Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی، گفت: اقدامات سازمان‌ها به صورت ماهانه رصد شده و زیر دره بین بوده و در صورت بی توجهی به دستورالعمل نحوه مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران و کارمندان و پیشگیری از آن بر اساس قانون اقدام خواهد شد. خبرگزاری میزان - موسی خلیل الهی، رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی با اشاره به سیاست‌های تحولی قوه قضاییه، اظهارکرد: برنامه‌های تحولی و کاربردی رییس قوه قضاییه از زمان حضور در راس قوه قضاییه با پشتوانه کارشناسی اجرا شده و از جمله کار‌های بسیار خوب، اجرای دستورالعمل نحوه مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران و کارمندان و پیشگیری از آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی با بیان اینکه متاسفانه گاهی در نظام اداری ما این تلقی وجود داشته اگر کسی کاری نکند مشکلی هم نخواهد داشت، افزود: گا‌ها مدیران احساس مسئولیت نمی‌کنند یا در کل تخصص در مسئولیتی که به آن‌ها سپرده شده را ندارند و با توجه به این موضوع بخش عمده‌ای از تضییع حقوق مردم از همین قِبل اتفاق می‌افتاد.

وی ادامه داد: یکی از نقاط ضعف سیستم و نظام اداری کشور مشکلات ناشی از ترک فعل مدیران بوده و گا‌ها علل تضییع حقوق عامه ترک فعل‌ها است.

خلیل الهی خاطرنشان کرد: دستورالعمل نحوه مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران و کارمندان و پیشگیری از آن، پشتوانه قانون اساسی داشته و در قوانین عادی نیز پیش بینی شده، اما سال‌ها به نوعی بی توجهی وجود داشت و شاید به این دلیل که به طور جدی با آن برخورد نشده بود، اهمیت این موضوع احساس نمی‌شد.   بیشتر بخوانید: دستگاه‌ها در صورت ترک فعل باید پاسخگو باشند رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی در ادامه اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به اشرافیت رییس قوه قضاییه بر موضوع و قوانین این دستورالعمل صادر شده و در آن وظایفی برای مدیران، دادستان‌ها و روئسای کل کشور مشخص کرده اند و بر اساس آن مجموعه‌های قضایی مکلف به ابلاغ آن به نظام اداری استان‌ها شده اند.

وی اضافه کرد: بر اساس این دستورالعمل اقدامات مدیران و کارمندان سازمان‌ها زیر ذره بین بوده و اگر ترک فعلی و بی توجهی انجام دهند و از این ناحیه خسارتی به حقوق عامه وارد شود مورد مواخذه قرار خواهند گرفت.

خلیل الهی با بیان اینکه عمده هدف از این دستورالعمل پیشگیری بوده، تصریح کرد: با توجه به تیمی که در راستای اجرای این دستورالعمل تشکیل یافته به صورت ماهانه اقدامات سازمان‌ها رصد شده و در صورت بی توجهی به دستورالعمل بر اساس قانون اقدام خواهد شد.

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی اضافه کرد: بر اساس دستورالعمل برای سازمان‌ها و اداراتی که وظایف خود توجه کرده و گزارش می‌کنند مباحث تشویقی هم در نظر گرفته شده است.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه بخشی از حقوق عامه ناخواسته در معرض تضییع و تفریط قرار می‌گیرد، اجرای این دستورالعمل قطعا تحولی را در راستای حفظ حقوق عامه به ویژه کسانی که به ادارات مراجعه می‌کنند ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/ برچسب ها: دادگستری آذربایجان شرقی قوه قضاییه ترک فعل

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری آذربایجان شرقی قوه قضاییه ترک فعل رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی مدیران و کارمندان قوه قضاییه سازمان ها حقوق عامه بی توجهی ترک فعل بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۲۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری 5 نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت

 رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: پنج نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام رشوه دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی یکشنبه شب در این خصوص اظهار کرد: طبق دستورات قضایی صادره به اداره اطلاعات و هماهنگی های انجام شده و همچنین با انجام کار دقیق اطلاعاتی پنج نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام اخذ رشوه دستگیر و تحت قرار بازپرس رسیدگی کننده قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: پیش از این نیز، یک نفر از اعضای شورای شهر به همراه رییس یکی از ادارات تابعه شهرداری سردشت دستگیر شده بودند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • دستگیری 5 نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت
  • دستگاه قضایی پیگیر حقوق مالباختگان شرکت‌های خودرویی در قزوین
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • اضافه شدن ۲۹ نفر به کادر دادگستری فلاورجان
  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات
  • وکیل در آذربایجان شرقی
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان