Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@20:37:42 GMT

آزمایش و پیگیری از ملزومات مهار کرونا

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۸۰۹۳

آزمایش و پیگیری از ملزومات مهار کرونا

جلالی با بیان اینکه عامل موفقیت دنیا در مهار کرونا به تعداد تست هایی است که می گیرند، گفت: آزمایش و شناسایی کرونایی مهم است اما پیگیری روند درمان در بیمارستان یا قرنطینه خانگی بسیار مهم است وباید مورد توجه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «سیدفرزادجلالی» امروز(10آبان)  در اولین نشست قرارگاه سلامت و معنویت جوانان انقلابی اظهار کرد: در کل جهان اوضاع کرونا نامناسب است متاسفانه باید بدانید اوضاع کشور ما نسبت به کل دنیا در رتبه های دهم و پنجم نوسان دارد و از بدترین کشورها در بحث شمار مبتلایان به این ویروس قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه کلمه بیمار اشتباه است تعداد کشف آلوده‌ها درست است،افزود: در کشور ما کم کشف شده داریم . تنها ۵ درصد کل کشور تست کرونا دادند یعنی در ایران ۴ میلیون نفر تست کرونا دادند و حدود ۶۰۰ هزار بیمار شناسایی شد؛ اگر آمار تست‌ها دو برابر بشود کشف بیمارها افزایش پیدا خواهد کرد.

 

وی بیان کرد: در کل دنیا کشوری که سه پیک را گذرانده باشد یا نیست یا اگر هست کم هست در حالی که ۲۵ استان کشور ما در پیک سوم قرار دارند .

 

جلالی گفت: اوضاع بسیار جدی تر از آن است که مردم می شنوند. خوشبختانه در ایام محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پرهیز از سفرهای غیر ضروری و رعایت اصناف و مردم استان مازندران پیک سوم را تجربه نکرد. اما پروتکل ها در برخی استان‌ها به خوبی رعایت نشده بود.

 

وی خاطرنشان شد: استان مازندران شیب تدریجی فزاینده و قابل تحمل دارد. علت اینکه در پیک سوم نیستیم رعایت نسبی پروتکل های بهداشتی است. ولی‌کماکان اوضاع استان قرمز است.

 

جلالی با بیان اینکه عامل موفقیت دنیا در مهار کرونا به تعداد تست هایی است که می گیرند، تصریح کرد: به طور مثال در چین که شیوع بیماری از آنجا بود  غیر از استان یوهان اجازه ندادند مردم جابه جا شوند. اخیرا 24 مورد پراکنده در چین گزارش شد فورا یک میلیون و ۷۰۰ هزار چینی تست کرونا دادند و از این تعداد سه نفر را پیدا و کنترل کردند مدیریت بارز و شاخصی دارند که باید به عنوان الگو مورد توجه باشد.

 

وی بیان کرد: تست کرونا یک طرف قضیه است و بعد از مثبت اعلام شدن ابتلا به کرونا، فرد شناسایی شده باید یا بستری شود و یا در قرنطینه خانگی مدیریت شود. که متاسفانه مردم در قرنطینه نمی مانند.

 

جلالی به تدبیر رهبری برای تشکیل قرار گاه سلامت با محوریت جوانان انقلابی برای نگه داشتند فرد مبتلا به کرونا در قرنطینه خانگی اشاره کرد و گفت: به خاطر ساختار وزارت بهداشت نمی شود قرنطینه خانگی تداوم یابد و بیماران کنترل شوند امیداست با همراهی سپاهیان انجام شود .

 

وی با بیان اینکه روزانه هزار نفر در کشور تست کرونا می دهند، یادآورشد: به زودی روزانه 40میلیون تست با فرصت جواب دهی نیم ساعته در کشور انجام خواهد شد.تا در نطفه ویروس را خفه کنیم دنبال بیمار کرونایی نباشیم بلکه دنبال ویروس باشیم .

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل قرارگاه سلامت مهار کرونا قرنطینه خانگی تست کرونا جوانان انقلابی قرنطینه خانگی تست کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۸۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) قرنطینه مطلق برای طراحان سوالات کنکور

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: پارسینه

دیگر خبرها

  • تلاش برای مهار وکنترل آب‌ها در سیستان و بلوچستان
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • (ویدئو) قرنطینه مطلق برای طراحان سوالات کنکور
  • استقرار شهرداری ویژه بافت تاریخی بوشهر در حال پیگیری است
  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی
  • تشکیل یک استان جدید در کمیسیون سیاسی دولت تصویب شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • تصویب تشکیل استان تهرانِ شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • چه کشور‌هایی در سال ۲۰۲۴ هفته کاری چهار روزه دارند؟