Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@02:17:26 GMT

روزهای سرد و سخت کرونا در فارس

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۵۶۱۳

روزهای سرد و سخت کرونا در فارس

در پی ادامه شیوع ویروس کرونا و با هدف پیشگیری از فراگیری بیشتر این بیماری،  دستور تشدید محدودیت‌های کرونایی در استان فارس  صادر شده است ،  بر این اساس، این محدودیت‌ها به مدت یک هفته   از شنبه دهم آبان ۹۹ تا جمعه شانزدهم این ماه تمدید شده و در بعضی موارد تشدید خواهد شد.

 همچنین خدمات‌رسانی ناوگان اتوبوسرانی و مترو در کلانشهر شیراز با هدف مقابله با کرونا و پیشگیری از گسترش ویروس این بیماری تا روز ۱۶ آبان به طور کامل متوقف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 یک سوم کارکنان از طریق دورکاری و یا مرخصی به شکل چرخشی از حضور در محل کار معاف هستند.

 نتیجه ۵۰ درصد تست‌های کرونا در استان مثبت است مصادیق اعمال محدویت شامل مکان‌هایی از جمله دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، مدارس شبانه‌روزی، زبان‌سراها و کتابخانه‌ها است که این مراکز باید آموزش‌های خود را به شکل مجازی انجام دهند.

 استخرهای سرپوشیده، سالن‌های سینماها و تئاتر، موزه‌ها و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، باشگاه‌های بدنسازی و برخی رشته‌های ورزشی مانند کشتی، کاراته، جودو و بازی‌های پربرخورد تعطیل هستند.

  برگزاری هرگونه مراسم مذهبی، همایش، ختم، برنامه اجتماعی و فرهنگی نیز ممنوع است.   تالارهای پذیرایی، کافی شاپ‌ها و قهوه خانه‌ها تا نهم آبانماه جاری تعطیل شده‌اند و رستوران‌ها، فست فودها و آب میوه و بستنی فروشی‌ها هم فقط به شکل بیرون بر مجاز به ارائه خدمات هستند.

ستاد مدیریت دانشگاهی کرونا در استان فارس نیز روز شنبه در  یکصد و نود و چهارمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، تعطیلی جراحی های معمولی و غیر اورژانسی  در تمامی بیمارستان های شیراز و شهرستان های پرخطر را به تصویب رساند.

  رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست با اشاره به حجم بالای مراجعه بیماران مشکوک و دارای علامت کروناویروس به بیمارستان های استان، تعطیلی جراحی های الکتیو در بیمارستان های دولتی، خصوصی، خیریه، عمومی غیردولتی، تا اطلاع ثانوی به بیمارستان ها ابلاغ می شود.

 مهرزاد لطفی این اقدام را موجب کاهش حجم مراجعه به بیمارستان ها و افزایش امکان خدمت رسانی به بیماران کروناویروس اعلام کرد.

وی  با بیان اینکه در حال حاضر مجموعه سلامت استان روزهای سختی را سپری می کند، از تلاش و همراهی تمامی اعضای تیم های بهداشتی، درمانی و پشتیبانی که در طی بیش از هشت ماه گذشته، همت ویژه ای برای حفظ سلامت مردم استان به کار بسته اند، قدردانی کرد.

محدودیت فعالیت درمانگاه های شیراز، دیگر تاکید رئیس دانشگاه برای کاهش آمار ابتلا در استان بود که در نشست امروز اعضای ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر لطفی همچنین با هدف کمک به محدودیت های مربوط به تخت های بیمارستانی استان، افزایش استفاده از ظرفیت بیمارستان پشتیبان را در دستور کار اعضای این ستاد قرار داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز مجموع بهبودیافتگان این بیماری را نیز از ابتدای شیوع تاکنون، ۷۴ هزار و ۹۰۳ مورد اعلام کرد.

عبدالرسول همتی در ادامه به آمار تجمعی موارد ابتلا در استان پرداخت که در این گزارش، شیراز با ۴۲ هزار و ۵۴۷ مورد بیمار مثبت قطعی از ابتدای شیوع تا کنون، بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.

دکتر همتی با اعلام موارد تجمعی ابتلا در دیگر شهرستان های استان افزود: کازرون با دو هزار و ۷۷۶ مورد؛ مرودشت با دو هزار و ۲۷۴ مورد؛ آباده با هزار و ۶۵۱ مورد؛ کوار با هزار و ۶۲۸ مورد؛ داراب با هزار و ۳۲۶ مورد؛ فیروزآباد با هزار و ۳۰۸ مورد؛ ممسنی با هزار و ۲۱۸ مورد؛ سپیدان با هزار و ۲۱ مورد؛ قیروکارزین با ۹۱۵مورد؛ لامرد با ۹۰۵ مورد؛ زرین دشت با ۸۹۵ مورد؛ اقلید با ۸۵۸ مورد؛ استهبان با ۸۵۳ مورد؛ خرم بید با ۷۶۷ مورد؛ کوه چنار با ۷۲۵ مورد؛ زرقان با ۶۹۰ مورد؛ نی ریز با ۵۸۳ مورد؛ پاسارگاد با ۵۷۶ مورد؛ فراشبند با ۵۵۳ مورد؛ مهر با ۵۲۸ مورد؛ ارسنجان با ۴۳۱ مورد؛ خرامه با ۳۹۵ مورد؛ رستم با ۳۴۴ مورد؛ بیضا با ۳۰۲ مورد؛ بوانات با ۳۰۱ مورد؛ سروستان با ۲۸۰ مورد؛ سرچهان ۱۵۰ مورد و بختگان با ۱۱۳مورد، دیگر موارد ابتلا در استان را شامل شده اند و مابقی آمار نیز مربوط به دیگر دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی استان است.

معاون بهداشت دانشگاه در پایان، ارقام اعلام شده را حاکی از بالا بودن موارد ابتلا، بستری و جان باختن هم استانی و به منزله زنگ هشداری دانست که از سوی یکایک ما باید جدی گرفته شود.

او رعایت اصول بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در تجمعات را مهم ترین توصیه های پیشگیرانه در شرایط کنونی عنوان کرد.

برچسب‌ها ویروس کرونا بهداشت و سلامت فارس پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بهداشت و سلامت فارس ویروس کرونا بهداشت و سلامت فارس اخبار کنکور بیمارستان ها علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۵۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صاعقه و بارش شدید تگرگ در شهرستان شیراز

غلامرضا غلامی در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان اظهار کرد: با توجه به الگوهای هواشناسی هشدار نارنجی برای فارس صادر شده بود.

او به بارش شدید تگرگ و صاعقه و وزش باد شدید اشاره کرد و افزود: خسارت‌های وارد شده تگرگ هنوز برآورد نشده است.

غلامی بیان کرد: خوشبختانه بارش باران تا کنون و لحظه انتشار این خبر در سایر مناطق استان هیچ خسارتی نداشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ۸ نفر از اعضای یک خانواده با قارچ مسموم شدند
  • قارچ‌های خودرو هشت نفر را راهی بیمارستان کرد
  • مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در روستای کوهمره سرخی
  • بهاران پربارش فارس
  • آغاز رقابت بیش از ۳۶ هزار نفر در فارس در رشته تجربی
  • مشارکت بیش از ۷۴ هزار داوطلب در نوبت اول کنکور سراسری در فارس
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • صاعقه و بارش شدید تگرگ در شهرستان شیراز
  • برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فارس