Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-30@01:43:41 GMT

پیام امیر کویت به ملک سلمان

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۱۲۶۰

پیام امیر کویت به ملک سلمان

شیخ نواف الاحمد الصباح، امیر کویت درباره بحران شورای همکاری خلیج فارس و چالش‌های پیش روی منطقه پیامی ویژه برای پادشاه عربستان فرستاد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، روزنامه «القبس» کویت به نقل از منابع دولتی نوشت: محتوای پیام مکتوبی که شیخ «احمد الناصر»، وزیر امور خارجه به عنوان فرستاده امیر کویت به «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان تحویل داد شامل رایزنی در باره بسیاری از موضوع‌ها از جمله اختلاف‌ها در شورای همکاری خلیج فارس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس اعلام این منابع، مشورت و هماهنگی در همه زمینه‌ها از جمله چالش‌های امنیتی و اقتصادی پیش روی منطقه از دیگر محور‌های مهم این پیام است.
به نوشته القبس، هماهنگی با عربستان سعودی از آنجا ناشی می‌شود که این کشور نقش و جایگاه محوری و اساسی در منطقه دارد و در این پیام به روابط دو کشور و راه‌های حمایت و تقویت همکاری‌ها در همه زمینه‌ها و مهمترین تحولات منطقه‌ای و بین المللی اشاره شده است.
کویت در بحرانی که میان کشور‌های عربستان، بحرین، مصر و امارات از ژوئن سال ۲۰۱۷ با قطر به وجود آمد، نقش میانجیگری برعهده دارد.
۱۸ اکتبر جاری، امیر کویت پیامی کتبی برای پادشاه عربستان سعودی فرستاد و شیخ «محمد عبدالله المبارک الصباح»، نماینده امیر کویت، پیام دیگری از شیخ «مشعل الاحمد الجابر الصباح»، ولیعهد کویت برای «محمد بن سلمان»، همتای سعودی خود فرستاد.
پیام‌های امیر کویت و ولیعهد وی به رهبران سعودی مربوط به مناسبات دو کشور و دو ملت و راه‌های حمایت و تقویت آن‌ها در زمینه‌های مختلف و همچنین رایزنی درباره آخرین تحولات در عرصه‌های منطقه‌ای و بین المللی است.
شیخ نواف الاحمد الصباح که پیشتر ولیعهد کویت بود، ۸ مهرماه ۹۹ و به دنبال درگذشت شیخ «صباح الاحمد الصباح» به عنوان امیر جدید کویت تعیین شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: امیر کویت ملک سلمان شورای همکاری خلیج فارس رهبران سعودی امیر کویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۱۲۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد

 محمدرضا فرزین رئیس‌کل ‎بانک مرکزی کشورمان به منظور توسعه همکاری‌ها و مناسبات پولی و بانکی و همچنین شرکت در پنجاهمین سالگرد تأسیس بانک توسعه اسلامی، تهران را به مقصد ریاض پایتخت عربستان ترک کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • امیر کویت فردا عازم قاهره می‌شود
  • مشعل الصباح امیر کویت فردا عازم قاهره است
  • پیام تبریک اینفانتینو و شیخ سلمان برای قهرمانی فوتسال ایران در آسیا + عکس
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • ببینید | پیام خاص امیر قلعه‌نوعی به ملی‌پوشان فوتسال
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد