Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد علی‌اکبری روز شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز ایلام، اظهار داشت: همچنین مجتمع گلخانه‌ای دانشگاه ایلام به بهره‌برداری رسیده و ۲ هزار و  ۴۰۰ مترمربع فضای گلخانه‌ای جدید به مجموع گلخانه‌های آموزشی و تحقیقاتی دانشگاه افزوده شد و این افتتاحیه‌ها هزار مترمربع بیشتر از کل بضاعت دانشگاه در ۴۰ سال گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه در شرایط کرونا نیز اهداف دانشگاه نه تنها فراموش نشده بلکه در شرایط خاصی محقق شده است، افزود: با اعتبارات خیرین و صندوق رفاه ۲ خوابگاه دانشجویی بطور کامل بازسازی شد و از درجه سه و چهار به درجه یک ارتقا یافتند.

علی‌اکبری یادآور شد: یکی از بزرگترین اقدامات دانشگاه ایلام که در دستور کار قرار داشت تبدیل مجموعه آموزش عالی بانگنجاب به شهر دانشگاهی بود که در این راستا تفاهم نامه ای سه جانبه با پارک علم و فناوری با حضور وزیر علوم به امضا رسید و به تدریج پارک علم و فناوری در کنار دانشگاه ایلام و دانشگاه علوم پزشکی مستقر و پردیس علم و فناوری در شهر دانشگاهی کامل می شود.

رییس دانشگاه ایلام گفت: از دیگر اقدامات در حال انجام استخر این مجموعه است که موضوعی قدیمی و مغفول مانده بود که با کسب اعتبارات لازم هم اکنون به پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد رسیده است و امیدواریم در آینده نزدیک این پروژه به بهره برداری برسد.

به گفته وی، یکی از بزرگترین اقدامات دانشگاه ایلام در طول ۴۰ سال گذشته حریم قانونی دانشگاه به طول ۱۱ کیلومتر پس از رفع مشکل معارضان تعیین حدود شد و نسبت به حصارکشی اقدام می شود.

علی اکبری با بیان اینکه مساحت دانشگاه ایلام ۳۲۰ هکتار است، اظهار داشت: هم اکنون ضلع جنوبی دانشگاه بطور کامل در حال دیوار کشی است ضلع شمالی نیز در دست اقدام است که امیدواریم اعتبارات به گونه ای باشد که طی ۲ سال آینده به بهره برداری برسد.

وی افزود: پارک مرکزی دانشگاه نیز تحت عنوان بوستان بلوط با چهار و نیم هکتار به گونه ای طراحی شده است که همه بخش های دانشگاه را به هم متصل می کند و در عین حال فضای کافی برای برگزاری نمایشگاه پیش بینی شده است.

رییس دانشگاه ایلام ادامه داد: این پروژه فعال است و امیدواریم امسال بتوانیم پیشرفت فیزیکی آن را به ۴۰ درصد برسانیم و در سال آینده بطور کامل بهره برداری شود و وضعیت فضای سبز دانشگاه در کشور به بهترین فضا تبدیل شود.

چشم انتظار پایان کرونا و حضور دانشجویان در دانشگاه هستیم

رییس دانشگاه ایلام اظهار داشت: کماکان چشم انتظار پایان کرونا و حضور دانشجویان در دانشگاه هستیم اما در این ایام بخشی از فضای عمومی دانشگاه برای حضور دانشجویان در قالب آلاچیق جدید و فضای رفاهی جدید آماده شده است و امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد حضور دانشجویان و استفاده از این فضاها باشیم.

علی اکبری به حوزه ورزش اشاره کرد و گفت: سه پروژه در دست انجام و تکمیل شده و تنها بهره برداری آن باقی مانده است، ۲ زمین والیبال ساحلی آماده شده و سالن تیراندازی دانشگاه نیز در همین نیم سال آماده بهره برداری است.

وی تصریح کرد: همه این اقدامات نشان دهنده این است  دانشگاه کماکان نقش یک کارگاه سازندگی را بخوبی ایفا کرده است و توسعه دانشگاه در هر زمان و در هر شرایط نباید مغفول بماند.

دانشگاه ایلام با ۶ هزار دانشجو در مقاطع کاردانی تا دکترا و ۲۰۰ عضو هیات علمی، ۳۲ گروه آموزشی دارد و در سال ۱۳۷۰ در سفر مقام معظم رهبری به استان ایلام از دانشکده زیر مجموعه دانشگاه رازی کرمانشاه به دانشگاه ارتقا یافته است.

استان ایلام در مجموع ۳۶ دانشگاه و موسسه آموزش عالی دارد که ۲۶ هزار دانشجو در این مراکز دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی ایلام ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی اعتبارات پارک علم و فناوری دانشگاه ایلام

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایلام ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی اعتبارات پارک علم و فناوری دانشگاه ایلام خبرگزاری جمهوری اسلامی ایلام ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی اعتبارات پارک علم و فناوری دانشگاه ایلام اخبار کنکور حضور دانشجویان دانشگاه ایلام علم و فناوری بهره برداری علی اکبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۶۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: مجتمع‌های پتروشیمی که می‌خواهند از پنج درصد تخفیف خوراک بهره‌مند شوند باید ۴۰ درصد از درآمد خود را به توسعه صنعت پتروشیمی تخصیص دهند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مرتضی شاهمیرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر، اظهار داشت: مجتمع های پتروشیمی که در این منطقه هستند، در سال گذشته با تکیه بر توان داخل، موفق شدند بالاترین میزان بهره وری و تولید را ثبت کنند و این نوید را می دهم که حرکت در سال جهش تولید با شتاب بیشتری انجام شود.

وی، یکی از راهبردهای صنعت پتروشیمی را در سال جاری کاهش هزینه ها و بهینه سازی مصرف انرژی برشمرد و خاطر نشان کرد: ضروری است شرکت های پتروشیمی با بهینه سازی مصرف انرژی، در حفظ و صیانت از منابع  بین نسلی نقش آفرین باشند.

شاهمیرزایی با اشاره به استفاده از تمام ظرفیت های کشور در بحث خودکفایی کامل، افزود: اگر تجهیز و یا قطعه ای در داخل کشور تولید می شود، شرکت های پتروشیمی باید سفارش های خرید خود را از طریق تولید کنندگان و سازندگان ایرانی تامین کنند و به هیچ عنوان نباید کالا یا محصولی مشابه خارجی وارد شود.

وی مهمترین برنامه راهبردی صنعت پتروشیمی سال جاری را رشد ظرفیت ها و جهش تولید عنوان و اظهار کرد: با هدف تکمیل زنجیره ارزش باید با برنامه منسجم تری سبد محصولات پتروشیمی متنوع شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، گفت: باید شرکت ها و مجتمع های پتروشیمی قوانین، دستورالعمل ها و تمام رویه های موجود در منطقه را رعایت کنند.

وی افزود: توجه به مسئولیت های اجتماعی با توجه به شرایط موجود از اهمیت ویژه ای برخوردار است و پتروشیمی ها به تعهد های خود پایبند باشند.

شاهمیرزایی ادامه داد: مجتمع‌های پتروشیمی که می‌خواهند از پنج درصد تخفیف خوراک بهره‌مند شوند باید 40 درصد از درآمد خود را به توسعه صنعت پتروشیمی تخصیص دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره برداری از پروژه قزوین - الموت در اوایل تابستان امسال
  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد
  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • بهره برداری از ۶ واحد نان کامل در ایلام
  • توسعه امکانات پزشکی در استان ایلام استمرار داشته باشد
  • تکمیل پروژه‌های مصوبات سفر ملاک ارزیابی مدیران است
  • بهره برداری از فاز نخست بخش الحاقی بیمارستان هاجر شهرکرد