Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@09:50:05 GMT

آثار ۸۰ کارگردان به جشنواره تئاتر خراسان رضوی رسید

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۱۳۶۷

آثار ۸۰ کارگردان به جشنواره تئاتر خراسان رضوی رسید

محمد جواد روشندل روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سی امین جشنواره استانی تئاتر خراسان رضوی به دلیل شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود و متقاضیان منتخب باید اثر خود را در قالب لوح فشرده به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

وی ادامه داد: ارتباط با دبیرخانه جشنواره تئاتر استان و انجمن تئاتر به صورت الکترونیکی برقرار می‌شود و تاکنون همه مراحل این جشنواره از طریق فضای مجازی انجام گرفته و فیلمهای گرفته شده از اجرای نمایشها نیز در قالب لوح فشرده از طریق پست به این دبیرخانه رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسوول گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: به زودی کمیته‌های مرتبط با جشنواره تئاتر استان تشکیل و نسخه تصویری آثار توسط هیات داوران بررسی و نتایج اعلام می‌شود.

روشندل درباره برگزاری مراسم پایانی جشنواره تئاتر استانی خراسان رضوی افزود: هنوز تاریخ دقیق یا برگزاری حضوری یا مجازی آن تعیین تکلیف نشده است و در انتظار اعلام نظر اداره کل نمایش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم.

وی ادامه داد: در صورتی که شرایط اجازه دهد آیین اختتامیه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکلهای بهداشتی به صورت حضوری در مشهد برگزار می‌شود در غیر این صورت نام دو اثر برگزیده که به جشنواره تئاتر فجر امسال راه خواهند یافت اعلام خواهد شد.

او اضافه کرد: تعداد گروه‌های نمایشی ثبت شده در استان ۴۳ گروه با ۲۶۵ هنرمند است اما گروه‌های نمایشی غیر ثبت شده زیادی نیز در استان فعالیت دارند.

برچسب‌ها کرونا مشهد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنرمند تئاتر تئاتر جشنواره تأتر فجر فضای مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا مشهد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنرمند تئاتر تئاتر جشنواره تأتر فجر فضای مجازی کرونا مشهد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنرمند تئاتر تئاتر جشنواره تأتر فجر فضای مجازی اخبار کنکور جشنواره تئاتر خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۱۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چشمگیر سطح اجراها در جشنواره سرود روستایی و عشایری رضوی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ستاد خبری بیست و یکمین جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)، سید مجتبی ذبیحی با اشاره به اینکه جشنواره سرود روستایی و عشایری رضوی که هر ساله با هدف حفظ و ارتقاء فرهنگ و هنر روستایی و عشایری برگزار می‌شود، امسال شاهد پیشرفت‌های چشمگیری بود، اظهار کرد: امسال ۵۰ گروه فیلم برای شرکت در جشنواره ارسال کردند که از این تعداد، ۲۳ اثر برای مسابقه در روستای کردر رضوی انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه پیشرفت گروه‌ها بسیار خوب بود و سطح برگزاری نیز بسیار بالا بود، افزود:. این پیشرفت به دلیل متقاعد کردن مربیان تراز اول کشور برای کار در روستاها بود. همچنین، برای اولین بار شاهد حضور دختران در این بخش جشنواره بودیم که باعث ایجاد انگیزه شد.

دبیر جشنواره سرود روستایی و عشایری رضوی تأکید کرد که پخش زنده تلویزیونی اجراها از شبکه استانی خلیج فارس، باعث شد که بعضی از مسائل فنی گروه‌ها انجام نشود و اشاره کرد: اگر این پخش زنده قرار است طی سال‌های آینده نیز باشد، باید این مسائل حل شود و مسائل فنی را فدای پخش تلویزیونی نکنیم.

در ادامه، دبیر جشنواره به جوایز اشاره کرد و گفت: اعزام‌ها با کمک استانداری‌ها، شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها انجام شد و اسکان گروه‌ها توسط مردم مهربان و خونگرم روستای کردر رضوی بر عهده داشتند.

دیگر خبرها

  • نکوداشت اکبر زنجانپور در نوزدهمین «شب کارگردان»
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • انتصاب اعضای کارگروه همایش «حکیم طوس»
  • معرفی برگزیدگان «نمایش» و «سرود» جشنواره روستایی رضوی
  • رویداد تئاتر صاحبدلان در شاهین شهر برگزار می‌شود
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • افزایش چشمگیر سطح اجرا‌ها در جشنواره سرود روستایی و عشایری رضوی
  • افزایش چشمگیر سطح اجراها در جشنواره سرود روستایی و عشایری رضوی
  • سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • محتواهای رضوی با یک سامانه در اختیار هنرمندان قرار می‌گیرد