Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@21:03:10 GMT

امامی به جای دفاع بازیگری می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۲۱۵۸

امامی به جای دفاع بازیگری می‌کند

به گزارش ایرنا از مرکز رسانه قوه قضاییه، نهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهم امامی و دیگر متهمان به ریاست قاضی مسعودی مقام روز شنبه به صورت علنی برگزار شد. 

در ابتدای این جلسه قاضی اسدالله مسعودی مقام از وکیل متهم امامی خواست در جایگاه قرار گیرد و با توجه به اینکه وکیل این متهم حضور نداشت، خطاب به متهم امامی گفت: باید وکیل در دادگاه حضور داشته باشد البته ایشان وقت دارد در صدا و سیما برود یا بادیگران مصاحبه کند، اما در دادگاه حضور ندارد؛ در صورت حاضر نبودن باید از دیگر متهمان شروع کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه قاضی از وکیل متهم امیرفرزان راد خواست در جایگاه قرار گیرد.

وکیل این متهم در جایگاه قرار گرفت و گفت: اینجانب به عنوان وکیل امیر فرزان راد در تمامی جلسات حضور داشتم و فقط شاهد خطابهگویی از طرف سایر اصحاب دعوی بودم. باتوجه به جرم موکل بنده باید اعلام کنم که من از موکل خودم اطلاع دقیقی ندارم و در حالی کهبرادر ایشان هم در دادگاه حضور دارند، اما هیچ کمکی به من در این رابطه نشده است.

این وکیل ادامه داد: آیا با برخورد مجرمانه با فعالان اقتصادی آنان را از پذیرش هرگونه ریسک محروم نمی‌کنیم؟ آیا نظارتی به رفتار بانکوارد نیست؟ نگاه بانک مرکزی بر روی نظام بانکی ما کجا قرار گرفته است؟

وکیل متهم فرزان راد اظهار داشت: او از سال ۹۱ از کشور خارج شده است.

این وکیل ادامه داد: گفته شده است چمدان‌های پول از ایران خارج و تحویل فرزان راد شده است و در نهایت او با پیامک گفته است کهپول را به فلان کارگردان و فلان بازیگر وارد کنید این را موضوعی برای تفهیم اتهام نمی‌دانم.

در این بخش از دادگاه، نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و درباره کلیپ‌های پخش شده از تیم رسانه‌ای امامی در فضای مجازی،گفت: در چند روز گذشته مطالبی منتشر شده که لازم است پاسخ دهم، در ابتدا این سئوال مطرح می‌شود که چگونه جلسات دادگاه ازطرف برخی افراد ضبط می‌شود، برداشت از مستندات این است که امامی سکانس‌های نمایشنامه‌ای که دیگران نوشته‌اند را اجرا می‌کندو آقایان دیگر آن را در قالب کلیپ بعد از دادگاه در فضای مجازی منتشر می‌کنند.

قهرمانی ادامه داد: در کجای کیفرخواست آمده است که امامی به خانم شیخی رشوه داده است که آنان در کلیپ آن را منتشر کرده‌اندهمچنین در این کلیپ آمده است که امامی به توسلی رشوه داده است؛ در کجای کیفرخواست چنین کلمه‌ای وجود دارد حتی سازمانبازرسی نگفته است.

نماینده دادستان خطاب به متهم امامی گفت: آقای امامی شما درباره رشوه‌هایی که به زاهدی داده‌اید توضیح دهید.

قهرمانی اضافه کرد: امامی حرف‌هایی را به ما منتسب می‌کند بعد می‌روند جواب حرف‌های انتسابی امامی به ما را در کلیپ می‌دهند.

نماینده دادستان ادامه داد: در ردیابی‌های پول متوجه شدیم که پول‌ها به حساب عاشوری رفته است، بعد به ما می‌گویند شما می‌دانیدعاشوری کیست؛ عاشوری هرکه می‌خواهد باشد.

نماینده دادستان ادامه داد: یک وکیلی به نام محمودی‌زاد تمام کارهای شرکت‌های متهم فرزان را انجام می‌داده است و با هماهنگی برایهمه شرکت‌ها ورشکستگی گرفته است. وقتی بازجویی کردیم چند شرکت معرفی کرد؛ یکی از همین شرکت‌ها پاک تجارت طوس است، امادر رابطه با اقدامات امامی و عاشوری هنوز کیفرخواستی صادر نکرده‌ایم و در حال بررسی موضوع هستیم.

نماینده دادستان ادامه داد: امامی به جای اینکه دفاع از پرونده داشته باشد، کارهای بازیگری انجام می‌دهد.

قاضی گفت: ما به این کلیپ‌ها توجه نداریم آزادند هرکاری می‌خواهند بکنند. دادگستری وارد این مقوله‌ها نمی‌شود، متهم یا وکیل اگرتوانایی دفاع داشته باشند آن مهم است، حواشی مهم نیست آزاد هستند علیه من همه حرفی بزنند.

قاضی ادامه داد: شاید چند صباحی مطالبی را مطرح کنند، اما واقعیت مشخص خواهد شد قاطعانه می‌گویم که وکیل امامیکیفرخواست را نخوانده و پیوست‌ها را نخوانده است، حالا چه کسانی به این افراد می‌گویند اینطوری دفاع کنید نمی‌دانم، ولی آزادهستند هرطور می‌خواهند بنویسند، اما جواب آن‌ها از طرف خداوند متعال انجام خواهد شد.

قاضی مسعودی مقام افزود: حداقل باید یک جلسه دفاع ماهیتی داشته باشند و بگویند کجای اتهامات و کیفرخواست غلط است، اگرادعای دادستان را رد کردند حکم به نفعشان است، اگر ادعای دادستان را رد نکردند حکم به ضررشان است.

