Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، یکی از حوزه‌های مهم صنعت که معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری حمایت‌های خود را در آن متمرکز کرد، ساخت تجهیزات پزشکی و بیمارستانی به ویژه مخازن اکسیژن توسط شرکت‌های دانش‌بنیان است.

بر این اساس، فراخوانی منتشر شده است تا شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری که در این حوزه فعال هستند، طرح‌های خود را ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از همه گیری ویروس کووید۱۹ به یکباره سطح تقاضا برای برخی اقلام پزشکی و بیمارستانی افزایش یافت. کپسول اکسیژن، اکسیژن ساز بیمارستانی و مخازن کرایوژنیک، از این دسته هستند.

دستگاه اکسیژن ساز، دستگاهی است که برای غنی ساختن اکسیژن هوا به‌کار می رود. اکسیژن‌ساز دستگاه‌های پزشکی هستند که اکسیژن موجود در هوای محیط را متمرکز می‌کنند تا گاز اکسیژن غنی شده را برای بیماران تامین کنند.

مخزن کرایوژنیک نیز با استفاده از چند لایه عایق برای ذخیره‌سازی و حمل و نقل موادی مانند اکسیژن استفاده می شود. فشار و انداره این مخازن استاندارد است که مطابق با الزامات اقتصادی و مقدار مصرف، تولید و توزیع می شود .

نیاز بیماران در معرض بیمارهای تنفسی و دیگر بیماران به اینگونه تجهیزات، باعث شد تا تلاش برای تامین کامل نیاز داخل با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و دیگر تولیدکنندگان افزایش یابد.

باتوجه به شرایط کنونی بیماری کرونا و افزایش میزان و مراجعات بیماران به بیمارستان‌ها و نیاز به بستری، در راستای توسعه زیر ساخت تولید اکسیژن و افزایش ظرفیت مخازن اکسیژن و اکسیژن سازهای بیمارستانی فراخونی منتشر شده است.

در این فراخوان از کلیه شرکت‌های دانش بنیان، فناور و دیگر تولیدکنندگان که توان و امکان تولید و تامین اکسیژن مورد نیاز مراکز درمانی کشور اعم از کپسول اکسیژن، اکسیژن ساز بیمارستانی و مخازن کرایوژنیک را دارند، جهت رفع نیازمندی های فناورانه این حوزه دعوت شده است.

در واقع شرکت‌های دانش بنیان، فناور و دیگر مجموعه‌های تولیدی توانمند که از ظرفیت ساخت و عرضه این گونه از اقلام برخوردار هستند، می‌توانند با ارائه و معرفی توانمندی‌های خود در طرح‌های پیشرو مشارکت داشته باشند. این شرکت‌ها در صورت دارا بودن شرایط و ویژگی‌های لازم و انتخاب شدن، در این حوزه همکاری خواهند کرد.

کد خبر 5060657 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ویروس کرونا فراخوان تجهیزات پزشکی ویروس کرونا تحقیقات علمی نوآوری واکسن کرونا حاکمیت سایبری فناوری فضایی اینترنت شرکت اسپیس ایکس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایرانسل فیس بوک هوش مصنوعی ایالات متحده امریکا گوگل شرکت های دانش بنیان اکسیژن ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۶۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد خمینی شهر گفت:‌ ساخت برج‌های تقطیر باسینی‌های مخروطی چرخان در انحصار شرکت‌های ایتالیایی بود که برای نخستین‌بار با دانش به روز این شرکت بومی‌سازی شد.
محمدتقی اکبری افزود:‌ برج‌های تقطیر با سینی‌های مخروطی چرخان (scc) به‌طور پیوسته کار می‌کنند و قادرند ترکیبات فرار را از جریان سوسپانسیون جداسازی کنند. وی گفت: افت فشار پایین، مصرف انرژی کم، بازدهی استخراج بالا، زمان ماند کوتاه، سرعت جداسازی بسیار بالا، جداسازی در دمای پایین، تجزیه شیمیایی پایین، مدیریت عطر و طعم، قابلیت حمل خوراک حاوی ذرات جامد، به‌کارگیری در صنایع فرآوری میوه، آبمیوه، چای، قهوه، چاشنی و جایگزینی با برج‌های تقطیر رایج از مزایای این دستگاه است.
اکبری افزود:‌ لیمونن ازجمله ترکیبات پرمصرف و وارداتی در صنایع آرایشی و بهداشتی است که در سال ۱۴۰۰ خط تولید لیمونن را برای نخستین‌بار با ظرفیت روزانه ۱۰۰ کیلوگرم در این شرکت راه‌اندازی و تجاری‌سازی کردیم.
مدیرعامل و مؤسس این شرکت دانش بنیان گفت:‌ عصاره‌گیری از گیاه خار مریم با سامانه استخراج جامد-مایع پویای سریع Rapid Solid-Liquid Dynamic Extraction (RSLDE) و تولید سیلیمارین برای مصرف در صنایع دارویی، آرایشی و بهداشتی از برنامه‌های آینده این شرکت است.
مدیرعامل این شرکت دانش‌بینان با بیان اینکه مهم‌ترین مانع در تجاری‌سازی سرمایه ثابت و هزینه‌های تحقیق و توسعه است، افزود:‌ شرکت از تسهیلات مالی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، حمایت‌های غیرمالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر، تسهیلات صندوق پژوهش و نوآوری استان اصفهان، تسهیلات صندوق کارآفرینی امید استان اصفهان، تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت ریاست جمهوری استفاده کرده است.
تولید و فروش مواد شیمیایی، طراحی و ساخت تجهیزات در صنایع شیمیایی ازجمله فعالیت این شرکت است بطوریکه سال ۱۳۹۳ گواهینامه دانش‌بنیان در زمینه ساخت تجهیزات نوین آزمایشگاهی از معاونت فناوری ریاست جمهوری را کسب کرد و سال ۱۳۹۵موفق به راه‌اندازی خط تولید اسانس‌های طبیعی با استفاده از برج تقطیر با سینی‌های مخروطی چرخان شده است.

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • هزار و ۵۰۰ قلم محصول فناورانه در نمایشگاه «ایران اکسپو» ارائه شد
  • ۱۵۰۰ قلم محصول فناورانه در نمایشگاه «ایران اکسپو» ارائه شد
  • عرضه ۱۵۰۰ محصول فناورانه دانش بنیان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • اینترنت کوانتومی و دسترسی رادیویی در دستور کار معاونت علمی
  • ایران اکسپو سکوی صادرات دانش‌بنیان‌ها
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان
  • استقبال وزارت صنعت امارات از توسعه همکاری‌ فناوری با ایران