Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر بهنام‌جو ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: موج سوم کرونا در استان شروع شده و از همه مردم تقاضا داریم، نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

وی افزود: با افرادی که به رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی توجهی نمی‌کنند، برخورد خواهد شد و وقوع روزانه پنج الی هفت نفر فوتی از عواقب این بی‌توجهی‌ها به نکات بهداشتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اردبیل بیان داشت: ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از برگزاری نشست‌ها و دورهمی‌ها از جمله الزامات ساده‌ای است که تا حد زیادی از شیوع کرونا جلوگیری می‌کند و افرادی که حالشان وخیم است، دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند که در مراسم و دید و بازدیدها مبتلا شده‌اند.

بازگشایی مجدد تالارها به کاهش میزان بستری‌ها بستگی دارد

بهنام‌جو تصریح کرد: از روز چهارشنبه به مدت دو هفته برگزاری مراسم در تالارها تعطیل شده و در صورتی که تعداد بستری‌ها کاهش یافته و به زیر ۲۰۰ نفر برسد، بازگشایی سالن‌ها با با ۳۰ درصد ظرفیت انجام خواهد شد.

وی افزود: با اینکه ورود مسافر و گردشگر به استان وجود ندارد، ولی فرزندان استان، که در سایر استان‌ها ساکن هستند به استان مسافرت می‌کنند که زمینه شیوع کرونا را فراهم می‌کند.

استاندار اردبیل توجه به رعایت نکات بهداشتی در بانک‌ها، مطب‌ها و ادارات را ضروری دانست و بیان داشت: با اینکه تعطیلی در ادارات نداریم، ولی خدمات باید با رعایت فاصله‌گذاری و پذیرش نوبتی در فواصل ارائه شود و همچنین در مجالس ختم بیش از ۵۰ نفر حضور نداشته و تعداد محدود شرکت‌کنندگان نیز با ماسک و رعایت فاصله حاضر شوند.

پلمب اماکن در صورت رعایت نکردن موارد بهداشتی

وی از تعطیل شدن قهوه خانه‌ها و مقابله با ارایه قلیان در این مراکز خبر داد و اضافه کرد: مدارس استان نیز به غیر از موارد کم برای رفع اشکال تعطیل هستند و در راستای جلوگیری از شیوع کرونا در استان، تمام غذاخوری‌ها باید بیرون بر شده و در داخل غذاخوری غذایی سرو نشود.

بهنام‌جو تأکید کرد: بازرسی‌ها و گشت‌های بهداشتی در کلیه مراکز خدماتی، صنفی و رستوران‌ها ادامه دارد و در صورت بی‌توجهی به نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی این اماکن پلمب می‌شوند.

وی مراقبت از گروه‌های پرخطر دارای فشار خون، سرطان، دیابت را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: افراد سالمند تا حد امکان از منزل خارج نشوند و در صورت اضطرار با رعایت فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک انجام شود.

استاندار اردبیل گفت: تذکر مردم به همدیگر و اطلاع‌رسانی از شبکه های مجازی ضروری بوده و همه باید در این خصوص احساس مسؤولیت کنند.

-انتهای پیام/3463/666/

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا اردبیل محدودیت ها استاندار اردبیل اکبر بهنام جو تالار عروسی ختم مدارس پلمب اماکن قلیان فاصله گذاری اجتماعی نکات بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۲۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد

رامین نسیمی دوست در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: طی بازدیدهای مداوم و نامحسوس کارشناسان اداره نظارت بر درمان دانشگاه یک محل غیرمجاز مامایی در اردبیل به دلیل دخالت افراد فاقد صلاحیت علمی در امور درمان و انجام خدمات غیرمجاز درمانی، شناسایی شد.

وی با بیان اینکه این واحد با همکاری اداره اماکن انتظامی پلمب شد، افزود: افراد متخلف به مراجع قضائی معرفی شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: انجام هرگونه مداخلات و اقدامات پزشکی و دندانپزشکی، طب سنتی، زیبایی و کاشت مو در مراکز غیرمجاز و توسط افراد غیر مرتبط ممنوع بوده و باید در مراکز معتبر و زیر نظر متخصص مربوطه انجام شود.

نسیمی دوست خاطرنشان کرد: هم استانی‌ها می‌توانند هرگونه تخلف مربوط به حوزه درمانی یا دخالت غیر مجاز افراد فاقد صلاحیت در امر درمان‌های پزشکی و دندانپزشکی را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت یا اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها گزارش دهند.

کد خبر 6088418

دیگر خبرها

  • پلمب مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • دستگیری سارقان اماکن خصوصی در بهار
  • هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح تشدید کنترل کیفی آب و کیفیت مواد غذایی در اهواز
  • طرح تشدید کنترل کیفی آب آشامیدنی اهواز عملیاتی می‌شود
  • پلمب یک رستوران بدلیل تخلفات بهداشتی در شادگان
  • گشت ارشاد تنها راه مقابله با بی‌حجابی عامدانه/ امر به معروف با نگاه از بالا به پایین منجر به بی‌نظمی اجتماعی می‌شود
  • پلمب یک واحد قصابی در شهرستان آوج
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • در معابر لغزنده پایتخت فاصله طولی را رعایت کنید