Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، هزاران نفر از مردم معترض موریتانی، عصر جمعه (۳۰ اکتبر) با برگزاری تظاهراتی در نواکشوط پایتخت این کشور، خشم خود را از اهانت به رسول اکرم (ص) در فرانسه اعلام کردند.

به گزارش وبگاه خبری-تحلیلی «الصحراء»‌ موریتانی، در حالی که در روزهای گذشته چندین تجمع مقابل سفارت فرانسه در نواکشوط برگزار شده بود، روز جمعه هزاران نفر از مردم علیه فرانسه و اهانت مقاماتش به پیامبر اسلام (ص) تظاهرات کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین پایگاه خبری «المستقله» عراق در این خصوص گزارش کرد، مقامات مسئول کشور موریتانی، دو روز پیش برای برگزاری این تظاهرات که شماری از شخصیت‌های سیاسی و نمایندگان پارلمانی نیز مشارکت داشتند، مجوز صادر کرده بودند و نیروهای امنیتی نیز به منظور حفظ نظم و امنیت تظاهرات‌کنندگان در مناطق مشخصی از خیابان‌ها و مکان‌های منتهی به محل اصلی تظاهرات مستقر بودند.

تظاهرات‌کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی در حمایت از حضرت محمد (ص) با سر دادن شعار، هرگونه اهانت به ایشان و اسلام را محموم کردند و بر ضرورت توقف چنین حملاتی علیه نمادهای دینی و مقابله با اسلام‌هراسی تاکید کردند.

بر اساس این گزارش، معترضان همچنین هرگونه توجیه اهانت به پیامبر اکرم (ص) و مرتبط دانستن این امر با آزادی بیان را محکوم و تاکید کردند که مقدسات دینی خط قرمز است.

در این تظاهرات شماری از هنرمندان و شعرا نیز حضور داشتند که با قرار گرفتن پشت تریبونی که در میان معترضان قرار گرفته بود، به شعرخوانی و مدیحه سرایی برای پیامبر خاتم (ص) پرداختند.

پیش‌تر دولت موریتانی نیز نارضایتی خود را از تحریک علیه اسلام و احساسات مسلمانان جهان با اهانت به حضرت محمد (ص) در فرانسه، اعلام کرده بود و وزارت خارجه این کشور طی بیانیه اعلام کرده بود که این اقدام پاریس با آزادی بیان در تعارض است و نواکشوطبه بیانیه صادره از سوی سازمان همکاری‌های اسلامی در این‌باره پایبند است.

این تظاهرات پس از آن است که نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» برای چندمین بار در اقدامی اهانت‌آمیز، کاریکاتوری از پیامبر اکرم (ص)  منتشر کرد که این مسئله آتش خشم جوامع اسلامی را شعله‌ور کرد. خشم مسلمانان با سخنان «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه که به حمایت از این اقدام و توجیه آن با آزادی بیان پرداخته بود، دو چندان شد.

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۲۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی در حال بررسی اعمال تحریم علیه ترکیه

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از الجزیره، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی افزود که تل آویو در اقدامی تلافی‌جویانه، تصمیم به کاستن از سطح روابط اقتصادی میان ترکیه و تشکیلات خودگردان فلسطین و نوار غزه گرفته است.

وزارت تجارت ترکیه‌ پنجشنبه شب در بیانیه‌ای توقف روند صادرات و واردات به مقصد فلسطین اشغالی یا از مبدأ آن را تائید کرد.

بلومبرگ پیشتر در گزارشی نوشته بود: آنکارا از روز پنجشنبه، تمامی واردات از (رژیم) اسرائیل و صادرات به آن را متوقف کرد.

رئیس جمهور ترکیه، پیشتر از در دستور کار بودن قطع کلیه روابط تجاری با رژیم اشغالگر خبر داده بود.

به گزارش ایرنا، جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه موجب تظاهرات گسترده مردمی در سراسر جهان از جمله کشورهای اسلامی و ترکیه شده است.

ملت ترکیه نیز مثل سایر مردم آزاده در سراسر جهان در این تظاهرات‌ها خواستار قطع کامل روابط دولت خود با تل‌آویو شده‌اند.

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • جشن فارغ‌التحصیلی با فضای ضد جنگ غزه در دانشگاه میشیگان آمریکا
  • خانواده‌های اسرای صهیونیست: جنگ را متوقف کنید
  • هزاران صهیونیست برای سرنگونی نتانیاهو شعار دادند
  • طنین معنویت سرزمین وحی در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی تهران+ گزارش عکس
  • تظاهرات حمایت از غزه در شهر‌های مختلف جهان
  • (ویدئو) حضور اکرم خدابنده به همراه رسول خادم، در کمک‌رسانی به مردم سیستان و بلوچستان
  • رژیم صهیونیستی در حال بررسی اعمال تحریم علیه ترکیه
  • پلیس فرانسه وارد دانشگاه «ساینس‌پو» شد
  • بیش از ۲۰۰۰ نفر در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا دستگیر شدند