Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، استان سمنان در هفته گذشته از سوم تا نهم آبان ۹۹ شاهد رویدادهای مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی بود که خلاصه‌ای از آن در این گزارش آمده است.

اجتماعی
فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: ۱۸۰ هزار بسته معیشتی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در این استان بین اقشار آسیب دیده و نیازمندان توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سردار سرتیپ دوم حمید دامغانی روز پنجشنبه در نشست استانی رفتار مومنانه در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، مشارکت مردم و نهادهای خدمت رسان در رزمایش رفتار مومنانه را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: تاکنون ۲مرحله و پنج گام رزمایش رفتار مومنانه در استان سمنان انجام شده است.

معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان گفت: شهروندان این استان در نیمه نخست سال ۹۹ به میزان ۲۶۶ میلیارد ریال در پرداخت صدقه مشارکت کردند.
حسن ویلان روز سه شنبه ضمن تقدیر از مشارکت مردم استان سمنان در پرداخت صدقه، به رسانه ها افزود: روش‌های سنتی پرداخت صدقه علاوه بر هزینه‌های جمع‌آوری و توزیع وجوهات نقدی مردم، منجر به تأخیر در رساندن کمک‌ها به نیازمندان و افراد تحت حمایت می‌شود.
معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود گفت: تصادف ۲ دستگاه موتورسیکلت در جاده فرعی روستای کردآباد - میامی چهار مصدوم برجای گذاشت.
ناصر سلمانپور جمعه شب در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: این تصادف ساعت ۱۸ و ۴۰ دقیقه روی داد .
مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان گفت: پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه‌های درمانی از سوی این اداره کل برای ارتقای ارایه خدمات به بیمه‌شدگان استان از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید پرداخت شد.
رضا ممتحن روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت:پرداخت پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه‌ درمانی تا پایان سال ۹۸ است و تا پایان امسال میزان هزینه کردها افزایش خواهد یافت.
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان گفت : اجلاسیه بزرگ نماز و تجلیل از فعالان استان در این بخش چهارم آذرماه ، همزمان با میلاد امام حسن عسگری (ع)، در سمنان برگزار می‌شود.
فاطمه منصوری روز پنجشنبه در نشست شورای اقامه نماز استانداری سمنان با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت و میلاد پر نور حضرت محمد (ص) و حضرت امام جعفر صادق (ع) ، اظهار امیدواری کرد با پیروی از مکتب ناب اسلام و توجه به آموزه های دینی بتوانیم از پیروان واقعی شریعت محمدی و دین اسلام باشیم . 
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: تجهیزات فنی در قالب کاروان مهرِشاد به مقصد هنرستان های استان به ارزش ۴۰ میلیارد ریال ارسال شد.
محمد دستورانی روز پنجشنبه در آیین ارسال تجهیزات فنی به هنرستان های استان سمنان در اداره کل آموزش و پرورش استان افزود: این تجهیزات حاوی ۹۵۰ قلم کالا با ارزشی حدود ۴۰ میلیارد ریال است.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان سمنان گفت: ۹۵ درصد آرای دادگاه‌های بدوی نیروهای مسلح و تجدیدنظر استانی مورد تایید دیوانعالی کشور در اعلام نظر است.
رحیم یونسی روز چهارشنبه در نشست شورای قضایی استان سمنان در سالن اجتماعات سازمان قضایی نیروهای مسلح استان ابراز داشت: سازمان قضایی نیروهای مسلح براساس قانون اساسی، مرجع تخصصی رسیدگی به مسائل قضایی نیروهای مسلح است.
مسئول بسیج دانش‌آموزی سپاه استان سمنان گفت: ۷۰ میلیارد ریال در مرحله سوم رفتار مومنانه برای خرید نوشت‌افزار و تهیه بسته معیشتی به دانش‌آموزان نیازمند استان کمک کرد.
یوسف‌علی طاهری روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی در سالن جلسات ساختمان بسیج علمی و پژوهشی استان سمنان ابراز داشت:  بسیج دانش‌آموزی و سپاه استان  در سه مرحله در قالب رفتار مومنانه به دانش‌آموزان نیازمند استان کمک کرد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان گفت: آتش سوزی در خروجی قیف مواد اولیه کارخانه فروسیلیس واقع در شهرک صنعتی سمنان با حضور ۲۰ نیروی آتش نشانی مهار شد.
سعید اسمعیل پور روز سه‌شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: ساعت ۶ و ۵۵ دقیقه امروز آتش سوزی در کارخانه فروسیلیس سمنان به ستاد فرماندهی آتش نشانی شهرداری سمنان گزارش شد که نیروهای عملیاتی دو ایستگاه سه و پنج در کمترین زمان ممکن به محل حادثه اعزام شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: برخورد کامیون با سواری پژو ۴۰۵ در محور دامغان به سمنان ۲ کشته و ۲ مصدوم برجا گذاشت.
 مظفر محمدخانی شامگاه دوشنبه به خبرنگاران ابراز داشت: حادثه تصادف در ساعت ۱۸ عصر دوشنبه در کیلومتر ۶۰ محور دامغان به سمنان رخ داد که پس از اعلام، عوامل پایگاه عامل آهوان به محل حادثه اعزام شدند. 
شهردار دیباج گفت: آتش سوزی کارخانه تجهیزات پزشکی اشراق دیباج با حضور ماموران آتش‌نشانی شهرهای دامغان، کلاته رودبار و شهر دیباج پس از گذشت هفت ساعت مهار شد.
سعید دربانیان عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: آتش‌سوزی وسیع این کارخانه تولید تجهیزات پزشکی در ساعت ۱۱ صبح امروز به آتش‌نشانی شهرداری دیباج اعلام و ماموران به محل اعزام شدند که باتوجه به حجم وسیع آتش در ادامه اطفای حریق، از نیروهای اعزامی دامغان و شهر کلاته رودبار نیز استفاده شد. 

فرهنگی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به طرح مهم تالار مرکزی سمنان از مصوبات دور اول سفر رییس جمهوری گفت: ۱۵۰ میلیارد ریال در این مرحله به این طرح اختصاص یافت.
فرشید فلاح روز سه شنبه در نشست با مهندسان مشاور تالار مرکزی سمنان در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان،  بر ضرورت تسریع در طراحی پروژه تالار مرکزی سمنان تاکید کرد و گفت: در طراحی این پروژه باید نکات معماری و نمای ساختمان متناسب با شرایط فرهنگی و بافت سمنان رعایت و مورد توجه قرار گیرد.
رییس انجمن نمایش استان سمنان گفت: ۳۵ اثر نمایشی از استان سمنان و سایر نقاط کشور به جشنواره مجازی «تئاتر در خانه» ارسال شد.
احمد مرادی حقیقی روز پنجشنبه به رسانه ها گفت: مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا پایان مهر بود و آثار از شهرهای مختلف استان سمنان و استانهای دیگر از جمله همدان، اصفهان، خراسان رضوی ارسال شد.

علمی
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان گفت: دانشگاه سمنان با قرارگیری در رتبه‌بندی جهانی «یو. اس. نیوز» سال ۲۰۲۱ به میزان ۱.۹ نیز ارتقا یافت.
سیف الله سعدالدین روز دوشنبه به رسانه ها افزود: دانشگاه سمنان در جمع دانشگاه‌ها و مؤسسه های ایرانی نمایه شده در رتبه‌بندی بهترین دانشگاه‌های جهان در «یو. اس. نیوز» در سال ۲۰۲۱  قرار گرفت و امتیاز آن از ۲۷ امتیاز سال ۲۰۲۰ به ۲۸.۹  ارتقاء یافت.


اقتصاد
مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان گفت: طرح سردخانه ۱۵ هزارتنی کالا در استان با مشارکت سرمایه‌گذاری یکهزار میلیارد ریالی شرکتی بین‌المللی در حال تکمیل است.
مهدی سلامتی روز سه شنبه در نشست کارگروه توسعه صادرات استان سمنان در استانداری افزود: طرح سردخانه ۱۵ هزار تنی استان سمنان توسط پیمانکار با سرمایه گذاری بالغ بر یکهزار میلیارد ریال و مشارکت سرمایه گذار خارجی در حال اجرا است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: تعاونی‌های بانوان در این استان از ابتدای ایجاد تاکنون برای یکهزار و ۴۶۹ نفر شغل ایجاده کرد.
اسماعیل غنیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: یکهزار و ۶۹ تعاونی فعال در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد ۱۲۸ تعاونی برای بانوان است.
افتتاح مرکز شبانه روزی فوریت های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح های سرمایه گذاری در استان سمنان روز سه شنبه، از دیگر خبرهای مهم اقتصادی استان در هفته گذشته بود.


ورزش
دبیر سومین جشنواره عکس ورزشی استان سمنان گفت: موسسه موج فرهنگ با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان این جشنواره را در ۲ بخش حرفه ای و تجربه (تلفن همراه) برگزار می‌کند.
میثم قدس پور روز پنجشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا ابراز داشت: این جشنواره با موضوعات «ورزش، ولایت، اخلاق، فرهنگ و رسانه»، «ورزش، فرهنگ ایثار و شهادت، جانبازان و معلولان»  و «ورزش همگانی، بانوان و خانواده» برگزار می‌شود.
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: دولت تدبیر و امید در هفت سال گذشته بیش از ۶۵۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های ورزشی در این استان هزینه کرده است.
مصطفی مرادی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: تکمیل طرح‌های ورزشی نیمه تمام که پیشرفت فیزیکی خوبی دارند تا پایان دولت تدبیر و امید از برنامه‌های در اولویت اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان است که میزان سرمایه گذاری در حوزه ورزش را در دولت یازدهم و دوازهم افزایش می‌دهد.

برچسب‌ها بسته خبری خبرگزاری جمهوری اسلامی سمنان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بسته خبری خبرگزاری جمهوری اسلامی سمنان بسته خبری خبرگزاری جمهوری اسلامی سمنان اخبار کنکور گفت و گو با ایرنا قضایی نیروهای مسلح استان سمنان گفت استان سمنان روز پنجشنبه استان سمنان رفتار مومنانه سرمایه گذاری میلیارد ریال شنبه در نشست شنبه در گفت روز سه شنبه آتش نشانی آتش سوزی تا پایان اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۲۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویدادهای جذاب فرهنگی به مناسبت روز دختر در همدان

طاهره فامیل خلیلی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص برنامه‌های دهه کرامت گفت: با توجه به نزدیک شدن به سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه «سلام الله علیها» و روز دختر، جشن‌ها، رویدادها و برنامه‌های فرهنگی در راستای تکریم دختران استان همدان برگزار می‌شود.

مسئول نهضت پیشرفت بانوان افزود: امسال سومین سالی است که با یاری خداوند متعال و هم افزایی میان مجموعه‌های فرهنگی، سلسله جشن‌های «ماهدخت» را در همه شهرستانها برگزار می‌کنیم.

وی هدف از برگزاری این جشن‌ها را تکریم جایگاه والای دختران در خانواده و اجتماع و فرهنگ سازی در خصوص این موضوع دانست و گفت: در نگاه خداوند و ائمه اطهار «علیهم السلام» دختران هدیه و برکتی از جانب خداوند هستند که به واسطه قدم گذاشتن آنها در هر خانواده‌ای، پدر و مادر مستحق دریافت پاداش و بهشت می‌شوند و برای تربیت خوب آنها آمرزیده می‌شوند.

فامیل خلیلی بیان کرد: تکریم دختران منجر به افزایش عزت نفس و شکل گیری صحیح هویت دخترانه می‌شود و در ایحاد جامعه‌ای با حضور بانوان بالنده و با حیا و با نشاط بسیار مؤثر خواهد بود.

وی در مورد هم افزایی بین مجموعه‌ها اشاره کرد: که این جشن‌ها همه ساله با حمایت ادارات تبلیغات اسلامی شهرستانها، ستادها و بنیاد نوجوان، اداره آموزش و پرورش، اداره ارشاد اسلامی، جامعه القرآن، فرمانداری، کانون پرورش فکری، مجموعه‌های فرهنگی و قرآنی برگزار می‌شود.

برنامه‌ها از چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه آغاز و تا ۳۱ اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

برخی از مهم‌ترین برنامه‌های این ایام عبارتند از:

برگزاری حداقل یک جشن بزرگ با عنوان ماهدخت در سالن‌ها و پارکهای بزرگ شهر

برگزاری رویدادهای فرهنگی «دختران حاج قاسم»

تجلیل از دختران برگزیده و شاخص فرهنگی، هنری، ورزشی، قرآنی و کارآفرین در محلات

برگزاری بازارچه خود اشتغالی دختران و بانوان

برگزاری مسابقه و پویش حرف آوردی های همدان با عنوان «فردامون»

پیگیری دیدار دختران برگزیده با امامان جمعه شهرستانها در دهه کرامت

برگزاری طرح کافه گفتگو در اماکن عمومی و در کافه رفیقانه با حضور دختران

معرفی دختران برگزیده به صدا و سیما

کد خبر 6097569

دیگر خبرها

  • رویدادهای فرهنگی برای «خرم‌آباد»
  • ۳۰ عنوان ویژه برنامه هفته هلال احمر در استان سمنان برگزار می‌شود
  • ۱۲۰ ثانیه| مروری بر مهمترین رویداد‌های یکشنبه شانزدهم اردیبهشت قم
  • اعزام ۹ کاروان از استان سمنان به سرزمین وحی
  • رویدادهای شدید آب و هوایی در ایران و جهان تکرار می‌شود
  • برگزاری رویدادهای جذاب فرهنگی به مناسبت روز دختر در همدان
  • تجارت خارجی استان سمنان ۵۹ درصد رشد داشت
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • ۵۶ درصد حجاج استان سمنان زن هستند
  • 168 ساعت؛ مروری بر اتفاقات هفته