Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@02:12:38 GMT

دستگیری جاعلان کارت‌های بانکی

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۳۴۲۸

دستگیری جاعلان کارت‌های بانکی

فرمانده انتظامی استان قم از دستگیری جاعلان ۲۸۸ قطعه کارت بانکی خبر داد.

به گزارش ایمنا، به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار سیدمحمود میرفیضی، اظهار کرد: فضای سایبر به جهت فرصت‌هایی که ایجاد کرده است همواره مورد توجه مجرمان و کلاهبرداران بوده و با شیوه‌های مختلف دارایی‌های مردم را به یغما می‌برند.

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به دستگیری دو متهم توسط پلیس فتا، اظهار کرد: این متهمان با اجاره یک باب مغازه لوازم آرایشی و بهداشتی در یکی از خیابان‌های پر تردد شهر قم و با تهیه و نصب دستگاه اسکیمر، پس از خرید مشتریان در یک فرصت مناسب، کارت‌های بانکی آنها را کپی و با شیوه‌های خاصی اطلاعات کارت‌ها را بر روی کارت‌های خام منتقل می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار میرفیضی با اشاره به اینکه متهمان حدوداً ۲۵ و ۳۰ ساله هستند و یکی از آنها ساکن قم و سابقه‌دار و همدست وی اهل یکی از استان‌های غرب کشور است، افزود: این افراد پس از کپی کردن ۲۸۸ قطعه کارت مربوط به همین تعداد مشتری قصد داشتند صبح روز دستگیری مغازه را تخلیه و با خریدهای مختلف از جمله، خرید از طلافروشی‌ها، متواری شوند.

وی گفت: متهمان با سرعت عمل و اشراف اطلاعاتی دقیق مأموران پلیس فتای قم، قبل از تکمیل فرآیند جرم و خالی کردن حساب‌های بانکی مردم، دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان قم برای جلوگیری از این شیوه مجرمانه توصیه کرد: کسبه باید دستگاه کارتخوان را در اختیار مشتری‌ها قرار دهند تا خود مشتریان پس از خرید، کارت کشیده و رمزشان را وارد کنند.

سردار میرفیضی به شهروندان نیز توصیه کرد که تحت هیچ شرایطی کارت بانکی خود را در اختیار فروشنده قرار نداده و رمز را خود شخصاً وارد کنند.

کد خبر 452704

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دستگیری جعل کارت های بانکی پليس فتا کلانشهر قم حسابهای بانکی دستگاه کارتخوان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۳۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری قاتل سه عضو یک خانواده در شادگان

فرمانده انتظامی شادگان گفت: قاتل سه عضو یک خانواده در شادگان دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سیدقاسم موسوی اظهار کرد: روز گذشته به‌دنبال وقوع قتل سه نفر از اعضای یک خانواده با سلاح شکاری در یکی از مناطق شهرستان شادگان، دستگیری قاتل به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با تسلط اطلاعاتی کمتر از ۱۰ ساعت محل اختفای قاتل را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی دریک عملیاتی ضربتی او را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان شادگان با اشاره به اینکه از مخفیگاه قاتل سلاح به کار رفته در قتل کشف شد، تصریح کرد: متهم در تحقیقات پلیس ضمن اعتراف به قتل ارتکابی، انگیزه خود را اختلافات خانوادگی و مالی عنوان کرد.

موسوی ادامه داد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی داده شد.

کد خبر 748419

دیگر خبرها

  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • دستگیری قاتل در پوشش زباله گرد در لرستان
  • دستگیری قاتل ۳ عضو یک خانواده در شادگان
  • دستگیری قاتل سه عضو یک خانواده در شادگان
  • ‌ دستگیری قاتل سه عضو یک خانواده در شادگان
  • ‌ دستگیری قاتل ۳ عضو یک خانواده در شادگان ‌
  • کشف ۴۲ فقره سرقت در آبادان
  • کلاهبرداری یک بیلیون و ۹۰۰ میلیارد ریالی با وعده خرید خودرو
  • هنگام خرید از فروشندگان دور گرد مراقب کپی اطلاعات کارت بانکی خود باشید
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو