جهادی سربازان حاج‌قاسم در یک کانال فضای مجازی ابتدا به اسم  گلزار شهدا، بصیرت، حاج‌قاسم در دوم اسفندماه سال گذشته انجام شد.

افکاری افزود: اوایل، ما در گروه مجازی خود از آلمان، ایتالیا، آمریکا، ترکیه، ارمنستان، عراق و سوریه مخاطب داشتیم و داریم، این افراد خیلی دوست داشتند فضای گلزار شهدای کرمان را ببینند.

 

 

وی بیان داشت: فضای مجازی ما در اینستاگرام ۸ هزار نفر عضو داشت و در ایتا، سروش، تلگرام و واتس‌آپ کانال داشتیم و در عرض سه روز ما توانستیم ۳ هزار نفر را در گروه‌های خود جذب کنیم.

مسئول گروه جهادی سربازان حاج‌قاسم عنوان کرد: بعد از تعیین شورای مرکزی خود، مقام معظم رهبری در فرمایشات خود در روز نیمه شعبان بحث کمک‌های مومنانه را مطرح کردند. امام امت وقتی این مسئله را مطرح کردند ما در زمینه کمک‌های مومنانه شروع به فعالیت کردیم.

جمع‌آوری کمک‌های مومنانه در گروه مجازی

وی تاکید کرد: در گروه فضای مجازی کمک‌های معیشتی را مطرح کردیم و توانستیم ۵ تا ۶ میلیون تومان پول جمع‌آوری کنیم که این‌ مسئله برای خودمان تعجب برانگیز بود و اصلا فکر نمی‌کردیم این مقدار پول جمع‌آوری شود.

وی ابراز داشت: با این مبلغ مواد غذایی و بهداشتی خریداری شد و در  موقوفه بیت‌الزهراء این مواد را بسته‌بندی کردیم و توانستیم ۷۰ بسته مواد غذایی و بهداشتی آماده کنیم و به آدرس‌هایی که به ما داده شده بود و یا آدرس‌هایی که خودمان داشتیم این بسته‌ها را توزیع کردیم.

افکاری گفت: یک روز در گروه فضای مجازی به اعضای گروه اعلام کردیم برای این کار خود یک اسم انتخاب کنیم  که ۱۳ تا ۱۴ اسم از طرف مخاطبان فضای مجازی به ما پیشنهاد شد و این اسم‌ها را به اشتراک گذاشتیم و از ۶ تا ۷ هزار نفر مخاطبان ما ۸۰ درصد آنها رای به گروه جهادی سربازان حاج‌قاسم دادند و ما به احترام این افراد اسم گروه را «سربازان حاج‌قاسم» گذاشتیم.

 

وی بیان کرد: مرحله دوم کمک مومنانه گروه جهادی حاج‌قاسم باز هم از بیت‌الزهراء با اجازه برادر حاج‌قاسم آغاز شد و با ۱۰ تا ۱۱ میلیون تومان پول جمع‌آوری شده توانستیم در این مرحله ۸۰ بسته مواد غذایی آماده و در بین نیازمندان توزیع کنیم.

مسئول گروه جهادی سربازان حاج‌قاسم عنوان کرد: بعد از برگزاری دومین مرحله توزیع بسته‌های معیشتی در بین نیازمندان، خیران از شهرهای مختلف استان و کشور و مخاطبان برای کمک به ما درخواست دادند و هر کس به اندازه وسع خودش کمک می‌‌کرد و این کمک‌ها به‌طور خودکار واریز می‌شد.

وی با بیان اینکه در مدت سه روز توانستیم گروه جهادی خود را به‌صورت رسمی در سپاه به ثبت برسانیم، تصریح کرد: مسئول ثبت گروه‌های جهادی ناحیه حضرت رسول (ص) کرمان یک روز با من تماس گرفت و پیش او رفتم؛ گفت «درخواست گروه‌های جهادی که برای ثبت اقدام می‌کنند را به تهران ارسال می‌کنم و دست‌کم هفت ماه طول می‌کشد که مجوز آنها بیاید اما گروه جهادی شما را چهارشنبه در سامانه ثبت کردم و روز شنبه تاییده رسمی و ثبت سامانه‌ای کل کشور برای گروه جهادی شما صادر شده» و قسم می‌خورد در طول این همه سال خدمتم در سازندگی برای اولین‌بار گروهی دیدم این‌طور خالصانه پیش برود و اینگونه خالصانه کارش انجام شود.

افکاری ادامه داد: مرحله سوم کمک مومنانه را در حسینیه ثارالله  در ماه مبارک رمضان با ۱۰۰ بسته مواد غذایی آماده و در مرحله چهارم با کمک خیران ۲۰ میلیون تومان پول جمع‌آوری شد و توانستیم با این مبلغ بسته‌های معیشتی، بهداشتی تهیه و در بین نیازمندان شهر کرمان توزیع کنیم.

مسئول گروه جهادی حاج قاسم عنوان کرد: از مرحله پنجم به بعد تصمیم گرفتیم همراه با بسته‌های معیشتی غذای گرم هم به مستضعفان بدهیم.

 

 

توزیع 313 بسته معیشتی بین نیازمندان حاشیه شهر و جنوب کرمان

افکاری تاکید کرد: در مرحله نهم که مصادف با اربعین امام حسین(ع) بود توانستیم با بیش از ۵۰ میلیون تومان پولی که از خیران جمع‌آوری شد، ۳۱۳ بسته معیشتی تهیه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برای اولین‌بار بسته‌های معیشتی که آماده کردیم را در خارج از شهر کرمان و در منطقه رودبار جنوب و زهکلوت ۲۰۰ بسته معیشتی، پک بهداشتی، لوازم‌التحریر، کیف، کفش، مرغ گرم در ۵۵ روستا با کمک برخی از افراد بومی و همچنین  ۱۱۳ بسته دیگر معیشتی را در حاشیه شهر کرمان توزیع کردیم.

اجرای دهمین مرحله کمک‌های مومنانه سربازان حاج‌قاسم با توزیع 500 بسته معیشتی

افکاری افزود: تصمیم داریم دهمین مرحله کمک‌های مومنانه و معیشتی را با ۵۰۰ بسته  اجرا کنیم و از این تعداد ۳۰۹ بسته به مناطق نرماشیر و روستاهای ریگان توزیع داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ما در کنار تمام فعالیت‌هایی که انجام دادیم دیدار با خانواده شهدا را هم داشتیم، ابراز داشت: اولین بار دیدار خانواده شهدا را از هفته نیروی انتظامی با  دیدار با خانواده شهدای ناجا شروع کردیم و این دیدارها را در کنار کمک‌های مومنانه در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

با گروه جهادی حاج‌قاسم در فضای مجازی آشنا شدم

زهرا نوری‌پور عضو گروه جهادی و مسئول مالی گروه جهای حاج‌قاسم کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: من با گروه جهادی حاج‌قاسم در فضای مجازی آشنا شدم و مطالب گروه را پیگیری می‌کردم و از فروردین سال جاری وارد گروه شدم.

وی عنوان کرد: یک روز در گروه اعلام شده بود بسته‌بندی در حسینه ثارالله داریم خیلی دلم می‌خواست برای کمک بروم، اما همان روز جلسه خادم‌یاری امام رضا(ع)  برگزار می‌شد و باید در آن جلسه شرکت می‌کردم و به همین دلیل دخترم را برای کمک فرستادم.

 

 نوری‌پور ادامه داد: مرحله بعدی که شب ۲۳ ماه مبارک رمضان در مسجدالنبی پخت غذای گرم برای افراد نیازمند بود شرکت کردم و از همان شب عضو ثابت این گروه شده‌ام، شرکت  در این گروه جهادی موجب بهترشدن روحیه من شده است.

 عضو گروه جهادی حاج‌قاسم بیان کرد: تاکنون بیش از یک میلیارد برای 9 مرحله کمک‌های معیشتی، پک‌های بهداشتی، غذایی گرم، لوازم‌التحریر و ... هزینه شده است، ان‌شاءالله مردم کمک‌های خود را برای مرحله دهم دریغ نکنند تا شرمنده شهدا نشویم و بتوانیم کمک‌های جمع‌آوری شده را در اختیار  افراد نیازمند قرار دهیم.

ایجاد اشتغال برای یک خانم نیازمند

مسئول مالی گروه جهادی حاج‌قاسم گفت: من خودم کارمند هستم  و کار برای شهدا را دوست دارم و با عشق این کار را انجام می‌دهم.

برای یک خانه که سه قلو داشت شیرخشک و پوشک بچه بردم، دیدم شروع کرد به گریه کردن و گفت خانم باور کنید حاج‌قاسم را دو شب پیش در خواب دیدم به خانه ما آمده و همین سوالاتی که شما از من پرسیدید را  پرسید و گفت شیر و پوشکشان را چطور تامین می‌کنید.

 

نوری‌پور ابراز داشت: از مردم درخواست دارم در این شرایط کرونایی که مشکلاتی بر ای برخی از هموطنان‌مان به وجود آمده، همه دست به دست هم دهیم تا این دوران را پشت سر بگذاریم.

 

 

 

وی به خاطراتی در زمینه توزیع کمک‌های معیشتی به افراد نیازمند اشاره و تصریح کرد: ساعت یازده شب غذا درب خانه یک خانم بردم، زمانی که درب خانه را زدم و گفتم  از گروه جهادی حاج‌قاسم هستیم غذا برایتان آوردیم، خانم شروع به گریه کردن کرد، گفتم چه شده؟ جواب داد می‌دانید شما را آقا ابوالفضل امشب درب خانه من رسانده؟ گفتم چرا، گفت چند روز است غذا داخل خانه نداشتیم بخوریم و این‌قدر زندگی برایم سخت شده بود عصر امروز رفتم درب مسجد حضرت ابوالفضل (ع) و به ایشان متوسل شدم.

نوری‌پور ادامه داد: از خانم پرسیدم کاری مانند خیاطی بلد هستی، گفت بله ولی چرخ خیاطی ندارم، گفتم اگه من چرخ خیاطی را به صورت امانت از کسی بگیرم و در اختیار شما قرار بدهم حاضری ماسک بدوزی و بابت آنها مزد دریافت کنی، قبول کرد و من با رایزنی‌هایی که انجام دادم چرخ در اختیارش قرار دادم و الان ماسک می‌دوزد و بابت دوخت آنها مزد دریافت و زندگی خود را می‌چرخاند.‌

 وی ابراز داشت: برای یک خانه که سه قلو داشت شیرخشک و پوشک بچه بردم، دیدم شروع کرد به گریه کردن و گفت خانم باور کنید حاج‌قاسم را دو شب پیش در خواب دیدم به خانه ما آمده و همین سوالاتی که شما از من پرسیدید را  پرسید و گفت شیر و پوشکشان را چطور تامین می‌کنید.

از خادمی در مسجد تا آشپزی در گروه جهادی

محمد شفیع‌زاده عضو گروه جهادی حاج‌قاسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: من با این گروه از طریق همسرم آشنا شدم. به دلیل اینکه خادم مسجد و حسینیه امام حسین(ع) خیابان ثامن کرمان هستم از مرحله ششم کمک‌های مومنانه گروه جهادی حاج‌قاسم در حسینه شروع به بسته‌بندی کمک‌های معیشتی و پخت غذا کردم.

شفیع‌زاده بیان داشت: خانه خود را در اختیار گروه جهادی حاج‌قاسم قرار داده‌ام و این موجب افتخار من و خانواده‌ام است که بتوانیم در این امر خیر کوچک‌ترین قدمی برداریم.

مهدی مقصودی یکی از خیران و عضو گروه جهادی حاج‌قاسم در گفت‌وگو با خبرنگار  فارس اظهار داشت: با این گروه در روز عید غدیر آشنا شدم، روز عید غدیر خیلی به فکر شهدای غدیر بودم.

خانه خود را در اختیار گروه جهادی حاج‌قاسم قرار داده‌ام و این موجب افتخار من و خانواده‌ام است که بتوانیم در این امر خیر کوچک‌ترین قدمی برداریم.

 

وی عنوان کرد: در روز عید غدیر برای نماز به حسینه  و مسجد امام حسین (ع) رفتیم و دیدم بسته‌هایی روی زمین قرار دارد و افرادی در حال بسته‌بندی هستند.

 

مقصودی ادامه داد: سوال کردم که کمک می‌خواهید، جواب دادند یا علی(ع)، هر کاری از دست شما بر می‌آید انجام دهید. از روز عید غدیر من و خانواده‌ام عضو این گروه شدیم و تاکنون این همکاری ادامه دارد.

 زهرا مقصودی عضو دیگر گروه جهادی سربازان حاج‌قاسم هم که 16 سال سن دارد، گفت: کمک کردن در این گروه جهادی حس خاصی دارد. در این گروه  افراد بدون منت به‌صورت خودجوش کار می‌کنند.

انتهای پیام/80018/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: کمک مومنانه گروه جهادی سربازان حاج قاسم سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۰۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام های بسیج سازندگی خراسان جنوبی برای مردمی کردن اقتصاد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی هنری ظهر پنج شنبه در نشست خبری که در یکی از کارگاه‌های اشتغالزایی بسیج سازندگی در حاجی آباد بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را به نام جهش تولید با مشارکت مردم نام گذاری کردند و بسیج سازندگی نیز بر اساس وظایف خود در راستای مردمی کردن اقتصاد قدم برداشته که نمونه آن صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم پایه است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تاکنون ۵۳۰ صندوق قرض‌الحسنه و ۲۸ تعاونی اشتغالزایی در روستاهای خراسان جنوبی راه اندازی شده است، گفت: در مجموع حدود ۴۰ هزار نفر عضو صندوق‌های بسیج سازندگی خراسان جنوبی هستند.

اشتغالزایی صندوق‌های قرض‌الحسنه

هنری ادامه داد: سرمایه این صندوق‌های قرض‌الحسنه ۴۱ میلیارد تومان است و نکته قابل تأمل اینکه بالغ بر ۷ هزار و ۱۰۰ اشتغال توسط این صندوق‌ها ایجاد شده است.

وی با تأکید بر اینکه دو هزار و و ۷۶۰ نفر اشتغال به صورت مستقیم در قالب یک هزار و ۹۰ کارگاه خرد توسط بسیج سازندگی ایجاد شده است، یادآور شد: ۱۶۷ نمایشگاه اقتصاد به توان مردم طی یکسال گذشته در خراسان جنوبی برگزار شده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه رویداد مردمی طلایه داران اقتصاد مردمی در سال جاری با هدف شناسایی ظرفیت‌ها و رویش‌ها در اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود، بیان کرد: طرح جامعه اقتصاد به توان مردم را نوشته‌ایم که در سال جاری اجرایی خواهیم کرد.

هنری اظهار کرد: بحث ایجاد نمایشگاه‌های دائمی را در شهرستان‌هایی که محل عبور مسافر هستند با هماهنگی شهرداری‌ها پیگیری می‌کنیم.

ثبت دو هزار و ۴۲ گروه جهادی

وی افزود: تاکنون در خراسان جنوبی در سامانه اطلس جهادی ۲ هزار و ۴۲ گروه جهادی ثبت شده است که پالایش یک هزار و ۱۰۰ گروه انجام و فعالیت‌های آنان در سال گذشته نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی یادآور شد: ۹۴۶ مجوز فعالیت برای گروه‌های جهادی صادر شده است و ۴۲۴ گروه جهادی خراسان جنوبی نیز موفق به دریافت شماره حساب حقوقی برای جذب کمک‌های مردمی و خیرین شده‌اند.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته ۲۶ هزار و ۸۰۰ جهادگر در قالب ۲ هزار و ۷۳۲ اردوی جهادی در مناطق محروم استان فعالیت داشته‌اند که ارزش خدمات انجام شده به طور تقریبی و حدودی ۲۹۰ میلیارد ریال است.

هنری با اشاره به اینکه همچنین نخستین اجلاسیه ملی شهدای جهادگر ۱۳ شهریورماه (روز حرکت‌های جهادی و امداد مردمی) امسال در فردوس برگزار می‌شود، یادآور شد: بالغ بر ۶۰ خانواده شهدای جهادگر در این مراسم حضور خواهند داشت.

وی بیان کرد: در سیل اخیر سیستان و بلوچستان گروه‌های جهادی خراسان جنوبی در یک مرحله اعزام شدند و البته بیشتر از نیروهای انسانی به کمک مالی در منطقه نیاز بود.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: بالغ بر ۷ هزار میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیر نقدی توسط جهادگران استان جمع آوری و به سیستان و بلوچستان ارسال شد و در سیل شهرستان زیرکوه نیز گروه‌های جهادی جز اولین گروه‌های امدادگر در منطقه بودند.

افتتاح ۶۰ پروژه محرومیت زدایی و اشتغالزایی در خراسان جنوبی

هنری گفت: طی یک سال گذشته ۴۱۶ پروژه عمرانی با اعتبار ۲۸۰ میلیارد تومان با دستگاه‌های اجرایی مختلف تفاهم نامه داشتیم که از این تعداد تاکنون ۳۲۳ پروژه با اعتبار ۱۹۶ میلیارد تومان به اتمام رسیده است.

وی افزود: در هفته بسیج سازندگی ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت زدایی در خراسان جنوبی با اعتبار ۳۳ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی یادآور شد: همچنین در هفته بسیج سازندگی تعداد ۴۰۶ کارگاه خرد روستایی در حوزه اشتغالزایی با اعتبار ۴۸ میلیارد تومان و اشتغال مستقیم ۵۰۵ نفر افتتاح خواهد شد.

کد خبر 6095100

دیگر خبرها

  • ساماندهی ۵۲۰۰ گروه جهادی در فارس
  • بسیج سازندگی پای کار مسکن محرومین
  • آمادگی برای ساماندهی ۵۸۰۰ گروه‌ جهادی در خراسان رضوی
  • گام های بسیج سازندگی خراسان جنوبی برای مردمی کردن اقتصاد
  • اهدای پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • عزیمت مادران و دختران اصفهانی برای تجدید پیمان با سردار دل‌ها به کرمان
  • رفع مشکلات ثبتی ۳۰ ساله به همت ۲۰ گروه جهادی در استان یزد
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها
  • مقام نخست طرح عهد خدمت از آن گروه‌های جهادی خوزستان
  • از شجاعت سردارحمیدرضا هاشمی تا راه‌اندازی نخستین گرمخانه توسط گروه جهادی شهید