Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، جمعی از ورزشکاران و قهرمانان کشورمان با انتشار بیانیه‌ای هتک حرمت به پیامبر اسلام را محکوم کردند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

تقدیم به ورزشکاران و قهرمانان ورزش فرانسه

همانطور که می‌دانید ورزش در فرهنگ همه کشورهای با سابقه فرهنگی و تاریخی موضوعی قابل احترام و مطلوب همگان است و در کشور ما ایران نیز قهرمانی به همراه جوانمردی  در هر رشته‌ای، امری مقدس به حساب می آید که همگان به ارزش آن واقفند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه بر این اصل مهم معتقدیم که ورزشکار زمانی در میان مردمش محبوب می شود که فضائل اخلاقی و جوانمردی را در خود به اوج رساند؛ برای مثال در تاریخ ایران،  پهلوانان و جوانمردانی چون پوریای ولی، وجود دارد که برای شاد کردن دل یک مادر، حاضر شد از حریف خود شکست بخورد و همین موضوع نام او را تا کنون بر سر زبان ها انداخته است.

ورزشکاران و قهرمانان ورزشی به عنوان نمادی از اعتقادات و فرهنگ یک کشور  و نماینده مردمان آن کشور، همواره باید پرچمدار صلح و نیکی و انسانیت و اخلاق باشند که در تمام جهان زبان مشترک نیک‌نامان است. آنها باید الگویی باشند برای سایرین تا ترویج‌دهنده فضایل اخلاقی و خوبی‌ها باشند.

حال از شما که ورزشکار هستید و یقینا از روحیات جوانمردی و قهرمانی ورزشی آگاهی دارید، سوالی داریم.

آیا توهین به مقدسات الهی کاری جز پلیدی و نژادپرستی  محسوب می شود؟ آیا حمایت از توهین‌کنندگان در قامت یک انسان اخلاق مدار می‌گنجند؟!

متاسفانه رئیس جمهور کشور شما به راحتی به اعتقادات میلیاردها مسلمان توهین می کند و در این میان خواسته یا ناخواسته نام همه ملت باسابقه فرهنگی و تاریخی فرانسه را بدنام می کند.

در میان ورزشکاران فرانسوی هم، مسلمانان بسیاری وجود دارند که ستاره‌های ملی آن کشور به شمار می‌آیند که حتما از رفتارها و روحیات اخلاق گرای آنها خبر دارید، پس آیا رواست که اینچنین به آنها و اعتقاداتشان توهین شود؟!

ما هر دو از کشوری با سابقه فرهنگی و تاریخی هستیم و شما را دوست خود می دانیم و هرگز سخنان سخیف رییس جمهورتان را به پای بزرگ‌مردان قهرمان و نا‌م‌آور ورزشی نمی نویسیم، اما آگاه باشید که توهین‌های مسئولان و سیاستمداران یک ملت می تواند چهره آن ملت و مردمان نیک‌نامش را در جهان مخدوش کند.

در پایان امید آن داریم که همگی به دور از ملیت، تبار و نژاد با روحیه جوانمردی و قهرمانی و با تکیه بر اصل انسانیت و اخلاق‌مداری، در محکوم کردن ظلم و روشن کردن واقعیات، چشم میلیون ها انسان را به روی حقیقت بینا و به وظیفه ورزشکاری خود در قبال مردمانمان  عمل کنیم.

جمعی از قهرمانان و ورزشکاران جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: بیانیه ورزشکاران فرانسه هتک حرمت پیامبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۱۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا

رحیم خداجو مدیرکل ورزش و جوانان فارس با جمعی از ورزشکاران و مربیان و همچنین تعدادی از اعضای شورای شهر صدرا دیدار و گفت‌گو کرد. در این دیدار هرکدام از ورزشکاران مطالبات و دغدغه‌های خود را بیان کردند.

در این نشست خداکرم فیروزمند، رئیس کمیسیون فرهنگی؛ اجتماعی؛ ورزشی و حقوقی شورای اسلامی صدرا از تخصیص اعتبار خرید یک دستگاه اتوبوس برای انتقال ورزشکاران به مسابقات و مصوبه کمک ۵۰۰ میلیون تومانی به مدال آوران و ورزشکاران مسابقات ملی و بین‌المللی خبر داد.

رئیس کمیسیون عمران و سرمایه گذاری شورای اسلامی صدرا هم در این نشست با اشاره به ظرفیت خوب صدرا برای سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش گفت: با روی کار آمدن شورای فعلی بر سرکار فقط ۲ زمین چمن مصنوعی در شهر صدرا با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر بود که طی مصوبه شورا ۷ زمین چمن دیگر به بهره‌برداری رسید و اکنون شهروندان از آن استفاده می‌کنند. متاسفانه یک سالن سرپوشیده ورزشی برای تمرین ورزشکاران وجود ندارد که این همت مجموعه اداره‌کل ورزش را می‌طلبد که به این مهم توجه ویژه داشته باشد.

مرتضی زارعی همچنین انتقادی به رها شدن زمین بلوار حافظ داشت که قرار بوده به یک فضای ورزشی برای استفاده علاقه‌مندان تبدیل شود، اما بعد از گذشت چندین سال بلاتکلیف مانده است.

در این نشست بنا شد تا پایان اردیبهشت سال ۱۴۰۳ نمایندگی ورزش و جوانان در شهر صدرا مستقر شود تا نسبت به ساماندهی هیئت‌های ورزشی و پیگیری مشکلات ورزشی شهر صدرا اقدام کنند. همچنین ۱۸ میلیارد ریال به پیست اسکیت صدرا اختصاص داده شود و تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۳ نسبت به انتخاب پیمانکار اقدام شود و مبلغ ۶۰ میلیارد ریال به چمن استاندارد شهر صدرا اختصاص داده شود و تا پایان شهریورماه نسبت به انتخاب پیمانکار و شروع پروژه اقدام شود.

از دیگر مصوبات این نشست می‌توان به در اختیار قرار دادن سالن ورزشی محله جهاد فاز ۲ صدرا به ورزشکاران شهر صدرا اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تقویت زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا
  • ناتوانی وشکست استکبارجهانی در برابر اراده ملت ایران بسیار مهم است
  • حرمت‌گزاری به مقام والای استاد، باید بیش و پیش از هر آیینی مدنظر باشد
  • نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور
  • لزوم ترویج روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی در جامعه
  • عذرخواهی ناشر هندی بابت اقدام توهین‌آمیز به امام (ره)
  • روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی باید در جامعه ترویج شود
  • اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
  • وکیل: مقابل بی‌نظمی و اخلال در فوتبال می‌ایستیم