Web Analytics Made Easy - Statcounter

عنایت الله رحیمی شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود:  کارهای خوبی با توجه به فرمایش اخیر رهبر معظم انقلاب و تاکید رئیس جمهوری در زمینه تشکیل قرارگاه صورت گرفت تا بتوانیم به کمک وزارت بهداشت و سربازان حوزه سلامت برویم و تلاش کنیم تا این بیماری هرچه سریعتر از جامعه رخت ببندد.
وی ادامه داد: تا کنون بیش از ۴۰۱ هزار مورد بازرسی در سطح استان صورت گرفته که رقم قابل توجهی است و برای بیش از ۱۰ هزار و ۴۳۸ واحد صنفی اخطار صادر شده است و بیش از ۶ هزار و ۶۶ مورد تعطیلی داشتیم که نشانگر جدی بودن مجموعه مدیریت استان در زمینه کنترل بیماری کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رحیمی افزود: به طور قطع نظارت ها از امروز به بعد شدت پیدا می کند و حتماً برخوردهای قانونی با متخلفین و کسانی که سلامت مردم را به خطر می‌اندازند صورت می‌گیرد.
استاندار فارس گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز باید تخت های بیمارستانی را افزایش دهد و از بیمارستان های بخش خصوصی کمک بگیرد.
رحیمی افزود: رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برای مردم و دستگاه های اجرایی الزامی است و در صورت عدم رعایت حتما باید برخوردهای قانونی صورت بگیرد.
وی ادامه داد:  تعطیلی تمام مراکز تجمع و محدودسازی فعالیتها در دستور کار است،فعالیت ها و خدمات دستگاه های اجرایی استان باید به صورت غیرحضوری ارائه شود و در این زمینه تقویت دولت الکترونیک باید مورد توجه باشد.
رحیمی افزود: حساس سازی جامعه نسبت به بیماری کرونا باید با تبلیغات صورت گرفته دنبال شود.
وی ادامه داد: نظارت بر اجرای مصوبات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در مراکز عمومی باید در دستور کار باشد و با کسانی که پروتکل های بهداشتی و مصوبات را رعایت نمی کنند برخورد قانونی صورت بگیرد.
استاندار فارس گفت:  همچنین ضدعفونی کردن مراکز پرخطر  که از سوی دانشگاه علوم پزشکی معرفی می شود، توسط شهرداری ها و نیروهای نظامی دنبال شود.
رحیمی افزود: افزایش دورکاری بر مبنای کاهش ریسک بیماری کرونا باید باشد، در مقاطعی که امکانات آن فراهم است دورکاری باید در دستور کار قرار گیرد.
وی ادامه داد: انتظار ما این است که دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنان تست های کرونا را افزایش دهد و به صورت هدفمند و افرادی که تست آنها مثبت می شود کنترل شوند و اجازه خروج به آنان داده نشود به خانواده‌های آنان آموزش لازم ارائه شود.
استاندار فارس گفت: همچنین کمک هایی که دانشگاه علوم پزشکی، بسیج و هلال احمر در ترویج استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی می ‌توانند انجام دهند در دستور کار قرار گیرد.
رحیمی افزود:  استانداری فارس، شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی بازرسی ها را به صورت مشترک ادامه دهند تا اثر گذار باشد.
وی ادامه داد: همچنین دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ارتباط با مشکل اکسیژن بیمارستان ها کمک هایی که استانداری می‌تواند داشته باشد را اعلام کند و  ما حتما کمک خواهیم کرد.
استاندار فارس گفت: بر اساس رایزنی های مکرر صورت گرفته سازمان برنامه و بودجه کشور کمک هایی را به استان انجام داده است.
رحیمی افزود: انتظار این است که دستگاه‌های اجرایی و افراد،  فاصله های قانونی وظایف را مشخص کنند، گرفتن پول بر عهده دستگاه اجرایی و دولت است و کسی نباید قولی به مردم دهد و بعضاً به کارها به عنوان عملکرد خود اشاره نکنند.
وی در ادامه به حضور تعداد زیادی از افراد در نشست استانی مدیریت بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا در جلسات برگزار شده بیشتر از ۱۵ نفر حضور نداشته باشند.
استاندار فارس همچنین به تلاش‌های صورت گرفته برای پرداخت تسهیلات کرونایی اشاره کرد و افزود:  به رغم تلاش های صورت گرفته اقدامات صورت گرفته رضایتبخش نیست و باید تلاش‌های بیشتری صورت بگیرد.
رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت کارخانه ها در سطح استان اشاره کرد و گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان فارس باید نظارت‌های لازم را در ارتباط با سرویس رفت و آمد کارکنان کارخانه ها و رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در این واحدها داشته باشند.
وی ادامه داد: کارگران باید نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام کنند و مدیر کارخانه در این زمینه مسئول است اگر پروتکل های بهداشتی رعایت نشد با مدیر کارخانه برخورد می‌شود.
استاندار فارس گفت: رعایت پروتکل ها در جایگاه های سوخت بسیار ضعیف شده است که باید نظارت لازم صورت بگیرد.
رحیمی همچنین به بحث آموزش غیرحضوری دانش آموزان اشاره کرد و افزود: آموزش تلویزیونی دانش آموزان باید ضبط شود و در قالب دوره های فشرده در اختیار دانش‌آموزان قرار داده شود که دسترسی به این برنامه ها ندارند.
وی ادامه داد: همچنین دانش آموزان می توانند از امکانات دستگاه های اجرایی مستقر در بخش ها و روستا برای فراگیری دروس در ساعت مشخص شده استفاده کنند.
عبدالرضا قاسم پور جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا نیز در این نشست با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ۲ ماهه اخیر، گفت: در این مدت ۱۷ روز اعمال محدودیت را پشت سرگذاشتیم و این محدودیت ها همچنان ادامه دارد.
وی افزود: تشدید بازرسی و نظارت ها در دستور کار قرار داشته و دارد که روز به روز در بخش دولتی و غیردولتی جدی تر و شدیدتر می شود.
وی ادامه داد: نیروهای مسلح همراهی خوبی با دانشگاه علوم پزشکی داشتند و سنگ تمام گذاشتند و هر جا نیاز بود در تامین امکانات و راه اندازی نقاهتگاه و سایر کمک ها فعالیت کردند.
معاون استاندار فارس گفت: مردم و هیات ها همراهی خوبی در ماه محرم و صفر در برگزاری مراسم های عزاداری داشتند و بازگشایی مدارس با نظارت های صورت گرفته مطلوب بود.
قاسم پور بیان کرد: موضوع افزایش تست و نمونه گیری از بیماران و افزایش تخت بیمارستان هل در دستور کار ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا بوده و تاکید به دانشگاه علوم پزشکی این بوده که تست ها افزایش یابد.
وی ادامه داد: استان فارس، استان نخست در رعایت پروتکل های بهداشتی، تعداد تست و مراقبت و درمان بیماران بوده و جزو چهار استان کشور است که در وضعیت نارنجی قرار دارد و این نشان می دهد در استان با تلاش و وحدت کارهای خوبی در بحث مدیریت بیماری کرونا انجام شده است.
معاون استاندار فارس گفت: جلسات ستاد استانی و شهرستانی مدیریت بیماری کرونا به صورت هفتگی برگزار شده است.
قاسم پور افزود: فرهنگ سازی ماسک از خانه تا خانه در تهران اجرا شد که در استان فارس باید شرایط فراهم شود تا هر زمان مقرر شد استان  فارس نیز  عملیاتی و جریمه به دنبال داشته باشد فرهنگ سازی و اطلاع رسانی انجام شده باشد.
وی ادامه داد:  مراجعه کنندگان و کارکنان دستگاه های اجرایی استان فارس باید حتماً از ماسک استفاده کنند و دستگاه‌های اجرایی استان باید از ارائه خدمات به افراد فعال ماست خودداری کنند.
معاون استاندار فارس گفت: استفاده از امکانات شهری برای آموزش و اطلاع رسانی، تسهیل در پرداخت تسهیلات آسیب دیدگان از کرونا و پیشگیری از تجمع و ازدحام در مراکز پر شلوغ مورد تاکید بوده است.
قاسم پور افزود: همچنین فعال شدن تیم های نظارتی در شیراز و سایر شهرستان های استان را داشتیم و فردا نیز مانور نظارتی در شیراز برگزار و شیراز به ۱۱ منطقه شهری تقسیم شده که هر منطقه ۲ تیم حضور دارند و با متخلفان برابر ضوابط و مقررات برخورد می شود.
وی ادامه داد: نظارت ادارات کل در حوزه تحت پوشش خود را مصوب کردیم و مدیرانی که بر حوزه تحت پوشش نظارت نکنند مشمول تخلف است و برابر قانون و مقررات با آنان برخورد می شود.
معاون استاندار فارس گفت: استمرار کمک های مومنانه نیز مورد تاکید قرار گرفته و کار دنبال می شود که استان فارس در این زمینه پپشگام بوده است.
قاسم پور افزود: تعطیلی مترو و اتوبوس و اعمال دورکاری برای یک سوم کارکنان با هدف کمک به سلامت مردم اعمال شد.
وی ادامه داد: همچنین توافق با تولیت آستان احمدی و محدی در خصوص برنامه های حرم داشتیم.
معاون استاندار فارس گفت: استفاده بیمارستان ها از نیروی انسانی سایر ادارات نیز به تصویب ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا رسید.
قاسم پور افزود: حمل رایگان زباله های بیمارستانی های کرونایی توسط شهرداری مقرر شد انجام شود.
وی ادامه داد: لغو مجالس ختم و عروسی برای پیشگیری از کرونا نیز مصوب شده است.
معاون استاندار فارس گفت: اولویت ستاد استانی آموزش و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی، استمرار کمک مومنانه و تشدید نظارت ها تا ریشه کن کردن کرونا است.
قاسمپور افزود: یکی از فرمایش های اخیر رهبر معظم انقلاب تشکیل قرارگاه عملیاتی بود در حالی که این قرارگاه با نام دیگری از هشت ماه گذشته در استان فارس تشکیل شده است.

مشکل خاصی در تامین ماسک و مواد ضد عفونی در فارس وجود ندارد
حمیدرضا ایزدی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس نیز در این نشست گفت: ۱۶ واحد تولید کننده محلول ضدعفونی در فارس وجود دارد که  ۶ واحد توانستند مجوز IRC را دریافت کنند و از سهمیه دریافت الکل برخوردار باشند.
وی افزود: از ۱۵ اسفند ٩٨ تا دوم آبان ماه ۹۹ بیش از ۲ میلیون لیتر الکل طبی در فارس تولید شده و در حال حاضر موجودی الکل طبی استان ٣٠ هزار لیتر است.
وی ادامه داد: در مجموع ٢٠ هزار لیتر الکل روزانه در فارس تولید می‌شود و در تامین الکل، مواد ضدعفونی و ماسک مشکل خاصی نداریم.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: ٥٦ میلیون و ٧٧٤ هزار و ٣٠٤ عدد تولید ماسک در استان در ماه های گذشته داشتیم که موجودی فعلی در ماسک ساده سه لایه به بیش از ١١ میلیون عدد رسیده است.
ایزدی افزود: موجودی فعلی انواع ماسک در استان بیش از ۱۲ میلیون عدد است.
وی ادامه داد: مساله در خصوص تولید ماسک، تامین پارچه است که خوشبختانه مشکل خاصی در این زمینه نداریم.

تشدید نظارت‌ها بر رعایت پروتکل های بهداشتی 
نصیر زارع مدیرکل بازرسی استانداری فارس نیز در این نشست گفت: از ۱۵ تیرماه ۹۹ مرحله نخست طرح نظارت بر اصناف تا ۹ آبان ماه ۹۹ تعداد ۳۴ هزار و ۶۹۹ مورد بازرسی در شهر شیراز و ۱۱۹ هزار و ۱۰۶ مورد بازرسی در سایر شهرستان ها انجام شد.
وی افزود: در مجموع ۱۵۶ هزار و ۸۰۵ مورد بازرسی در کل استان فارس صورت گرفته که منجر به تعطیلی ۷۸۶ واحد و صدور سه هزار و ۲۰۱ اخطار بهداشتی شده است.
وی ادامه داد: با توجه به روند شیوع بیماری کرونا از ۲۳ مهرماه ۹۹، بازرسی از اصناف توسط تیم بازرسی دفتر بازرسی استانداری فارس انجام شده که تا ۹ آبان ماه بیش از هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی انجام شده است.
وی اضافه کرد: مواد تخلف تذکر داده شده به تیم بازرسی دانشگاه علوم پزشکی جهت پلمپ ارجاع داده شده است.
مدیرکل دفتر بازرسی استانداری فارس گفت: در بازرسی‌های صورت گرفته وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی متوسط ارزیابی شده به همین دلیل مقرر شد بازرسی‌ها تشدید شود.
زارع افزود:  مرحله دوم بازرسی ها از ۱۱ آبان ماه ۹۹ تا اطلاع ثانوی در سطح استان اجرا می شود که در این طرح ۱۱ تیم مشتکل از سازمان های مختلف به بازرسی از مناطق ۱۱ گانه شهر شیراز پرداخته و در صورت مشاهده تخلف و عدم رعایت پروتکل ها نسبت به پلمپ اقدام خواهند کرد.

بازگشت کارگران به کارگاه ها
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان فارس نیز در این نشست گفت: احصا و ابلاغ پروتکل های بهداشتی به کارخانه ها یکی از اقدامات صورت گرفته در استان فارس بود که در ابتدای شیوع ویروس کرونا صورت گرفت.
مختاری افزود: بیش از ۵۲هزار و ۴۷۷ بازرسی از کارخانه های استان صورت گرفته است تا وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی بررسی شود.
وی ادامه داد: ۴ هزار و ۲۸۲ کارگاه اخطار و ۱۸۸ کارگاه نیز به مرجع قضایی معرفی شدند.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: در بهمن ماه ۹۸، ۴۷۶ هزار و ۳۳۴ کارگر بیمه شده داشتیم که در اسفندماه با شیوع کرونا بیش از ۷۳ هزار کارگر را از کارگاه ها جدا کرد.
مختاری افزود: تا تیرماه ۴۶۳ هزار و ۶۲۱ نفر بیمه شده داشتیم یعنی حدود ۱۲ هزار کارگر به کار خود بازنگشتند.
وی ادامه داد: اگر وضعیت کرونا ادامه یابد مشکل جدی خواهیم داشت.
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: ۲ هزار و ۴۱۳ نفر مبتلا به کرونا در سطح کارگاه های استان داشتیم که هزار و ۸۰۰ نفر بهبود و پنج نفر فوت کردند.
مختاری افزود: در زمینه تسهیلات کرونایی استان فارس از منظر درخواست در کشور رتبه سوم و از میزان پرداخت رتبه چهارم کشور را دارد.
وی ادامه داد: ۴۳ هزار و ۱۵۷ کارگاه برای دریافت تسهیلات کرونایی ثبت نام کردند که ۷۲۵ میلیارد تومان اعتبار روی میز سیستم بانکی قرارگرفته است.
وی اضافه کرد: الان ۴۴۲ میلیارد تومان آن پرداخت شده است و نسبت به سهمیه رتبه ۱۲ را در کشور داریم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس نیز در این نشست گفت: با شروع سال تحصیلی جدید، سلامت دانش آموزان و معلمان به عنوان اولویت نخست مد نظر قرار گرفت و آموزش به طرق مختلف در دستور کار قرار داده شد.
فرهاد اسماعیلی افزود: ۹۰ درصد دانش آموزان استان به صورت غیر حضوری بحث آموزش را دنبال کردند.
وی ادامه داد: مشکلی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم کمبود وسایل ارتباطی دانش آموزان است،  ۲۰ درصد دانش آموزان دسترسی به گوشی تلفن همراه هوشمند ندارند.
وی اضافه کرد: با کمک مجمع خیرین و کمیته امداد امام خمینی ۴ میلیارد تومان تامین و تبلت های دانش آموزی خریداری و در اختیار خانواده‌ها قرار گرفت.
مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس گفت:  همچنین خانواده هایی که تلویزیون داشتند تعداد تلویزیون هایی که مربوط به ستاد اسکان بود به صورت امانت در اختیار آنان قرار داده شد تا آموزش های تلویزیونی را دنبال کنند.
ریگی زادگان دبیر شورای هماهنگی بانک های استان فارس نیز در این نشست گفت: بانکها یکی از مراکزی هستند که اشاعه ویروس کرونا در آنها بیش از سایر مراکز است.
وی افزود: تاکنون از ۸۰۱ هزار نفر کارکنان بانک ها،  ۹۰۵ نفر از کارکنان بانکها در سراسر استان فارس به ویروس کرونا مبتلا شدند که از این تعداد ۶۴۷ نفر بهبود و هشت نفر فوت شدند.
وی ادامه داد: بیش از ۶۳ درصد از اعتباراتی که در خصوص تسهیلات کرونایی به استان اختصاص داده شده پرداخت شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا شیراز استانداری فارس فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا شیراز استانداری فارس فارس ویروس کرونا شیراز استانداری فارس فارس اخبار کنکور ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا تعاون و رفاه اجتماعی استان فارس رعایت پروتکل های بهداشتی دستگاه های اجرایی استان معاون استاندار فارس گفت دانشگاه علوم پزشکی دستور کار قرار تسهیلات کرونایی رعایت پروتکل ها استانداری فارس مورد بازرسی قاسم پور استان فارس گفت ویروس کرونا دانش آموزان صورت بگیرد کارخانه ها بازرسی ها انجام شده نظارت ها انجام شد آبان ماه داده شد ماه ۹۹ کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۷۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد

استاندار لرستان تأکید کرد: رعایت عدالت و کرامت انسانی باید دو شعار اصلی مدیران این استان باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ابوطالب شفقت، ظهر امروز، در جلسۀ بررسی مصوبات سفر رئیس‌جمهور به  لرستان گفت: تمام مسئولان دستگاه‌های اجرایی نماینده دولت هستند.

او اضافه کرد: مسئولان باید یک‌صدا باشند، زیرا دستگاه‌های اجرایی زمانی موفق هستند که با تفاهم، رفاقت کار و اتحاد خدمتگزاری به مردم را به نمایش بگذارند.

استاندار لرستان با بیان اینکه اگر خدمت برای خدا باشد مردم از مجموعه دولت راضی خواهند بود، عنوان کرد: مردم باید از خدمات مسئولان بهره‌مند شوند.

تأکید استاندار لرستان بر همدلی بین نخبگان و مردم

شفقت با اشاره به اینکه اعضای مؤثر در حکومت اسلامی یک مجموعه واحد هستند، بیان کرد: بخشی از توحید عبادی ما انجام عبادت و بخشی هم توحید عملی است.

او با بیان اینکه ما باید در خدمت به مردم وحدت داشته باشیم زیرا هیچ‌کس از چندصدایی بهره‌ای نمی‌برد، خاطرنشان کرد: امام‌خمینی (ره) طاغوت را با وحدت مردمی از بین برد.

استاندار لرستان توضیح داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با وجود ناهماهنگی سران برخی کشورها وحدتی بین مسلمانان ایجاد کرد که امروز آمریکا از حمله اسرائیل اعلام برائت می‌کند و این حاصل وحدت است.

شفقت با تاکید بر اینکه لرستان مهد مردم غیرتمند و پایگاه شیعیان است، گفت: عدالت و کرامت انسانی باید دو شعار اصلی مدیران این استان باشد و ما باید زمینه مشارکت مردم را در روند توسعه فراهم کنیم.

او با بیان اینکه دولت باید تسهیلگری کند تا مردم زندگی مرفه و شرافتمندانه‌ای برای خود تهیه کنند، اضافه کرد: مجموعۀ مدیران باید وحدت وزارتی ایجاد کنند.

استاندار لرستان تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان حق ندارند شهروندان و ارباب‌رجوع را بی‌دلیل پشت در اتاق خود منتظر نگه دارند، زیرا مسئول اجرایی، نوکر و مخلص مردم هستند.

انتهای پیام/ 645

دیگر خبرها

  • ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد
  • تاکید استاندار اصفهان بر هم‌افزایی مدیران‌ اجرایی
  • مشارکت مردم توسعه سیستان و بلوچستان را شتاب می‌بخشد
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • تقویت ارتباط مدیران با مردم
  • دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند
  • لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان
  • رویکرد ما در لرستان اتحاد خدمت‌رسانی حول محور برنامه است
  • تأکید استاندار بر پیگیری اعتبارات طرح‌های نیمه تمام لرستان
  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد