Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@03:02:02 GMT

افزایش 17450 واحدی شاخص کل بورس در آغاز هفته

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۶۳۲۵

افزایش 17450 واحدی شاخص کل بورس در آغاز هفته

خبرگزاری آریا - شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار با افزایش 17450 واحدی معادل 1.35 درصد به رقم یک میلیون و 305 هزار و 781 واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد 142 واحدی به رقم 16 هزار و 267 واحد رسید
به گزارش خبرگزاری آریا ، امروز تالار شیشه‌ای در اولین روز کاری هفته ( شنبه دهم آبان ماه 99)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گونه ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش 4568 واحدی معادل 1.36 درصد به رقم 341 هزار و 501 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد 830 واحدی معادل 0.22 درصد، عدد 377 هزار و 799 واحد را به نمایش گذاشت.
شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 543 واحدی به رقم 247 هزار و 450 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 26901 واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و 773 هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 24583 واحد افزایش به رقم 907 هزار و 222 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 10810 واحد کاهش همراه بود و عدد 2 میلیون و 827 هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با 3134 واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشت و پس از آن نیز نمادهای معاملاتی فملی، کگل، وبملت، خودرو، خساپا و وغدیر، بیشترین تاثیر را در روند صعودی شاخص کل داشتند.
همچنین نماد معاملاتی فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 5437 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشت و پس از آن نیز نمادهای لپارس، حکشتی، ثشاهد و کسعدی، با بیشترین کاهش، نقش منفی در روند صعودی شاخص کل بورس ایفا کردند.
با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز هفته، معامله‌گران بورس 7 هزار و 257 میلیارد برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و 56 هزار نوبت معامله و به ارزش 68 هزار و 554 میلیارد ریال داد و ستد کردند.
در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد خساپا (سایپا) با 8.44 درصد رشد و پس از آن نیز نمادهای کدما، پکرمان، قزوین، خاهن و قشکر بیشترین افزایش قیمت را داشتند. در مقابل بیشترین کاهش قیمت متعلق به نماد کسعدی (کاشی‌ سعدی) با 51.17 درصد ریزش بود و پس از آن نمادهای لپارس، کسرام، ثشاهد، ختراک و فارس بیشترین کاهش قیمت را به ثبت رساندند.

پُرتراکنش‌های بازار امروز
روند معاملات امروز نشان می‌دهد که نمادهای معاملاتی شپنا، خگستر، ثبهساز، سیتا، شتران و آبادا، به عنوان پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار معرفی شدند.
بیشترین عرضه و تقاضا
بر اساس این گزارش، نمادهای معاملاتی خودرو، نوری، فملی، ولپارس، فولاد، ولغدر و قثابت با بیشترین تقاضا مواجه شدند و در مقابل نیز نمادهای معاملاتی وملی، حکشتی، کفپارس، ثشاهد، خکمک و خکمک بیشترین حجم عرضه را داشتند.
نوسان نماگر صنایع
در معاملات اولین روز هفته بازار سرمایه، شاخص صنایع فنی مهندسی، فلزات اساسی و اطلاعات و ارتباطات با افزایش و شاخص صنایع انبوه سازی، حمل و نقل، کاشی و سرامیک و وسایل ارتباطی با کاهش مواجه شدند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: واحد رسید شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۶۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با افت ۱۳۴۱۹ واحدی به ۲,۲۹۰,۷۹۱ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ با افت ۱۳۴۱۹ واحدی به ۲,۲۹۰,۷۹۱ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به افت ۳۰۲۰.۴۰ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات تاکنون ۱.۸۶۴ میلیارد سهم بود که طی ۱۰۰,۹۴۵ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۱۲,۶۷۳.۳۰۶ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۱۴۴,۲۸۳.۸۰۰ میلیارد ریال شد.

کد خبر 748262

دیگر خبرها

  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟
  • بورس امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • افزایش ۵۷۶ واحدی شاخص کل بورس
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس امروز ۹ اردیبهشت؛ افت بیش‌از ۲۰هزار واحدی شاخص
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار