Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیات مدیره انجمن صنفی برنامه ریزان و دستیاران کارگردان سینما در بیانیه ای "ضمن ابراز تاسف شدید از فجایع پیش آمده در این روزها ؛ مجددا و مجدا خواستار رفع سریع موانع پیش روی حمایت های بیمه ای و اقتصادی از بدنه ی زحمتکش و بی پناه سینما و نیز رعایت حداکثری پروتکل های تنظیم شده بهداشتی در تولیدات تصویری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

در متن این بیانیه که در اختیار ایسنا قرار گرفته، خطاب به همکاران شان در  صنعت فیلم ایران ، مدیران ، سیاست گذاران و صاحبان بنگاه های تولید آثار فرهنگی آمده است: "انجمن صنفی برنامه ریزان و دستیاران کارگردان سینما که با انتشار بیانیه ای در تاریخ اول اسفند ماه سال نود و هشت، یعنی یک روز پس از اعلام رسمی شیوع بیماری کرونا در ایران؛ ضمن اعلام خطر جدی خواستار رعایت پروتکل های مقابله با کرونای وزارت بهداشت ، توسط آحاد صنفی انجمن و دیگر صنوف صنعت فیلم ایران در تمامی مراحل تولید آثار شده بود؛ خود پیشگام تاسیس ستاد مبارزه با کرونای خانه سینما گشت و با همیاری و اتحاد صنوف دیگر خانه سینما در فاصله ی اسفند ماه تا شش اردیبهشت سال جاری با اراده ای سخت و فعالیتی گسترده در شبکه ای متعهد و هوشمند از همکاران صنفی، توانست مستندات و دستاوردهای مفید و موثری در مرحله ی اولیه اوج همه گیری بیماری کرونا بدست آورد.
 آنچه شد تا ستاد کرونای خانه سینما اعلام انحلال کند، خود قصه ای ست پر آب چشم. 

اما اینکه پس شش ماه از تاریخ انحلال این ستاد ؛ مجموعه ای از تصمیم گیران و ذی نفوذان هیات مدیره خانه سینما، سازمان سینمایی ، وزارت کار ، صندوق اعتباری هنر و ... هنوز اراده ای و دستاوردی برای حل مشکلات اقتصادی شاغلین صنعت فیلم ایران نداشته اند، محل سوالی بزرگ و نکته ای تاسف برانگیز و عملا خطرناک است. 
اینکه پس از درگذشت تلخ و عبرت آموز همکاران و اساتیدمان دکتر اکبر عالمی و کریم اکبری مبارکه و نیز ابتلای چندین و چند تن از اعضای شناخته شده ی سینما از جمله اعضای انجمن خودمان ، سکوتی تلخ و منفعلانه تصمیم سازان کلان فرهنگی کشور را فرا گرفته مایه ی تلخ کامی و چه بسا شرمساری ست. 
دوستان آگاه و دلسوخته و عزیزان نا آگاه و بی عاطفه ، انجمن صنفی برنامه ریزان و دستیاران کارگردان سینما ضمن ابراز تاسف شدید از فجایع پیش آمده ی در این روزها ؛ مجددا و مجدا خواستار رفع سریع موانع پیش روی حمایتهای بیمه ای و اقتصادی از بدنه ی زحمتکش و بی پناه سینما و نیز رعایت حداکثری پروتکل های تنظیم شده بهداشتی در تولیدات تصویری است. . 
بدیهی ست که چون همیشه ؛ مسئولیت آسیب های جبران ناپذیر به تن و جان و روان نیروی کار این صنعت با متولیان و تصمیم گیران است که ناگفته پیداست، تاریخ درباره آنان دیر یا زود قضاوتی سخت خواهد کرد. 
یاران ، ما ضمن آرزوی حصول سلامتی روزافزون برای همکاران بیماران مان و خانواده محترم شان ، مصرانه خواستار به رسمیت شناختن موج دوم و سهمگین تر کرونا در کشور و نیز در تولیدات صنعت فیلم ایران هستیم و مشفقانه از صنوف متحد خود و نیز آحاد صنفی سینمای بزرگ ایران؛ می خواهیم که باری دیگر با اتحاد و آگاهی صنفی در مقابل ، عافیت طلبی ، تجاهل و به بازی گرفته شدن جان همکاران و خانواده هاشان عکس العمل نشان داده و قویا در پیگیری مطالبات خود از جمله اعمال سیاست های حمایتی اقتصادی ،معیشتی و درمانی ویژه دوران بحران کرونا ، اعطای بیمه ی بیکاری و نیز رعایت دقیق و وسواس گونه پروتکل های پیشگیری از کرونا در تولیدات تصویری ایران ، همت بورزند. 

با آرزوی سلامتی و پیروزی 
هیات مدیره انجمن صنفی برنامه ریزان و دستیاران کارگردان سینما 
دهم آبان ماه نود و نه 
تهران»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انجمن صنفی برنامه ریزان و دستیاران کارگردان سینما صنعت فیلم ایران خانه سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۰۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهدوی: به ما دروغ گفتند و علیه بانک مرکزی امضا گرفتند

آفتاب‌‌نیوز :

احمد مهدوی، دبیرکل انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت نامه‌ای که در خصوص سیاست‌های ارزی و نحوه بازگشت ارز به نیما خطاب به رهبری نوشته شده وجهه قانونی ندارد.

وی افزود، چون اولا اصلا خطاب به رهبری نوشته نشده بود و با این عنوان از ما امضا نگرفتند. دوما قرار بود نامه تحویل برخی از مسئولین مربوطه مثل دکتر فرزین، رئیس‌کل بانک مرکزی و آقای مخبر شود. سوما قرار بود اصلا این نامه منتشر نشود. نکته بعد اینکه این نامه از سوی آقای جهرمی مدیرعامل بورس کالا به ما ارسال شد تا نامه را امضا کنیم.

وی ادامه داد خود ما در انجمن پتروشیمی که بزرگ‌ترین صادرکننده کشور هستیم و بیشترین ارز را وارد کشور می‌کنیم نزد آقای فرزین رفتیم و مسائل خودمان را مطرح کردیم و با نتیجه از جلسه خارج شدیم. هیچ مشکلی هم با سیاست ارزی بانک مرکزی نداریم و در هماهنگی کامل هستیم. 

این فعال اقتصادی اضافه کرد: درب اتاق آقای فرزین همیشه به روی ما صادرکنندگان باز است و همیشه وقت می‌دهند تا ما نظراتمان را با ایشان در میان بگذاریم. الان هم مشغول کار هستیم و ارز خودمان را به‌طور کامل وارد سامانه نیما می‌کنیم. بانک مرکزی پشتیبان تولید است و ما هم بنابر وظیفه در خدمت بانک مرکزی هستیم. برخی جوسازی‌ها نباید به اقتصاد کشور لطمه بزند، چون این خواسته دشمنان ماست.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ادامه داد مشخص نیست چرا در این شرایط جنگ اقتصادی چنین نامه تحریک‌آمیزی نوشتند و آن را به دور از مسائل اخلاقی و حرفه‌ای منتشر کردند. به عقیده من جریانی این نامه غیرقانونی را تنظیم و منتشر کرده‌اند که به تازگی موظف به تحویل ارز در سامانه نیما شده‌اند و از این موضوع شاکی هستند. ما سالیان طولانی است که این کار را انجام می‌دهیم و مشکلی هم نداریم.

وی ادامه داد اصلا بعید است برخی انجمن‌ها مثل صنعت کفش و نساجی که این نامه را مهر کرده‌اند ارز چندانی به نیما بیاورند که حالا نامه گلایه‌آمیز هم نوشته‌اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود
  • چهار هزار و ۶۰۰ کارگر ساختمانی قم تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان سفر می‌کند
  • مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به اصفهان می‌آید
  • عکاسان برای مشارکت در پروژه‌های سینمایی مجوز بگیرند
  • اعضای هیات مدیره انجمن صنفی پایگاه های خبری تهران انتخاب شدند + اسامی و عکس ها
  • مهدوی: نامه تشکل ها به رهبری موضوع جدیدی نیست
  • پاسخ مرتضی‌علیزاده به منتقد «هفت»: سینما بر همه‌چیز مقدم است
  • اعضای هیات مدیره انجمن صنفی پایگاه های خبری تهران انتخاب شدند
  • مهدوی: به ما دروغ گفتند و علیه بانک مرکزی امضا گرفتند