Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در اراضی اشغالی، جامعه جهانی را به اتخاذ تدابیری علیه رژیم صهیونیستی فراخواند.

به گزارش ایسنا، مایکل لینک ، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در پی موافقت رژیم صهیونیستی با ساخت هزاران واحد مسکونی جدید در اراضی اشغالی فلسطین، خواستار مجازات این رژیم از طریق تحریم کالاهای تولید شده در شهرک‌های صهیونیست‌نشین و بازنگری در توافقنامه‌های امضا شده با این رژیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لینک تصریح کرد که جامعه بین‌الملل باید در مقابل تجاوزات گسترده رژیم صهیونیستی دست به اقدامات عملی بزند و از صرف انتقاد کردن دست بکشد و زمان آن رسیده تا این رژیم بازخواست شود.

وی همچنین خواستار حمایت از تحقیقات دیوان کیفری بین‌المللی در مورد جنایات جنگی رژیم صهیونیستی شد.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، لینک افزود، رژیم صهیونیستی در حالی که اوت سال جاری مدعی تعلیق طرح الحاق کرانه باختری شد، همچنان به شهرک سازی غیر قانونی در اراضی اشغالی فلسطین ادامه می دهد که آخرین نمونه آن تصویب طرح ساخت ۵ هزار واحد مسکونی جدید برای صهیونیست ها در کرانه باختری بود.

دولت رژیم صهیونیستی طی ماه های اخیر با ساخت بیش از ۱۲ هزار واحد مسکونی جدید برای صهیونیست ها در کرانه باختری موافقت کرده است.

مایکل لینک خاطر نشان کرد که شورای امنیت از سال ۱۹۷۹ تا به امروز حداقل ۶ مرتبه بر غیرقانونی بودن شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین تاکید کرده و قطعنامه هایی در این زمینه صادر کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل اواخر سال ۲۰۱۶ با صدور قطعنامه ۲۳۳۴ بار دیگر هرگونه ساخت و ساز رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین را غیرقانونی اعلام و بر ضرورت تخلیه فوری تمامی شهرک‌های صهیونیستی احداث شده در کرانه باختری تاکید کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کمپین تحریم اسرائیل اراضی اشغالی فلسطین رژیم صهیونیستی کرانه باختری سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۴۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه رژیم صهیونیستی شد

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با تاکید بر اینکه اسرائیل باید مجازات شده و از صادرات سلاح به آن جلوگیری شود، اعمال تحریم‌هایی علیه اسرائیل، برقراری آتش‌بس و حفاظت از فلسطینی‌ها را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، «فرانچسکا آلبانیز» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور فلسطین با اشاره به اینکه شرایط نوار غزه پس از صدور حکم دیوان بین‌المللی دادگستری برای توقف نسل‌کشی در این منطقه تغییری نکرده، اعمال تحریم‌هایی بر رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

آلبانیز اظهار کرد: اسرائیل هنوز با ورود من به اراضی اشغالی جهت انجام وظیفه‌ام مخالفت می‌کند.

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فلسطین در ادامه گفت: به صدها زخمی و کودک اجازه داده شد بدون داشتن همراه در مصر تحت درمان قرار بگیرند، شرایط بیمارانی که به مصر منتقل شدند، بسیار وحشتناک است.

او افزود: انتقال تجهیزات پزشکی و تخت به غزه به بهانه استفاده حماس از آنها ممنوع است.

این مسوول سازمان ملل در ادامه گفت: هراسی که مردم غزه تجربه می‌کنند، قابل توصیف نیست و شرایط در کرانه باختری نیز روبه وخامت است.

آلبانیز تاکید کرد: سازمان ملل باید مسوولیت‌های انسانی خود را بر عهده گرفته و امنیت را برای آوارگان تامین کند.

او با تاکید بر اینکه اسرائیل باید مجازات شده و از صادرات سلاح به آن جلوگیری شود، اعمال تحریم‌هایی بر اسرائیل، برقراری آتش‌بس و حفاظت از فلسطینی‌ها را خواستار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله موشکی مقاومت به پایگاه نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان
  • گزارشگر سازمان ملل خواستار اعمال تحریم‌هایی علیه رژیم صهیونیستی شد
  • تظاهرات علیه سیاست‌های نتانیاهو در قلب تل‌آویو
  • بیش از ۴۳۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی تعرض کردند
  • تعرض بیش از ۴۳۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی
  • کرانه باختری، میدان وحدت در جبهه مقاومت
  • تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو
  • رئیسی: رژیم صهیونیستی باید از سرزمین‌های اشغالی اخراج و مجازات شود
  • حمله موشکی و راکتی مقاومت به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی
  • حمله موشکی و راکتی مقاومت به سه پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی