Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - رئیس آزمایشگاه شرکت پالایش گاز ایلام از تعمیر و بازسازی دستگاه‌های معیوب این آزمایشگاه با بهره‌گیری از توان نیروهای متخصص داخلی خبر داد.
به گزارش شانا به نقل از شرکت پالایش گاز ایلام، مجید گراوند در این باره گفت: به‌تازگی با انجام تعمیرات خلاقانه و راه‌اندازی موفقیت‌آمیز دستگاه تولید هوای خشک، افزون بر صرفه‌جویی ارزی که برای تأمین دوباره نیاز بود، شرکت‌های داخلی تأمین‌کننده قطعات نیز شناسایی شدند و کارشناسان این آزمایشگاه تجربه‌های مناسبی را در زمینه تعمیر و بازسازی قطعاتی که تأمین آنها با مشکلات زیادی روبه‌رو شده بود، به‌دست آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه دستگاه هوای ورودی، دستگاه‌های گاز کروماتوگرافی را خالص‌سازی می‌کند و ناخالصی‌ها را به کمتر از یک دهم قسمت در میلیون می‌رساند، افزود: با تعمیر این دستگاه از ورود هوای ناخالص و دارای رطوبت یا هیدروکربن و آسیب به دستگاه‌های گاز کروماتوگرافی که از تجهیزات حساس این آزمایشگاه هستند، جلوگیری می‌شود.
رئیس آزمایشگاه شرکت پالایش گاز ایلام همچنین با بیان اینکه دستگاه تولید هوای خالص این آزمایشگاه از سال 97 به دلیل نقص فنی از سرویس خارج شده بود، گفت: پس از ارسال آن به نمایندگی‌های معتبر، به نظر می‌رسید به دلیل سوختن و غیرقابل تعمیر بودن المنت اصلی که ساخت خارج از کشور است، تنها گزینه ممکن، جایگزینی و خرید دستگاه جدید باشد، اما پس از بررسی دقیق کاتولوگ‌ها و دستورعمل‌های سرویس و نگهداری، روش خلاقانه‌ای برای تعمیر و ساخت قطعات مورد نیاز با استفاده از ظرفیت ساخت داخل در دستور کار قرار گرفت.
گراوند تصریح کرد: این دستگاه ضمن نصب تجهیزات با کیفیت مناسب و حتی با دامنه دمایی بالاتر و گذراندن آزمون اولیه، با موفقیت راه‌اندازی شد.
وی به دیگر موفقیت‌های کارشناسان این آزمایشگاه در تعمیر و ساخت قطعات یدکی دستگاه‌های آزمایشگاهی اشاره و اظهار کرد: بازسازی الکترودهای کانداکتومتر، احیای ستون آنیونی دستگاه یون کروماتوگرافی، بازسازی راکتور دستگاه اندازه‌گیری شاخص سولفور، ساخت فیلترهای داخلی برای استفاده در دستگاه تولید آب مقطر در داخل کشور از دیگر اقدام‌های مورد توجه است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۲۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی

آزمایشگاه‌ها همواره به‌عنوان قلب تپنده تولید دانش به‌شمار می‌روند و اصلی‌ترین ابزارها برای کشف اسرار علمی را در خود نگه‌می‌دارند.

ابزارها و تجهیزات آزمایشگاهی ساده تا پیشرفته، همگی نقش قابل‌توجهی در پیشبرد پژوهش‌ها و آزمایش‌های علمی ایفا می‌کنند؛ ازهمین‌رو، تصمیم داریم برخی از مهم‌ترین لوازم آزمایشگاهی را به‌شما معرفی کرده و اطلاعاتی درمورد خرید هر یک ار آن‌ها را در اختیار شما قرار دهیم.

معرفی متداول‌ترین تجهیزات آزمایشگاهی معمولی

باتوجه‌به فعالیت‌هایی که در یک آزمایشگاه انجام می‌شود، تجهیزات و لوازم مختلفی در آن آزمایشگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این اوصاف، تصمیم داریم در ابتدا متداول‌ترین دستگاه‌ها و لوازمی که در یک آزمایشگاه معمولی استفاده می‌شوند را معرفی کنیم. در یک آزمایشگاه معمولی دستگاه‌هایی نظیر لوازم و تجهیزات زیر دیده می‌شوند.

میکروسکوپ (Microscope)

همه شما احتمالا یک بار در آزمایشگاه مدرسه با میکروسکوپ مواجه شده‌ باشید. میکروسکوپ‌ها دستگاه‌هایی برای مشاهده و تحلیل دقیق سلول‌ها، باکتری‌ها، بافت‌ها و سایر ساختارهای ریز در آزمایشگاه‌ها هستند.

ترازوی آنالیتیکال (Analytical Balance)

ترازوی آنالیتیکال یکی از پرکاربردترین تجهیزات آزمایشگاهی به‌شمار می‌رود. این مدل ترازوها در اغلب آزمایشگاه‌ها برای اندازه‌گیری دقیق وزن مواد مورد استفاده قرار می‌گیرند. اهمیت استفاده از این ترازوها زمانی مشخص می‌شود که شما به تهیه یک محلول با مقدار خاصی از مواد نیاز داشته باشید.

هود شیمی (Fume Hood)

هود شیمی که به هود شیمیایی هم معروف است، نوعی دستگاه ایمنی محسوب می‌شود که برای تامین امنیت آزمایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. وظیفه هود شیمیایی در آزمایشگاه، ازبین‌بردن بخار و گازهای خطرناک در فرآیندهای شیمیایی و جلوگیری از مسمومیت افراد مشغول به کار در آزمایشگاه است.

پیپت (Pipette)

در اکثر آزمایشگاه‌ها، لوازمی به نام پیپت وجود دارند. پیپت‌ها برای اندازه‌گیری و انتقال مواد به‌شکل دقیق و در حجم‌های کم مورد استفاده قرار می‌گیرند. اهمیت این وسایل‌ هم درست مانند ترازوهای آنالیتیکال زمانی مشخص می‌شود که برای تهیه یک محلول و آزمایشات دقیق به حجم خاصی از مواد نیاز داشته باشید.

راکتورهای شیمیایی (Reactor)

احتمالا در بسیاری از مصاحبه‌های تلویزیونی مربوط به مسائل هسته‌ای و شیمیایی، نام راکتورها را شنیده باشید. راکتورها از دیگر تجهیزات مهم در آزمایشگاه‌ها به‌شمار می‌روند که برخی از آن‌ها درست مانند تصورات شما بزرگ و غول‌پیکر بوده و برخی دیگر کوچک و قابل‌استفاده در یک آزمایشگاه معمولی هستند. این تجهیزات را در آزمایشگاه‌ها برای انجام واکنش‌های شیمیایی و بیولوژیکی در شرایط کنترل‌شده استفاده می‌کنند.

تجهیزات نامبرده تنها برخی از مهم‌ترین تجهیزات در آزمایشگاه‌های عمومی هستند که معمولا آن‌ها را برای انجام آزمایشات معمولی و تحقیقات علمی مورد استفاده قرار می‌دهند. به‌طورکلی هر آزمایشگاهی براساس نیازهای خود به تجهیزات خاصی نیاز دارد؛ بنابراین، ممکن است تجهیزاتی که در یک آزمایشگاه آب مشاهده می‌کنید با تجهیزات نامبرده متفاوت باشند.

معرفی تجهیزات آزمایشگاهی کشاورزی و آب

همان‌طورکه در بالا هم اشاره کردیم، تجهیزات آزمایشگاهی آب و کشاورزی با تجهیزات معمولی تفاوت دارند. در ادامه، به برخی از تجهیزات مورد استفاده در چنین آزمایشگاه‌هایی اشاره خواهیم کرد.

طیف‌سنج نوری

این دستگاه که با نام اسپکتروفتومتر Spectrophotometer هم شناخته می‌شود، جذبیتی نمونه‌ها را در طیف مختلف امواج electromagnetic اندازه می‌گیرد. از این دستگاه برای تجزیه و تحلیل بیولوژیکی و شیمیایی مواد کشاورزی استفاده می‌کنند. برای مثال، سنجش خلوص شیمیایی خاک، کنترل کیفی محصولات غذایی، تجزیه و تحلیل کود و بررسی خواص آن و ...، ازجمله کاربردهای این دستگاه هستند.

سانتریفیوژ گریزانه

زمانی‌که نیاز به جداسازی مواد براساس وزن و جرم آن‌ها وجود داشته باشد، از دستگاه سانتریفیوژ گریزانه یا Centrifuge استفاده می‌شود. با استفاده از این دستگاه، می‌توان مواد مختلف یک محلول را از هم تفکیک کرد. برای مثال، امکان جداکردن آب از روغن در آزمایشگاه با این وسیله وجود دارد.

انکوباتور

یکی دیگر از تجهیزات آزمایشگاهی آب و کشاورزی، انکوباتور یا گرمخانه (Incubator) نام دارد. این دستگاه می‌تواند شرایط مناسبی ازنظر رطوبتی و حرارتی برای رشد و نگهداری سلول‌ها ایجاد کند؛ به‌این‌ترتیب، کارشناسان می‌توانند در آزمایشگاه، محیطی برای پرورش سلول‌ها و میکروارگانیسم‌ها ایجاد کرده و از این طریق، قارچ‌ها و باکتری‌های لازم برای کشاورزی را پرورش دهند.

آنالیزر گاز

این دستگاه همان‌طورکه از نام آن حدس می‌زنید، برای اندازه گیری و آنالیز گازها مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ درواقع زمانی‌که قرار باشد میزان مواد شیمیایی و آلاینده‌های موجود در آب اندازه گیری شود، از این دستگاه استفاده می‌کنند.

دستگاه PCR (Polymerase Chain Reaction)

این دستگاه برای همانندسازی و تکثیر یک قطعه DNA به میلیون‌ها برابر آن کاربرد دارد. در آزمایشگاه‌های کشاورزی نیز برای آنالیز ژنتیکی میکروارگانیسم‌ها و گیاهان از این دستگاه استفاده می‌کنند.

نکات مهم در خرید تجهیزات آزمایشگاهی

خرید تجهیزات مخصوص آزمایشگاه، کار ساده‌ای نیست و نیاز به دقت بالایی دارد؛ چراکه کیفیت و استانداردبودن این تجهیزات، تاثیر زیادی روی نتایج به‌دست‌آمده از آزمایش‌های مختلف خواهد داشت. باتوجه‌به اهمیت این موضوع، در ادامه نکاتی برای خرید بهترین تجهیزات و وسایل آزمایشگاهی به شما آموزش می‌دهیم.

مشخصات فنی: قبل از هرچیزی باید استانداردها و مشخصات فنی دستگاه مورد نظر را چک کنید تا مطمئن شوید که از کیفیت کافی برخوردار بوده و نیاز شما را هم پوشش می‌دهد.

توجه به برند: حتما باید به سراغ برندهای با سابقه و قابل اعتماد بروید که امتحان خود را پس داده‌اند. به‌هیچ‌عنوان به‌خاطر قیمت کمتر، برندهای ناشناخته‌ای را انتخاب نکنید که نمی‌توانند کیفیت محصولاتشان را تضمین کنند.

برخورداری از خدمات پس از فروش: مطمئن شوید که محصول موردنظر شما از خدمات پس از فروش برخوردار باشد؛ به‌این‌ترتیب، درصورت خرابی یا بروز هرگونه مشکل، امکان تعویض آن را دارید.

نظرات خریداران قبلی: چه قصد خرید این تجهیزات به‌صورت آنلاین را دارید و چه حضوری، حتما نام آن‌ها را در اینترنت سرچ کرده و نظرات و بازخورد خریداران قبلی را مشاهده کنید. کمک‌گرفتن از تجربیات دیگران به خرید بهتر شما کمک خواهد کرد.

قیمت: بدون‌شک، قیمت و هزینه‌ها یکی از مهمترین فاکتورها در خرید هر چیزی به‌شمار می‌روند و این درمورد خرید تجهیزات آزمایشگاهی هم صدق می‌کند. بهتر است قیمت چندین برند معتبر را مقایسه کرده و از بین آن‌ها مناسب‌ترین‌شان را خریداری کنید.

با رعایت این موارد، می‌توانید تجهیزاتی کاملا مدرن و باکیفیت خریداری کرده و از عملکرد مناسب آن‌ها مطمئن باشید.

خرید اینترنتی وسایل آزمایشگاهی

در این مطلب، سعی کردیم درمورد تجهیزات آزمایشگاهی کشاورزی، آب و تجهیزات معمولی با شما صحبت کنیم؛ همچنین نکاتی درخصوص خرید این محصولات بیان کردیم. شما عزیزان می‌توانید برای خرید این محصولات، از فروشگاه‌های آنلاین و معتبر اقدام کرده و آن‌ها را در محل موردنظرتان تحویل بگیرید. فقط لازم است که درخصوص اعتبار فروشنده موردنظر مطمئن باشید.

کد خبر 748818

دیگر خبرها

  • اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه
  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • بهره‌مندی ۳۰۰ خانوار روستای سرپله آبدانان از نعمت آب شرب سالم و پایدار
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • همکاری ۴۲ گانه برنامه آبادیران و بهزیستی برای رفع چالش‌های حوزه معلولین
  • بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم
  • تأمین ۴۰ درصدی نیاز داخلی به دستگاه نوار قلب با محصول ایران‌ساخت
  • بازسازی جت پرشر دیزل تجسم توان متخصصان بومی نیروگاه رامین اهواز
  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما