Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-27@01:35:32 GMT

برداشت بدون چوب، مدل مدیریت بر جنگل ها

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۵۵۵۴

برداشت بدون چوب، مدل مدیریت بر جنگل ها

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مسعود منصور در جلسه ستاد جنگل های هیرکانی خاطرنشان کرد: همه ما نسبت به مسایل و مشکلات جنگل های کشور مسئولیت داریم و افکار عمومی در باره حفاظت از جنگل ها از سازمان مطالبه دارد و باید از تحلیل صرف مسایل و مشکلات رهایی جسته و به یک تصمیم اجرایی برسیم.

وی با بیان اینکه برنامه اقدامات مدیریتی و حفاظتی جنگل ها باید تهیه و اجرا شود، اظهارکرد: بهره برداری از جنگل های شمال متوقف شده است و برداشت چوب خط قرمز ماست و این یک تصمیم قانونی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منصور تاکید کرد: تنها بهره برداری چوبی از جنگل های شمال ممنوع اعلام شده است و سایر اقدامات مدیریتی و حفاظتی در جنگل های هیرکانی می بایست انجام شود زیرا جنگل را نمی شود بدون طرح و برنامه مدیریت کرد.

وی اضافه کرد: آنچه در جنگل باید انجام شود، جنگلداری بدون برداشت چوب است و هیچ کس موافق بهره برداری چوبی از جنگل نیست.

رییس سازمان جنگل ها تصریح کرد: جنگل ها کارکردهای فراوانی دارند علاوه بر آن با مسایل و مشکلات اجتماعی زیادی روبرو هستند که در طرح جایگزین جنگل همه این موارد باید دیده شده و در اجرا لحاظ شود.

منصور در خاتمه تاکیدکرد : تمامی تصمیم گیری‌ها در جلسه ستاد جنگل هیرکانی باید بر اساس مطالعات و کار کارشناسی این حوزه باشد و نقش رییس سازمان در جلسات، انجام حمایت‌ و پشتیبانی لازم برای پیشبرد اهداف است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل ها، جلسه بررسی وضعیت کمی و کیفی جنگل های شمال،  اقدامات مدیریتی و حفاظتی و ارزیابی مسایل و مشکلات مربوط به جنگل های هیرکانی  برای دستیابی به مدیریت بهتر هر دو هفته یک بار به ریاست منصور و با حضور اعضای ستاد و  مدیران کل منابع طبیعی مناطق شمالی کشور در سازمان جنگل ها برگزار می شود.


انتهای پیام/

کد خبر: 1079230 برچسب‌ها سازمان جنگل ها جنگل هیرکانی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سازمان جنگل ها جنگل هیرکانی مسایل و مشکلات سازمان جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۵۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع در حل مشکلات دهستان دستجرد سفلی 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، محمدمهدی اعلایی در دیدار با مردم دهستان دستجرد سفلی گفت: مسایل و مشکلات مهم مطرح شده در این نشست مورد توجه مسوولان استان قزوین قرار دارد و تمامی دستگاه‌ های متولی به آن اشرافیت دارند.

اعلایی افزود: متاسفانه استان قزوین در حوزه اعتبارات و زیرساخت هایی از جمله راه به دلیل تاخیر در استان شدن با کمبودهای متعددی همراه است و امروز با توجه به بودجه های محدود و هزینه های بالاتر پرداختن به این مسایل و مشکلات زمان بر است.

وی ادامه داد: در کنار تمامی محدودیت ها تلاش می شود با منابع و امکانات موجود به شکل ویژه و بهینه مسایل در دستور کار قرار گیرد و سعی می شود مشکلات در یک بازه زمانی معقول برطرف شود.

در این دیدار تعدادی از اهالی و مسوولان دهستان دستجرد سفلی به بیان مهم ترین مشکلات و دغدغه های این دهستان پرداختند.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) کاشت نهال به‌جای درختان قطع شده در جنگل‌های هیرکانی
  • تسریع در حل مشکلات دهستان دستجرد سفلی 
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند
  • مشاهده گله گوزن قرمز در جنگل‌های هیرکانی لنگرود (فیلم)
  • بحران فرونشست در ۳۵۹ دشت ایران
  • مشاهده یک گله مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان
  • مشاهده ۴ راس مرال در جنگل های هیرکانی گیلان
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • ۳۵۹ دشت کشور در چالش بحران فرونشست | حفر ۱۱۷هزار حلقه چاه در دشت‌های با نرخ فرونشست
  • بحران فرونشست در ۳۵۹ دشت کشور