Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: برای حل مسائل و مشکلات اجتماعی مناطق حاشیه‌شهر اقدامات موثری توسط بسیج انجام شد و در طرح کرامت محله‌هایی که در آن‌ها آسیب‌های اجتماعی دیده می‌شود شاکله‌ای با محوریت مدیر محله و بسیج تشکیل شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سرهنگ حسن عجمی با اشاره به اقدامات بسیج در مناطق حاشیه شهر اصفهان اظهار داشت: 4 ناحیه درگیر مناطق حاشیه شهر اصفهان هستند مناطقی همچون زینبیه، دارک و حصه تحت پوشش ناحیه امام صادق(ع)، محله‌های قائمیه و امیرالمومنین تحت پوشش ناحیه امام رضا(ع)، روستاهای حاشیه بهارستان تحت پوشش ناحیه امام حسین(ع) و محله جوی‌آباد تحت پوشش ناحیه خمینی‌شهر هستند که برای حل مشکلات و مسائل این مناطق برنامه‌ریزی شده و اقداماتی نیز انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای مثال برای بحث اشتغال در زینبیه یک کارگاه تولید ماسک راه‌اندازی شد و توانستیم تقریبا 600 عضو اعم از زن، مرد، طلاب و سایر افرادی دچار مشکل معیشتی شده ‌بودند را در این کارگاه مشغول کرده و این افراد بین یک میلیون تا یک میلیون 300 هزار تومان حقوق دریافت می‌کردند که متاسفانه قادر به پرداخت حقوق بیشتر به این افراد نبودیم ولی توانستیم برای ایجاد اشتغال در این منطقه اقدامی موثر داشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان پیرامون لزوم فعالیت برای رفع مشکلات این مناطق در طولانی‌ مدت تصریح کرد: مطالعه و پهنه‌بندی اولیه درسطح استان انجام شده و این مناطق تقسیم شده‌است. سپاه هم جهت به نتیجه رسیدن این موضوع به صورت جدی آن را دنبال می‌کند ولی حاشیه شهر اصفهان در یک بازه طولانی ایجاد شده و امکان حل تمامی مشکلات در یک زمان کوتاه امکان‌پذیر نیست ولی نکته مهم این است که سپاه و بسیج به موضوع حاشیه شهر اصفهان وارد شده‌اند.

190هزار بسته معیشتی بین نیازمندان استان مرکزی توزیع شد/ اهدای 1100 سری جهیزیه از سوی بسیج سازندگی + فیلماجرای پروژه‌های آبی در مناطق روستایی در دستور کار بسیج سازندگی استان سمنان قرار داردبسیج سازندگی غبار محرومیت را از چهره زیرکوه دور می‌کند

وی افزود: در مرحله سوم طرح کمک مومنانه برنامه‌ریزی شده است که حدود 75 درصد از بسته‌های معیشتی در مناطق حاشیه شهر توزیع شود و همچنین برای حل مسائل و مشکلات اجتماعی این مناطق نیز اقدامات موثری توسط بسیج انجام شده‌است؛ در طرح کرامت محله‌هایی که در آن‌ها آسیب‌های اجتماعی شناسایی شده برای حل این مشکلات و آسیب‌ها شاکله‌ای با محوریت مدیر محله و بسیج تشکیل شده‌ است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی اصفهان در رابطه با طرح کرامت تصریح کرد: برای محلات شناسایی شده مدیر محله در نظر گرفته شده و از ظرفیت ادارات و سازمان‌های مختلف جهت حل مسائل این مناطق استفاده می‌شود؛ یکی از اقدامات بسیار خوب در این زمینه راه‌اندازی اردوگاه کار و درمانی برای افراد معتاد در این محلات بود.

عجمی ادامه داد: حدود 300 معتاد از این مناطق جمع‌آوری شده و در این اردوگاه علاوه‌ بر رسیدگی به مسئله درمان و ترک اعتیاد این افراد به آن‌ها آموزش می‌دهند که به چه مشاغلی وارد شوند؛ در یکی از این اردوگاه‌ها نیز کارگاه تولید ماسک وجود دارد که توسط سپاه حمایت می‌شود.

وی دررابطه با اقدامات انجام شده برای معلولان بیان کرد: پیش از این با همکاری کمیته امداد موضوع مسکن معلولان را دنبال کردیم و در تفاهم‌نامه با بهزیستی استان اصفهان نیز این امر در دستورکار قرار گرفته و درتلاش هستیم تا بتوانیم قسمتی از مشکلات این عزیزان را برطرف کنیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان استفاده از ظرفیت مردمی توسط بسیج سازندگی را یکی از محاسن منحصر به فرد این ارگان دانست و گفت: استفاده از ظرفیت مردمی در سازمان بسیج سازندگی امری است که هیچ ارگانی به این اندازه قادر به استفاده از این ظرفیت نیست. برای مثال در ساخت یک خانه محروم اگر کل هزینه 100 میلیون باشد، حدود 20 میلیون آن از بودجه کمیته امداد تامین شده و بقیه هزینه‌ها توسط خیران و مردم تامین می‌شود و ما نهایت تلاشمان را در راستای استفاده از ظرفیت مردمی و نیروهای جهادی برای برطرف کردن مشکلات و مسائل مناطق محروم به‌کار گرفته‌ایم.

انتهای پیام/174/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس سازمان بسیج سازندگی بسیج سازندگی استان حاشیه شهر اصفهان بسیج سازندگی مناطق حاشیه شهر تحت پوشش ناحیه استان اصفهان انجام شده انجام شد برای حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۶۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت رسانی

  غلامرضا ملایی اظهار کرد: بسیج سازندگی همواره برای رفع مشکلات مردم در زمینه‌های سازندگی، محرومیت زدایی، مسکن، فرهنگی و در همه بحران‌ها و شرایط در کنار مردم است.

وی ضمن گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج و نیز هفته بزرگداشت بسیج سازندگی افزود: اهم برنامه‌های این هفته در دو سطح استانی و شهرستانی، برنامه‌ریزی شده است.

مدیر سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان، گفت: دیدار با امام جمعه، اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت رسانی و همچنین غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدای جهادگر، حضور جهادگران و بسیجیان در نماز جمعه و همچنین برپایی میز خدمت از ویژه برنامه‌های استانی در روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت امسال بود.

وی ادامه داد: ۱۵ اردیبهشت نیز به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) در سطح استان موکب عزاداری نیز برپا می‌شود.

ملایی از سایر اقدامات این هفته به اهدای فرش سجاده‌ای به مساجد مناطق محروم منطقه سیستان در ۱۵ اردیبهشت ماه اشاره و خاطرنشان کرد: توزیع پانزده هزار بسته معیشتی و تهیه و توزیع ۲۰ سری اقلام و اثاث به منزل محرومان در ۱۶ اردیبهشت در سطح استانی انجام می‌شود.

مدیر سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان، عیادت از بیماران خاص در ۱۶ اردیبهشت ماه را یکی از برنامه‌های ویژه شهرستان زاهدان اعلام کرد و افزود: اجرای طرح «هر گروه جهادی، یک خدمت بی‌منت» و اهدای خون توسط جهادگران در ۱۷ اردیبهشت گامی دیگر در راستای خدمت‌رسانی به هم نوعان در استان است.

وی ادامه داد: افتتاح ۹۰۹ کارگاه اشتغالزایی، اهدای ۳۱۳ سری جهیزیه به نوعروسان، برگزاری دوره‌های آموزشی و همچنین افتتاح ۱۵ صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی و مردمیار در سطح استانی و نیز برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در سطح شهرستان زاهدان در ۱۸ اردیبهشت برنامه‌ریزی شده است.

ملایی از سایر فعالیت‌های سازمان بسیج سازندگی در ۱۹ اردیبهشت در سطح استانی به افتتاح ۲۵۰ پروژه محرومیت زدایی شامل ۱۰۰ باب احداث و مرمت مسکن محرومان، ۳۰ مورد گازکشی منازل، ۱۲۰ مورد احداث چشمه سرویس بهداشتی اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه توانمندسازی جهادگران، تجلیل از جهادگران برتر در ۲۰ اردیبهشت از برنامه‌های مهم و پایانی این هفته است که در شهرستان زاهدان برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • «بسیج سازندگی» الگویی جدید از حکمرانی مردمی و خدمت بی‌منت است
  • بسیج سازندگی، رکنی اساسی در تحقق آرمان‌های نظام در مناطق محروم
  • ۱۷ اردیبهشت‌ماه سالروز تشکیل بسیج سازندگی
  • ایجاد بیش از یکهزار و 600 فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی
  • گروه‌های جهادی ۱۸۰ برنامه در شاهرود اجرا می‌کنند
  • آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • ایجاد ۱۶۰۶ فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی سپاه آذربایجان‌غربی
  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت رسانی
  • آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم
  • مشکلات معلمان خرید خدمت آموزشی مناطق محروم