Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@13:55:46 GMT

کوچ قشلاقی عشایر شوشتر آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۳۸۹۷

کوچ قشلاقی عشایر شوشتر آغاز شد

جمشید رضایی روز ‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد : این خانوارها اردیبهشت امسال به سمت مناطق سردسیری استان چهارمحال و بختیاری ، اصفهان و برخی هم ارتفاعات اندیکا و لالی کوچ کرده بودند .

وی افزود :  با نزدیک شدن به نیمه پاییز ین عشایر راه برگشت به سوی دشت های اطراف شهرستان شوشتر را پیش گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره امور عشایر شهرستان شوشتر ادامه داد : کوچ این خانوارها تا اواخر آذر ماه ادامه دارد و تا اردیبهشت سال آینده در مناطق قشلاقی اطراف شهرستان شوشتر سکونت دارند.

وی گفت : ترمیم راههای عشایری ، آبرسانی سیار، تامین سوخت ، آرد و علوفه مورد نیاز از مهم ترین اقدامات امور عشایر در راستای خدمت رسانی به خانوارهای عشایری است.

در شهرستان شوشتر حدود ۲ هزار و۵۰۰ خانوار عشایری با  ۱۰۰ هزار راس دام وجود دارد که حدود ۸۰۰ خانوار آنها کوچ ‌رو و بقیه در شهرک ‌های مختلف شوشتر ساکن هستند .

شهرستان شوشتر دارای سه بخش مرکزی، میان آب و شعیبیه است که مرکز آن در ۸۹ کیلومتری شمال اهواز قرار دارد.

برچسب‌ها زندگی عشایری جامعه عشایری شوشتر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری جامعه عشایری شوشتر زندگی عشایری جامعه عشایری شوشتر اخبار کنکور شهرستان شوشتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۳۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره روستایی و عشایری در استان قزوین برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر سعید ابیت اظهار کرد: همزمان با آئین سنتی طلب باران و پنجاه به در دومین جشنواره روستایی و عشایری در این استان قزوین دایر می‌شود.

وی افزود: با برنامه ریزی و هماهنگی‌های انجام شده عشایر این استان در این جشنواره با برپایی سیاه و سفید چادر حضور فعال خواهند داشت.

وی اظهار داشت: عشایر از طوایف، ایلات و مناطق مختلف استان با عرضه محصولات لبنی، گیاهان دارویی، صنایع دستی، پخت نان و آش‌های محلی توانمندی‌های خود را بعنوان جامعه مولد به معرض نمایش خواهند گذاشت.

ابیت یادآور شد: این نمایشگاه از ۱۷ تا ۲۱ اردیبهشت امسال در محل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان قزوین از ساعت ۱۵ الی ۲۱ همراه با بازی‌های محلی و بومی اقوام ایرانی برگزار خواهد شد.

کد خبر 6097703

دیگر خبرها

  • عشایر لرستان سالانه ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می‌کنند
  • روایت خبرنگار صداوسیمای لرستان از کوچ عشایر
  • جشنواره روستایی و عشایری در استان قزوین برگزار می‌شود
  • رعد و برق بلای جان دام‌های عشایر در فارس شد
  • تلف شدن ۵۰ راس گوسفند عشایر در اثر رعد و برق
  • رعد و برق ۵۰ راس گوسفند عشایر حومه شیراز را تلف کرد
  • وارد آمدن خسارت به ۱۰۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایری استان ایلام
  • آذرخش، ۵۰ رأس دام عشایر فارس را تلف کرد
  • رعدوبرق، جان دام‌های عشایری را در فارس گرفت
  • خسارت ۵۰۰ میلیارد ریالی بارش‌های سیلابی به حوزه عشایری ایلام