Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ایجاد دسترسی ریلی به کشور‌هایی که فاقد دسترسی دریایی هستند، می‌تواند کمک شایانی به توسعه ترانزیت از بنادر کشورمان به آن کشور‌ها کند. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد بیان کرد: ایجاد ظرفیت‌های جدید در حوزه‌های مختلف حمل‌ونقل، موجب افزایش مزیت‌های کشور در زمینه توسعه ترانزیت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: با توجه به اینکه عمده زیرساخت‌های موجود حمل‌ونقلی کشور در حوزه جاده‌ای است، دسترسی ریلی به کشور‌هایی که فاقد دسترسی دریایی هستند، می‌تواند کمک شایانی به توسعه ترانزیت از بنادر کشورمان به آن کشور‌ها کند.

وی با بیان اینکه افغانستان از جمله کشور‌هایی است که زمینه‌های قابل توجهی برای واردات، صادرات و ترانزیت کالا دارد، تصریح کرد: بدون تردید، اتصال ریلی بندر چابهار به افغانستان می‌تواند نقش موثری در توسعه ترانزیت، بهبود کیفیت جابه‌جایی کالا، افزایش رقابت‌پذیری، کاهش هزینه‌ها و به تبع آن افزایش بهره‌وری ایفا کند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اهمیت پروژه ریلی خواف - هرات در افزایش ظرفیت بنادر جنوبی کشور، اظهار داشت: با تکمیل راه آهن خواف - هرات و متعاقب آن اتصال راه آهن به بندر چابهار، شاهد تحولی جدی در زمینه ترانزیت کالا به افغانستان از طریق بندر چابهار خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محمد راستاد ترانزیت خطوط ریلی بندر چابهار توسعه ترانزیت کشور هایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۶۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی

تین نیوز

نشست فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری با هدف اجرای پروژه طراحی و استقرار سامانه یکپارچه عملیات بندری در سازمان بنادر و دریانوردی در بندر شهید رجایی آغاز شده است.

به گزارش تین نیوز، این نشست سه روزه با هماهنگی دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) و با حضور نمایندگان بنادر لنگه و باهنر، اداره کل امور بندری، اداره کل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه ها و کارشناسان و مدیران این بخش ها از سوم اردیبهشت ماه درحال برگزاری است.

براساس این گزارش این نشست با توجه به ضرورت هم اندیشی در خصوص فرآیندهای مطلوب و رویه های مرتبط با ورود کالا از خشکی (انواع کالاهای کانتینری و فله) تا چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد.

 در این نشست کارشناسان بخش های بندری پیرامون مرور فرآیندهای وضعیت مطلوب و اهم تغییرات در فرآیندهای جاری، مکانیزم و رویه های اجرای الزمات نظارتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی و آماده سازی ارکان مرتبط با عملیاتی شدن فرآیندهای مطلوب با حضور نمایندگان شرکت های کشتیرانی و اپراتورها بحث و تبادل نظر می کنند.

 از مهم ترین تغییرات فرآیندی در استقرار دوره نخست سامانه یکپارچه عملیات بندری در این نشست سه روزه نیز می توان به ارتباط با ذینفعان کالا، ورود و تخلیه کالا در بنادر بر اساس مجوزهای صادره توسط بنادر، ورود وسایط نقلیه تجاری مبتنی بر مجوز بندر و تعامل و تبادل اطلاعات با سازمان های همکار از جمله راه آهن، راهداری و گمرک اشاره کرد.

سامانه یکپارچه عملیات بندری به عنوان یکی از طرح های کلیدی سازمان بنادر و دریانوردی با مدیریت معاونت امور بندری و اقتصادی و نظارت دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی از آبان ماه ۱۴۰۲ در دست تحلیل، طراحی و تولید می باشد.

این سامانه به عنوان یک راهکار نرم افزاری یکپارچه در حوزه عملیات بندری (کالاهای کانتینری و غیر کانتینری) جایگزین سامانه های فعلی سازمان بنادر می شود و در تعامل با سایر سامانه های تخصصی اپراتورهای بندری، امکانات لازم برای ایفای وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی، نظارت موثر بر قراردادهای اپراتورها و کنترل شاخص های کلیدی عملکردی، برقراری ارتباط با سازمان های متعامل و ارائه خدمات به مشتریان را از طریق یک درگاه واحد فراهم می سازد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه توقیف شد / کنسرسیوم توسعه ریلی: کارکنان راه آهن در اقدامی عجیب لکوموتیو را از قطار جدا کرده و آن را با خود بردند
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • دلیل توقف قطار افغانستان _ترکیه / تکذیبیه مسئولین راه آهن از سر بی اطلاعی بود+فیلم
  • تهدیدهای ترانزیت دریایی در ۱۴۰۳
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • امداد رسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور در آب‌های بوشهر انجام شد/نجات ۱۷۲ دریانورد