Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@19:57:14 GMT

راه‌اندازی سامانه رهگیری درخواست‌های تولیدکنندگان

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۲۹۵۱

راه‌اندازی سامانه رهگیری درخواست‌های تولیدکنندگان

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، بابک دین‌پرست قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در گفت‌وگو با شبکه خبر، در مورد راه‌اندازی مراکز فوریت‌های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه‌گذاری در استان‌های کشور گفت: این مراکز قصد دارند نقش یک قرارگاه عملیاتی را ایفا کنند و به عنوان یک پنجره واحد قرار است نمایندگان همه دستگاه‌هایی که واحدهای تولیدی برای فعالیت‌هایشان نیاز به اخذ مجوزهای لازم و هماهنگی را دارند از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۸ شب و از ۸ شب تا ۸ صبح مستقر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: در روزهای تعطیل هم یک شیفتی را پیش‌بینی کردیم که در آنجا مستقر خواهند بود و درخواست‌های احتمالی را ثبت می‌کنند و دراختیار دوستان در روز بعد قرار می‌دهند.

دین‌پرست تأکید کرد: این قرارگاه به همه موضوعات مرتبط با مشکلات تولیدی‌ها می‌پردازد. این موضوع در راستای توافقی است که بین دو وزارتخانه مهم کشور و صمت صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه در ۳۰ استان کشور این مراکز راه‌اندازی شده است، تصریح کرد:  آخرین مرکز در استان خوزستان قرار است راه‌اندازی شود و با صحبت‌هایی که با استاندار این استان انجام داده‌ام اعلام کرد که کار آزایشی آن شروع شده و ان‌شاالله ساعت ۱۵ امروز این مرکز در استان خوزستان راه‌اندازی خواهد شد.

دین پرست با بیان اینکه محل این مراکز معمولا در سازمان‌های صنعت و معدن استان‌ها خواهد بود، اظهار داشت: مهمترین رکن نظارتی این مراکز، خود وجدان کاری نمایندگان همان دستگاه‌هاست که در آنجا مستقر هستند. در ابلاغیه‌ای که به استانداران داشتیم اعلام کردیم که افرادی را در این مراکز مستقر کنید که واقعاً یک درک درستی از شرایط اقتصادی کشور مانند جنگ اقتصادی داشته باشند و افرادی باشند که درک کنند و در این شرایط به واحدهای تولیدی کمک کنند. 

وی در مورد اصل نظارت بر رفتار این مراکز افزود: یک مرکز ملی را تا چند روز دیگر در تهران راه‌اندازی خواهیم کرد که در این مرکز نمایندگان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های عضو ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید مستقر می‌شوند و این افراد مانند مراکز استان‌ها به صورت شبانه‌روزی فعالیت و نظارت می‌کنند.

دین‌پرست خاطرنشان کرد: یک سامانه خیلی خوبی هم راه‌اندازی شده که این سامانه قابلیت رهگیری درخواست‌ها را از زمان ثبت تا نتیجه حاصله را دارد و یک دستورالعملی هم آماده کرده‌ایم که در چند روز آینده ابلاغ خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، از همه دستگاه‌های نظارتی، امنیتی و اطلاعاتی دعوت کردیم و از جلسه قبل در این ستاد حضور دارند و از همه دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی، قضایی و حقوقی درخواست کرده‌ام که نظارت دقیقی بر فعالیت این مراکز داشته باشند و اگر جایی مشاهده شود که به اهدافمان نمی‌رسیم و خللی ایجاد می‌شود، مطمئن باشید بلافاصله آن کنترل را اصلاح خواهیم کرد.

وی در مورد ضمانت اجرایی مصوبات این مراکز گفت: قانونگذار وقتی ۲۷ ماه پیش آمد و قانون تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را در مرکز و کارگروه‌های رفع موانع تولید را در استانداری‌ها و استان‌ها اعلام کرد، در آن به صراحت آمده است که مصوبات آن ستاد لازم‌الاجراست.

دین پرست تصریح کرد: ما در نامه‌ای که به رئیس‌جمهور دادیم خواستار آن شدیم که سران قوا در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی اختیار بیشتری به ما دهند، اما یک اتفاق مهمی که در ستاد تسهیل اخیراً افتاده است این است که یکی از مشکلات جدی ما در فرایند اجرا بود. متأسفانه بعضاً مصوباتی که ابلاغ می‌شد، دوستان در بخش‌های اجرایی نگران آن بودند که نکند از سوی دستگاه‌های نظارتی و امنیتی مورد سؤال قرار گیرند.

وی افزود: ‌ لذا ابتکار خیلی خوبی که انجام دادیم این بود که از وزیر اطلاعات، رئیس سازمان اطلاعات سپاه، دیوان محاسبات، سازمان بازرسی، معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری، قوه قضائیه و از دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی خواهش کردم مصوبات را در حضور آنها آماده کنیم و ضمانت اجرایی آنها با حضور این دوستان چند برابر خواهد شد. حتما ما در فرایند کار با یک سلسله مشکلات مواجه هستیم. مطمئن باشید من‌بعد مصوباتی که در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خواهیم داشت، با ترکیب جدید اعضای ستاد مصوبه‌ای نمی‌گذرانیم که در آن شبهه باشد و دغدغه برای اجرا داشته باشد و اگر مصوبه‌ای را ابلاغ کردیم، لیست دستگاه‌هایی را که مصوبه را اجرا کرده و یا نکردند آماده می‌کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان خوزستان قوه قضائیه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید سامانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید راه اندازی استان ها دین پرست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۲۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه خودنویس آرامش را به بازار اجاره مسکن تزریق کرد

مولایی، کارشناس سیاست گذاری مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه  راه اندازی سامانه خودنویس نقش موثری در کاهش حق الزحمه های نجومی و تخلفات  مشاوران املاک کشور دارد گفت:  راه اندازی این سامانه  باعث شد بسیاری از متقاضیان و مستاجران که پیش از این درگیر  تخلفات ومشکلات مشاوران املاک بودند دیگر مشکلی نداشته باشند و همین امر خود باعث شد که بازار اجاره مسکن آرام تر شود.

وی اظهار کرد: از بهمن ماه سال گذشته که این سامانه راه اندازی شده و مشاوران املاک از طریق این سامانه اقدام به ثبت قرارداد می کنند شاهد آن هستیم که این بازار بسیار آرام تر شده است.

این کارشناس سیاست گذاری مسکن اظهار کرد: با اجرایی شدن این سامانه بخش عمده ای از حق الزحمه های نجومی و زیرمیزی های که وجود داشت برطرف و مدت زمان انعقاد  قرار داد کاهش یافته است.

او گفت: با اجرایی شدن این سامانه به نظر می رسد که تابستان بسیار آرامی پیش روی مستاجران باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • بررسی عملکرد سامانه تدارکات الکترونیکی دولت در کمیسیون اصل نود
  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی
  • سامانه «پنجره» برای نظارت بر اسناد صندوق ذخیره فرهنگیان راه‌اندازی شد
  • ارزیابی نامحسوس وضعیت حجاب در ادارات و مراکز آموزشی کردستان
  • ستاد مرکزی راهیان نور از ظرفیت‌های دستگاه‌ها بهره‌مند می‌شود
  • لزوم ثبت قرارداد ‌اجاره‌ مسکن در سامانه خودنویس
  • راه‌اندازی دستگاه لیزیک برای اولین بار در خراسان جنوبی 
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • سامانه خودنویس آرامش را به بازار اجاره مسکن تزریق کرد