Web Analytics Made Easy - Statcounter

"رمضان قدیروف" از رهبران فرانسه خواست از مسلمانان جهان به دلیل توهین به دین اسلام عذرخواهی کنند و گفت: من بعنوان یک مسلمان و نه سیاستمدار، درباره این مسئله اظهار نظر می‌کنم. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "رمضان قدیروف"، رئیس چچن به رهبران فرانسه توصیه کرد که از مسلمانان سراسر جهان به دلیل اظهارات خود عذرخواهی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدیروف همچنین از مسلمانان روسیه خواست از تجمع در نزدیکی سفارت فرانسه در روسیه خودداری کنند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی روز جمعه در کانال تلگرام خود در این باره نوشت: «بدون تردید رهبران فرانسه باید از مسلمانان جهان به دلیل اظهاراتشان عذرخواهی کنند. من همچنین می خواهم به مسلمانان روسیه در باره اقدامات عجولانه هشدار دهم. این سخنان ارزش برگزاری تظاهرات در نزدیکی سفارتخانه‌های فرانسه در کشور ما را ندارد – چنین کاری هیچ تغییری بوجود نخواهد آورد، ولی احتمال اقدامات تحریک آمیز وجود دارد.»

رمضان قدیروف همچنین توضیح داد که وی از امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه به دلیل حمایتش از کاریکاتورهای موهن پیامبر اسلام حضرت محمد (ص)، نه به عنوان یکسیاستمدار، بلکه به عنوان یک مسلمان انتقاد کرده است.

وی نوشت: «من کاملاً درک می‌کنم که روابط خارجی روسیه را رئیس جمهور ولادیمیر پوتین تنظیم می‌کند و نیازی به توضیح درباره این موضوع ندارم. ولی باید این واقعیت را نیز در نظر گرفت که من نظر خود را به عنوان یک مسلمان و نه به عنوان یک سیاستمدار به مقامات فرانسه ابراز کردم.»

وی افزود: «از سخنان خود دست نمی کشم و آماده دفاع از آنها است. این حق من به عنوان فردی است که بی اندازه دین خود را دوست دارد. در صورت لزوم، من حتی آماده هستم تا سمت را رها کن، رنج ببرم یا جان خود را در راه اسلام بدهم. ولی قصد ندارم در سکوت، اقدام بی خدایانی که دین اسلام را به تمسخر می‌گیرند را تحمل کنم.»

روز گذشته "دیمیتری پسکوف" سخنگوی دفتر ریاست جمهوری فدراسیون روسیه در پاسخ به سئوال خبرنگاران درباره تفسیر اظهارات رمضان قدیروف، مبنی بر اینکه آماده است پست خود را فدای اعتقادات دینی خود، بعنوان یک مسلمان کند، گفت: «پیگیری اختلافات مذهبی، از اختیارات کرملین نیست و ما قصد دخالت در این مسائل را نداریم.»  

سخنگوی کرملین پیش از این روز پنج شنبه گفته بود که سیاست خارجی روسیه صرفاً توسط "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه تعیین می‌شود و سران مناطق فدرال باید از خط مشی وی در این زمینه پیروی کنند.

واکنش ماهاتیر محمد به اسلام ستیزی ماکرونآنکارا: ماکرون شیوه فاشیست‎‌ها را علیه مسلمانان در پیش گرفته استپارلمان ترکیه: اظهارات ماکرون می تواند درگیری عمیقی بین پیروان ادیان مختلف ایجاد کند

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار فرانسه اخبار روسیه اخبار فرانسه اخبار روسیه عنوان یک مسلمان رهبران فرانسه عذرخواهی کنند رمضان قدیروف عنوان یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۱۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مورایس: با افتخار یک مسلمان هستم + فیلم

به گزارش خبرنگار مهر، «ژوزه مورایس» سرمربی پرتغالی تیم فوتبال سپاهان پس از دیدار با آبی پوشان جنوب (استقلال ملاثانی) در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی که با پیروزی زردپوشان همراه بود، از گرویدن خود به دین مبارک اسلام خبر داد.

او در این خصوص اظهار داشت: مساله شخصی من با کارهای حرفه‌ای جدا است. با افتخار به دین مبارک اسلام گرویدم. من اکنون عضو یک خانواده ایرانی هستم و قصد داشتم در پایان فصل این موضوع را اعلام کنم.

کد خبر 6089395

دیگر خبرها

  • سقوط اندلس با یک تار مو
  • مورایس: با افتخار یک مسلمان هستم
  • مورایس: با افتخار یک مسلمان هستم + فیلم
  • بصیرت رهبری و سپاه پاسداران در پاسخ ایران به اسرائیل باعث درخشش جهان اسلام شد
  • سرمربی سپاهان مسلمان شد+ فیلم
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در ایران قانون است؛ حتی کسانی که مسلمان نیستند یا پایبندی جدی به احکام اسلام ندارند، تابع قانون باشند/ قضات در این زمینه اصل بازدارندگی از جرم را در نظر داشته باشند و احکامی صادر کنند که موجب تنبه شود
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ۱۵ کشور قدرتمند جهان اسلام بر اساس مولفه های نظامی و اقتصادی
  • ملت‌های مسلمان، یهودی، مسیحی و بودایی حقوق فلسطینیان را از کشورهای حامی رژیم صهیونیستی مطالبه می‌کنند
  • رئیس دیوان عالی کشور : حجاب در ایران قانون است و همه باید از آن پیروی کنند، حتی کسانی که مسلمان هم نیستند