Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@12:29:14 GMT

نمکی: اپیدمی را با خواهش نمی‌توان جمع کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۷۷۱۹

نمکی: اپیدمی را با خواهش نمی‌توان جمع کرد

خبرگزاری فارس: سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در اولین جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با بیماری کرونا گفت: اگر به گذشته برگردیم یک اتفاق در شصت روز ابتدایی افتاد که دنیا متحیر ماند.

وی ادامه داد: یکی از مسئولین بهداشت جهانی در همان زمان که ما دانشجویان خود را از ووهان برگردانیم در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید آیا اگر کرونا به ایران برسد قابلیت کنترل دارد، گفت بله.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمکی گفت: ما دستاوردی داشتیم که تعداد فوتی‌ها را در دو ماه فوتی‌ها را به زیر ۳۰ نفر رساندیم. اینکه ما از نظر ونتیلاتور و تولید ماسک صادر کننده شدیم یک حرکت عظیم بود اما دو نقص در ادامه راه برای ما ایجاد شد.

وی اظهار داشت: ما با کمک ۲۴۰ هزار بسیجی تست‌ها را انجام دادیم. ما ۳۰۰ هزار نیرو در سامانه ۴۰۳۰ گذاشتیم و ۷۸ میلیون غربالگری انجام می‌دهیم که در تاریخ اپیدمی جهان بی‌نظیر بود.

نمکی خاطر نشان کرد: تست ها را از ۱۲۰۰ به ۲۵ هزار در روز رساندیم که هزینه تست ها در روز ۶ میلیارد و پانصد هزار تومان می شود که منابع کم آوردیم.

وی تاکید کرد: سالی برای جمهوری اسلامی ایران سخت تر از امروز نبود و فکر نمی‌کنم بعد از ظلم به اباعبدالله بزرگترین ظلم را آمریکایی ها به ملت ایران کردند.

نمکی خاطر نشان کرد: ما طرح محله و خانه محور برای شناسایی مبتلایان داریم که منابع آن هم تأمین می شود. ما روزهای روشنتری را با قرارگاه عملیاتی خواهیم داشت، باید وفاق روزهای اولیه احیا شود. اپیدمی را نمی توان با خواهش جمع کرد و برخی جاها به استفاده از ابزارهای قضایی باید بهره گرفت.

ادامه دارد...

منبع: فردا

کلیدواژه: وزیر بهداشت کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۷۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل پنجم «نون‌خ» را می‌توان پیوند غرب و شرق ایران دانست

 

آرش فهیم کارشناس و منتقد سینما و تلویزیون درباره سریال نون خ گفت: فصل پنجم سریال «نون خ» یک گام بلند و زیبا در جهت بازنمایی تصویر واقعی قوم بلوچ در آثار نمایشی است.

وی ادامه داد: همان طور که در فصل‌های قبلی دیدیم، مجموعه تلویزیونی «نون خ» به نام کردستان و قوم کرد سند خورده است و اکثر بازیگرانش نیز هنرمندان بومی کُرد هستند و در چهار فصل قبلی اش، جنبه‌ها و ابعاد مختلف فرهنگ و آداب و رسوم و جغرافیا و هنرِ کُردی را به تصویر کشید.

وی عنوان کرد: اما فصل پنجم «نون خ» را می‌توان پیوند غرب و شرق ایران دانست، چون در یک حرکت خلاقانه و به موقع، بلوچستان و قوم بلوچ نیز به این سریال راه یافته است. طوری که می‌توان «نون خ ۵» را از نظر فرهنگی و قوم شناختی، بازتاب دهنده اتحاد اقوام ایرانی با تمرکز بر دو قوم کرد و بلوچ دانست. موسیقی تیتراژ پایانی این سریال نیز تلفیقی از موسیقی نواحی بلوچی و کردی است و زیبایی‌ها هر دو قوم را در این فصل از «نون خ» می‌بینیم.

 

این کارشناس عنوان کرد: البته «نون خ ۵» نیز دچار ضعف‌ها و اشکالات ساختاری و محتوایی است، اما اهمیت این مجموعه تلویزیونی بالاست و می‌توان آن را یک سریال استراتژیک و راهبردی در جهت منافع و اقتدار ملی دانست. فراموش نکنید که از گذشته تا به حال، یکی از ترفند‌های دولت‌های استعماری و دشمنان ایران، ایجاد تفرقه بین اقوام و گروه‌ها و پیروان مذاهب و ادیان گوناگون ایرانی بوده است. آن‌ها با وسائل و ابزار مختلف، ازجمله با رسانه‌ها همواره در پی این بوده اند که بین ترک و کرد و لر و فارس و بلوچ و شیعه و سنی و شهری و روستایی و زن و مرد و ... اختلاف و تنش ایجاد کنند تا آرزوی محال تجزیه ایران را به واقعیت تبدیل کنند.

فهیم تاکید کرد: اینکه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران اقدام به تولید سریالی، چون «نون خ ۵» کرده که محور اصلی داستان آن همراهی و همنشینی اقوام مختلف و بازنمایی زیبایی‌های فرهنگی و قومی و جغرافیایی قوم بلوچ است، یک رویکرد روشن و مترقی محسوب می‌شود.

وی افزود: متأسفانه به خاطر سیاست‌های استعماری قوای بیگانه و همچنین فعالیت برخی گروهک‌های تروریستی وابسته به جریان‌های دشمن با ایران، تصویری جعلی و دروغین از خطه پرافتخار بلوچستان و مردم نجیب و دلاور این بخش از ایران در ذهن برخی ایجاد شده است. اما مجموعه «نون خ ۵» این روز‌ها تصویری واقعی و درست را از بلوچستانِ ایران و مردم بلوچ نشان می‌دهد. خانواده ناخدا در این سریال، نماینده و نمودی از قوم بلوچ هستند که سرشار از تدبیر و مهربانی و مهمان نوازی و وطن دوستی اند.

این منتقد خاطر نشان کرد: امید است تولید سریال‌هایی با رویکرد اتحاد اقوام و بازنمایی زیبایی‌های قوم‌های مختلف ایرانی روز به روز در صداوسیما بیشتر شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • فصل پنجم «نون‌خ» را می‌توان پیوند غرب و شرق ایران دانست
  • ادامه حواشی جنجالی یک پلتفرم/ «محفل» در صدر دیگر نظرسنجی‌ها
  • خواهش از رقیب تایسون: جانت را بردار و فرار کن!
  • خواهش لاپورتا از ژاوی: مربی بزرگ نیست، بمان!
  • (ویدئو) مسعود ده‌نمکی: پدرم می‌گفت بین من و خمینی یکی رو انتخاب کن
  • (ویدئو) واکنش مسعود ده‌نمکی به پیشنهاد وزیر شدن!
  • واکنش مسعود ده‌نمکی به پیشنهاد وزیر شدن! |‌ ویدئو
  • روایت ده نمکی از پیشنهاد وزیر شدنش در دولت احمدی نژاد
  • واکنش مسعود ده‌نمکی به شایعه میلیاردر شدنش/ چرا ده نمکی دیگر مصاحبه نمی‌کند؟
  • احداث سد و نیروگاه اومااویا با توان مهندسی ایران