نماینده دادستان گفت: در پاسخ به صحبت‌های وکیل فرزان باید بگویم که تسهیلاتی که از بانک‌های سرمایه، رفاه و مسکن گرفته شده‌اند،در هیچکدام صلاحیت وجود نداشته است و در جاهایی سند مردم آورده شده است. به عنوان مثال سند برای بنیاد شهید بوده است جعلکردند و آن را به بانک دادند و تسهیلات گرفتند یا در جای دیگر سندی به نام آقای الف بوده است به نام آقای ب جعل کردند و تسهیلاتگرفتند. این فعالیت اقتصادی نیست.

ادامه دارد...

برچسب‌ها شکایت پولشویی قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شکایت پولشویی قوه قضاییه شکایت پولشویی قوه قضاییه اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۲۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند

رئیس‌جمهور گفت: آمریکا به دنبال این بود که با عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با برخی کشورهای منطقه برای این رژیم حاشیه امن ایجاد کند، اما نتوانست و امروز صهیونیست‌ها منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر چهارشنبه به وقت محلی، در ادامه برنامه‌های سفر یک روزه خود به سریلانکا، با حضور در مسجد جامع «کالپیتی» شهر کلمبو، ضمن دیدار و گفت‌وگو با نمازگزاران، نماز مغرب را نیز در این مسجد اقامه کرد و با ابراز خرسندی از حضور در جمع نمازگزاران مسجد جامع شهر کلمبو، ابراز امیدواری کرد که مذاکرات صورت گرفته میان دو کشور به گسترش بیش از پیش روابط و همکاری‌های فیمابین منجر شود.

وی طراحی و اجرای مجموعه سد، نیروگاه و تونل انتقال آب «اومااویا» از سوی شرکت‌های متخصص ایرانی را نماد همکاری‌های موفق دو کشور دانست و افزود: امیدواریم بهره‌برداری از این طرح‌ها افزایش رفاه مردم سریلانکا را در پی داشته باشد.

رئیس‌جمهور در ادامه وحدت و انسجام را نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام دانست و گفت: دشمنان و در رأس آنان آمریکا، با ایجاد گروهک‌های تروریستی مانند داعش به دنبال ایجاد ناامنی، کشتار و تفرقه در جهان اسلام هستند، بنابراین بسیار ضرورت دارد از هر اقدام و گفتاری که میان مسلمانان تفرقه ایجاد می‌کند، پرهیز شود.

آیت‌الله رئیسی در ادامه ظلم و ستم بی‌سابقه رژیم صهیونیستی و کشتار و نسل‌کشی در غزه را نتیجه وجود اختلافات در امت اسلامی دانست و افزود: امام خمینی (ره) از ۴۵ سال پیش رژیم صهیونیستی را غده‌ای سرطانی برای امنیت منطقه دانسته و بر آزادی فلسطین به عنوان مسئله اول جهان اسلام تاکید کرده بودند و امروز حقانیت این سخن امام راحل، بر همگان روشن شده است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران دفاع از حقوق فلسطینیان را وظیفه همه مسلمانان و انسان‌های آزاده جهان می‌داند و معتقد است امروز حمایت از کسانی که از خانه، وطن، دین، ناموس و جان و عزت خود دفاع می‌کنند، شاخصی برای کشورهاست که آیا مدافع شرافت هستند، یا همراه شرارت.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: آمریکا مردم ایران را بابت دفاع از حق و عدالت مورد تحریم‌های ظالمانه قرار داد، اما جوانان ما تهدیدها را به فرصت تبدیل کردند و امروز ایران در همه حوزه‌ها در حال پیشرفت است؛ دشمن تلاش کرد پیشرفت ایران را متوقف کند، اما ملت ایران اراده کرد پیشرفت کند و در این جنگ اراده‌ها ملت ایران پیروز شد.

آیت‌الله رئیسی همچنین با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی به همه ما آموختند که رمز موفقیت توکل بر خدا و اعتماد به نفس و داشته‌های درونی است، گفت: دشمنان برای متوقف کردن ملت ایران علاوه بر تحمیل ۸ سال جنگ به ما، تلاش کردند با ترور، انفجار، توطئه و فتنه‌های متعدد این مردم را از ادامه مسیرش منصرف کنند، اما موفق نشدند؛ امروز مقاومت و ایستادگی در مقابل نظام سلطه نه فقط مورد توجه نظام اسلامی ایران بلکه مورد توجه و اقبال همه جوان‌های منطقه است که معتقدند نباید تن به زیاده‌خواهی‌ها و مظالم نظام سلطه داد.

منبع: ایرنا

کد خبر 747668

دیگر خبرها

  • دفاع مکارم شیرازی از بازگشت گشت ارشاد
  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • شویگو: روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • مزایده اموال شناسایی شده متهم پرونده کثیرالشالکی بهمئی
  • بازیگری پوتین، ۲ عمارت و مسافران تایلند
  • صهیونیست‌ها امروز منفورترین رژیم در نگاه مردم جهان هستند
  • مزایده اموال شناسایی شده متهم پرونده کثیرالشالکی شهرستان بهمئی
  • کشف ۷۳ سکه عتیقه در ایستگاه راه آهن اندیمشک
  • خودروهای میلیاردی متهم پرونده صندوق سرمایه‌گذاری بهمئی به مزایده گذاشته می‌شود+ جزئیات
  • توضیحات قاضی از دادگاه منافقین/ تشریح اتهامات از سوی وکیل