Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ابراز نگرانی از وضعیت بحرانی کرونا در استان فارس گفت: متاسفانه برخی از مردم ویروس کرونا را شوخی گرفته‌اند و کادر درمان دچار فرسایش شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، مهرزاد لطفی بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت مبارزه به بیماری کرونا با اشاره به انجام 387 هزار تست کرونا از مراجعان در آزمایشگاه‌های سطح استان اظهار داشت: استان فارس با راه‌اندازی 14 آزمایشگاه در سطح استان میانگین تست کرونای استان فارس 10 درصد کل کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: 1.8 دهم درصد مرگ و میرهای ناشی از بیماری کرونا در کشور مربوط به استان فارس است چرا که تعداد مبتلایان به بیماری کووید 19 رو به افزایش است و وضعیت استان وخیم است.

لطفی با بیان اینکه روزانه حدود 2 هزار بیمار در مراکز 16 ساعته کووید 19 استان آزمایش و تست می‌شوند گفت: همچنین روزانه نزدیک به 300 بیماری در مراکز درمانی استان بستری می‌شوند که آمار وحشتناکی است.

وی با اشاره به افزودن حدود 300 تخت بیمارستانی در استان گفت: حدود 1539 تخت کووید 19 در استان داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از وضعیت قرمز و بد دو شهرستان از جمله مرودشت و آباده خبر داد و افزود: 90 درصد تخت‌های عادی بیمارستانی اشغال است و  14 درصد بیمارهای کرونایی در بخش ای سی یو هستند.

‌‌افزایش مبتلایان به کرونا در استان قم /تشدید محدودیت‌های کرونایی ‌از نیمه آبان ماهافزایش 5برابری آمار بستری‌شدگان کرونایی در استان ایلام/ بحران تلفات در کمین ایلامی‌ها؛ تعداد فوتی‌ها افزایش یافتشهرداری تهران: مطالعه دقیقی درباره تأثیر آلودگی هوا بر کرونا دیده نشده است

وی با اشاره به لیست انتظار بیماران کرونایی، تصریح کرد: در حال حاضر با کمبود تخت‌های بیمارستانی روبه‌رو هستیم و تمامی تخت‌های بیمارستانی پر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه مرگ و میرهای بیماری کرونا به سن پایین رسیده است گفت: راهی جز تعطیلی نداریم و متاسفانه عدم همکاری مردم با کادر درمان و با تجمعات و برپایی مراسم‌های عروسی‌ها اتاق مرگ را تشکیل دادند.

لطفی گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون 3 هزار و 200 نفر از پرسنل کادر درمان و پرستار درگیر بیماری شدند و متاسفانه با کمبود نیرو روبه‌رو شدیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکل کمبود دستگاه تولید اکسیژن داریم، با ابراز گلایه از رعایت نکردن نکاتی مانند ماندن در منزل و جدی گرفتن توصیه‌های بهداشتی صحبت کرد که این موضوع سبب افزایش بار زحمات کادر درمانی استان شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز رعایت فاصله گذاری اجتماعی، خود مراقبتی، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک را بهترین راهکار در پیشگیری از بیماری کووید 19 عنوان کرد.

انتهای پیام/424/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیماری کرونا استان فارس کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۷۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است

به گزارش خبرنگار مهر، رضا صفری عربی عصر چهارشنبه در همایش استانی هفته ملی سلامت که با حضور دکتر فرهاد غلامی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، معاونین بهداشت و درمان دانشگاه، مدیران دستگاه‌های اجرایی، مدیران و رؤسای ادارات شبکه‌های بهداشت و درمان استان، منتخبین، سفیران و داوطلبان سلامت نمونه در مرکز بهداشت استان برگزار شد، شعار هفته سلامت را " سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت" عنوان کرد و افزود: پزشک خانواده مصداق بارز این شعار است.

وی با اعلام اینکه ۴۳۰ هزار سفیر سلامت در میان اقشار مختلف پیام‌رسان مسائل بهداشتی هستند، تصریح کرد: کمک خیران تأثیرات شگرفی بر ارتقای حوزه سلامت دارد و در جدیدترین اقدام خیران در مرکز سلامت روستای آبلو نکا ۱۲ میلیارد تومان کمک کردند که قابل تقدیر و ستایش است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه با شعار مردمی‌سازی سلامت امکانات بهداشتی و درمانی چندین برابر می‌شود، خاطرنشان کرد: با کمک صداوسیما و رسانه‌های مختلف، سطح سواد سلامت مردم را باید ارتقا ببخشیم.

صفری با بیان اینکه در سال گذشته ۹۰ درصد خدمات‌گیرندگان رضایت داشتند، تصریح کرد: با اجرای پویش مصرف ماهانه ویتامین دی، در حال حاضر وضعیت سطح ویتامین دی مردم استان تغییر کرده و رو به بهبودی است.

وی در پایان از زحمات همه کارکنان حوزه بهداشت به ویژه بهورزان، مراقبان سلامت، پزشکان و … در خدمت‌رسانی به مردم قدردانی کرد.

اکبر فاضل‌تبار رئیس گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این مراسم گفت: با جبران کمبود ویتامین D نباید این مکمل را به صورت خودسرانه قطع کنند و با مراجعه به پزشک میزان دوز دریافتی تعیین می‌شود.

فاضل‌تبار تصریح کرد: کمبود ویتامین دی علائمی نظیر بی اشتهایی، ضعف و بی‌حالی، دیابت، بیماری‌های استخوانی و مفاصل، بیماری‌های اعصاب و روان، برخی سرطان‌ها و افسردگی دارد.

کد خبر 6088105

دیگر خبرها

  • قطب گردشگری، ترمینال خارجی ندارد
  • آغاز رقابت بیش از ۳۶ هزار نفر در فارس در رشته تجربی
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • سلبریتی‌ها و سندروم فتوشاپ سازی/ در حاشیۀ بیماری ترانه علیدوستی
  • آبگرفتگی در بخش‌هایی از شیراز/ سامانه بارشی امشب از فارس خارج می‌شود
  • بارش شدید تگرگ در شیراز /آمادگی تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • حمایت از بیماران سلیاکی با بسته‌های حمایتی