Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@06:02:45 GMT

«رهیافت زندگی» به صورت مجازی در یزد رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۱۳۱۴

«رهیافت زندگی» به صورت مجازی در یزد رونمایی شد

ایسنا/یزد «رهیافت زندگی» دومین اثر مکتوب «مرتضی ایمانی» از اساتید حوزه سخنوری و فن بیان کشور که از ابتدای شیوع ویروس کرونا منتشر و مورد استقبال کتاب دوستان قرار گرفت، به صورت مجازی در یزد رونمایی شد.

«مرتضی ایمانی» نویسنده «رهیافت زندگی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، گفت: اکثر نویسندگان و بزرگان در عصر و زمان خویش به موضوع چگونه نگریستن و اندیشیدن و در ادامه چگونه زندگی کردن اشاره داشته‌اند و اندیشمندان بزرگی جملات‌ قصار و کوتاهی را برای موفقیت آیندگان بیان داشته‌اند که در صفحات این کتاب مسیری روشن را بر این اساس روایت کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به موضوع رهیافت زندگی، افزود: همواره در طول زندگی، جملات کوتاه و موجز بزرگان مرا دگرگون می‌کرد و ساعت‌ها به فکر فرو می‌رفتم، که این موضوع مقدمه نگاشتن این کتاب شد.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: گاهی کتاب‌های قطوری می‌خوانیم که اصلاً پیامی به همراه ندارد یا اگر هم داشته باشند، مقدار زمانی را که صرف خواندن آن می‌کنیم، ارزش زمانی آن بیشتر است اما گاهی نیز جمله‌ای عمیق آنچنان انسان را متحول می‌کند که ساعت‌ها به آن می‌اندیشیم و حتی مسیر زندگی‌مان را تغییر می‌دهد چرا که باور بنده بر این است که؛ «کلام درست، زندگی نادرست را تغییر می‌دهد.»

وی یادآور شد: جملات کوتاه و نیک بزرگان، مسیر تاریک زندگی را برایم آنچنان پر فروغ کرد و آنقدر در ضمیر ناخودآگاه من به بار نشست که جوششی عمیق در وجودم متبلور شد و موجب شد تراوش‌های ذهنی‌ام را به فراخور حال، نزد دوستان و مخاطبین بازگو کنم که البته خوشبختانه بازخورد خوبی هم داشت اما این رویکرد وصف ناشدنی موجب شد تا اشتیاقم نسبت به ادامه مسیر متعالی صدچندان شود.

ایمانی افزود: تمام تلاشم برای انتشار کتاب «رهیافت زندگی» این است که تجربه خود را در اختیار مخاطبان عزیز قرار دهم که بدون تاوان، مسیر زندگی را کشف کنند و سالیان سال از لحظه های ناب زندگی خود لذت ببرند و در بازنگری شخصیت که معمولاً در پایان مرحله میان سالی رخ می‌دهد، دچار حسرت و اندوه نشوند و با امید وارد مرحله پیری شوند چرا که پیری مهمترین فصل زندگی است، البته اگر کودکی و جوانی را هدر نداده باشیم.

این مجری صحنه کشور تاکید کرد: ۱۰۰ جمله آموزنده را برای استفاده مخاطبان با تصویرگری «ستاره خورشیدی» و با ترجمه «زهرا غفاری» در این کتاب قرار دارد که بخش اعظمی از آن به حوزه سخن و سخنوری اختصاص دارد که یکی از مهمترین و کاربردی ترین مهارت‌هایی است که هر فرد و جامعه ای به آن نیاز مبرم دارد.

وی با اشاره به این که کتاب مذکور در ۱۰۰ صفحه، در قطع رقعی و با تیراژ یک‌هزار جلد در نشر چلچله به چاپ رسیده است، خاطرنشان کرد: اگرچه قرار نیست که همه ما گوینده‌ی رادیو و تلویزیون و مجری شویم اما باید بتوانیم زندگی خویش را به شایستگی روایت کنیم و این کتاب برای علاقه‌مندان به این حوزه بسیار راهگشا خواهد بود.

این استاد حوزه فن بیان در پایان با تقدیر از «لطفعلی خانی» خوشنویس این اثر، در خصوص اهمیت فن بیان نیز یادآور شد: با ارزش نهادن به ارتباطات انسانی و شناخت اصول فنون سخن، آینده‌ای درخشان در انتظار فرزندانمان خواهد بود و اغلب سوء تفاهم‌های زندگی نیز برطرف خواهد شد و بی شک دستاوردهای مادی و معنوی بسیاری خواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، «رهیافت زندگی» با صفحه آرایی «حمیدرضا باباجان زاده» و ویراستاری «عبدالرضا گنجی پور» به صورت مجازی در استان‌های یزد و تهران رونمایی شده و در دسترس مخاطبین این حوزه قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری رونمایی کتاب يزد فن بیان سخنوري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۱۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی پرشور کتاب «کیومی» هوتن هاشمی در فرشته شهرتاب

سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • تحقق عدالت فرهنگی با فروش هم‌زمان حضوری و مجازی در نمایشگاه کتاب
  • (تصاویر) آذری جهرمی در مراسم رونمایی از کتاب «مهندسی اجماع»
  • رونمایی از کتاب «مثل ابراهیم» در رزن
  • پرفروش‌های داستانی حوزه مقاومت در نمایشگاه
  • پدر، مادر، ما متهمیم ...
  • رونمایی از «رضای انقلاب» در حوزه هنری
  • کتاب «رضای انقلاب» رونمایی می‌شود
  • ببینید | ویدیوی جالب آقای خواننده در کنار یک زن؛ رونمایی از عشق زندگی‌اش!
  • رونمایی پرشور کتاب «کیومی» هوتن هاشمی در فرشته شهرتاب
  • سامانه بازار کتاب تا پایان نمایشگاه سی‌وپنجم غیرفعال است