Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت اقلیم کردستان عراق از توقف صادرات نفتی در پی حمله‌ای که به خطوط انتقال نفت خام این اقلیم انجام شد، خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شفق نیوز عراق، دولت اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: خطوط انتقال نفت خام در اقلیم کردستان برای صادرات به خارج روز چهارشنبه ۲۸ اکتبر ۲۰۲۰ هدف قرار گرفت که در نتیجه آن روند صادرات نفت از اقلیم متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این بیانیه آمده است: دولت اقلیم کردستان این اقدام را محکوم و تاکید می‌کند، چنین اقداماتی موجب پیچیده شدن مسایل در اقلیم و به طور کلی در منطقه خواهد شد.

همچنین در این بیانیه تاکید شد: اقلیم کردستان به هیچ شکلی اجازه نخواهد داد منافعش در معرض تهدید و خطر قرار گیرند و هرگز قبول نخواهد کرد که قوت (روزی) مردم کردستان تحت هیچ شرایطی هدف قرار بگیرد.

اربیل در ادامه تاکید کرد: تحقیقات برای کشف ابعاد پنهان این اقدام شنیع و کسانی که در آن دست داشته‌اند، ادامه دارند.

اقلیم کردستان عراق نفت استخراج شده از میدان‌های نفتی خود را با خطوط انتقالی به بندر جیهان ترکیه واقع در دریای مدیترانه رسانده و این نفت از آنجا با نفت‌کش‌ها به سمت بازارهای جهانی منتقل می‌شوند.

رسانه‌های وابسته به اقلیم کردستان عراق و مخالف ترکیه روز پنج‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند: "نیروهای حزب کارگران کردستان ساعت یک ظهر روز چهارشنبه خطوط انتقال نفت متعلق به شرکت "بوتاش" ترکیه واقع در منطقه باغوک از توابع شهر میردین در شمال شرق ترکیه را منفجر کردند".

بر اساس این بیانیه، انفجار موجب تخریب کلی این خطوط و از کار افتادن آن شد.

چند روز قبل از این انفجار، شورای امنیت اقلیم کردستان عراق از شناسایی و انهدام یک گروهک ۱۲ نفره مرتبط با حزب کارگران کردستان که برای آغاز حملاتی علیه برخی دیپلمات‌ها و سرمایه‌داران برنامه‌ریزی کرده بودند، خبر داد.

این تحولات پس از آن بود که بغداد و اربیل به توافقی برای عادی‌سازی شرایط در شهرستان سنجار در استان نینوا و مدیریت مشترک امور این منطقه و بیرون راندن گروه‌های مسلح و در راس آنها حزب کارگران کردستان از آنجا رخ دادند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اقلیم کردستان عراق اقلیم کردستان عراق خطوط انتقال نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۱۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله بی‌سابقه از خاک عراق به تل‌آویو

مقاومت اسلامی عراق از حمله موشکی به تل‌آویو و نقاط دیگری در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

به گزارش ایسنا، مقاومت اسلامی عراق در ادامه عملیات‌های ضدصهیونیستی خود در واکنش به جنایات جنگی اسرائیل در غزه، بامداد جمعه خبر داد به سه نقطه در سرزمین‌های اشغالی حمله کرده است. 

جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در حالی وارد دویست‌ودهمین روز خود شده که در پی آن حدود ۳۵ هزار نفر از مردم این باریکه شهید شده‌اند که اغلب آن‌ها کودکان و زنان هستند. 

مقاومت اسلامی عراق در بیانیه نخست خود اعلام کرد با موشک کروز به هدفی مهم در بئرالسبع واقع در جنوب فلسطین اشغالی حمله کرده است. 

مقاومت عراق در بیانیه دوم خود اعلام کرد با موشک‌های کروز به ۲ هدف مهم در تل‌آویو حمله کرده است؛ حمله‌ای که المیادین آن را اولین حمله به پایتخت رژیم صهیونیستی از خاک عراق توصیف کرده است. 

صابرین‌نیوز به نقل از منابع آگاه نوشت مقاومت عراق مرکز جاسوسی «گلیوت» متعلق به موساد در تل‌آویو را هدف قرار داده است.

مقاومت عراق در بیانیه سوم‌خود نیز از حمله با «سلاح مناسب» به یک هدف مهم در بحرالمیت خبر داد. 

مقاومت عراق همچنین ویدئویی از شلیک موشک‌های کروز به سمت بئرالسبع و تل‌آویو را منتشر کرد. 

مقاومت اسلامی عراق در این بیانیه‌ها تاکید کرده به حملات خود علیه رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد. 

این حملات در حالی است که مقاومت بحرین هم شامگاه پنجشنبه و برای نخستین بار از حمله پهپادی به ایلات خبر داد. 

در پی حملات گسترده رژیم صهیونیستی به غزه، گروه‌های مقاومت در منطقه از جمله در لبنان و عراق و همچنین ارتش یمن به عملیات‌های تلافی‌جویانه خود ادامه می‌دهند. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • حمله بی‌سابقه با موشک کروز از خاک عراق به تل‌آویـو
  • ترکیه به توقف تجارت با اسرائیل تا زمان آتش بس دائمی غزه ادامه می‌دهد
  • بارش شدید باران و به راه افتادن سیل در سلیمانیه عراق+فیلم
  • استقبال حماس از تعلیق مبادلات تجاری ترکیه با رژیم صهیونیستی
  • مقاومت عراق از حمله به اهدافی در فلسطین اشغالی خبر داد
  • ترکیه رسماً توقف تجارت با اسرائیل را تأیید کرد
  • حمله بی‌سابقه از خاک عراق به تل‌آویو
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • صادرات نفت خام با خط لوله نداریم
  • صادرات نفت با خط لوله نداریم