Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@22:11:00 GMT

برگزاری سیزدهمین جشنواره نواحی موسیقی بدون تماشاگر!

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۸۱۰۷

برگزاری سیزدهمین جشنواره نواحی موسیقی بدون تماشاگر!

به گزارش خبرنگار موسیقی خبرگزاری فارس، سیزدهمین جشنواره موسیقی کرمان در حالی آغاز به کار می کند که بنا بر اعلام ستاد مبارزه با کرونا اجراهای این جشنواره بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد.

باتوجه به اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر  محدودیت‌ها گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ در استان کرمان سیزدهمین جشنواره‌ موسیقی نواحی کرمان از ۱۰ الی ۱۳ آبان بدون حضور تماشاگر  در این استان برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جشنواره پیش از از این قرار بود تا از روز شنبه ۱۰ آبان ماه به صورت آفلاین و آنلاین کار خود را با حضور تماشاگران محدود آغاز کند.

سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران به دبیری احمد صدری و به میزبانی کرمان از شنبه ۱۰ آبان آغاز می‌شود و تا سه‌شنبه ۱۳ آبان ادامه دارد.

*************

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران

همچنین صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز پیامی برای این جشنواره فرستاده که متن آن به شرح زیر است:

فرهنگ در سرزمین ما با نگرش‌ها و باورهای مردم پیوندی ناگسستنی دارد و فراز و نشیب‌های گوناگون در سیر تاریخی این دیار از گذشته تا امروز، تنوع و تکثر فرهنگی را به‌عنوان یکی از مهمترین شاخص‌های ایران اسلامی رقم زده است.

موسیقی نواحی یکی از جلوه‌های گویا و غنی از این تنوع و تکثر است که در جای جای سرزمین‌مان، مردمان فرهنگ‌مدار با آواها و نواهای خود، آن را حفظ کرده‌اند و امروز نیز جوانان مشتاق و علاقه‌مند این هنر، حافظ و امیدبخش تداوم این میراث فرهنگی و موسیقیایی هستند.

جشنواره موسیقی نواحی ایران رویدادی است که ضرورت و اهمیت داشته‌های فرهنگی و موسیقی نواحی ایران اسلامی را یادآوری و تأکید می‌کند و بخشی از ظرفیت‌ها و نمونه‌های این موسیقی را بیان و امکانی را برای معرفی بیشتر این موسیقی و پویایی آن در جامعه امروز فراهم می‌آورد.

سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در شرایط فراگیری ویروس کرونا متناسب با اقتضائات شرایط کنونی، به صورت آنلاین و آفلاین برگزار می‌شود. مشاهده اجرای آثار گروه‌ها و هنرمندان حاضر در جشنواره در فضای مجازی از یک سو و از سوی دیگر ضبط و مستندسازی موسیقی نواحی و اجراهای هنرمندان امکانی فراهم آورده که علاقه‌مندان بیشتری در آینده آن‌ها را به تماشا بنشینند.

برگزاری جشنواره ای که از یک سو نشان دهنده­ی تنوع آداب و رسوم کشور و از دیگر سو خود نشانه ای از وحدت وهمبستگی است، بویژه در ایام مبارک هفته وحدت، اتفاق خجسته ای است. فرصتی که اهمیت یکی بودن و یکی شدن را برای فایق آمدن بر سر مشکلات باز می گوید.

از هنرمندان فرهیخته موسیقی که با جشنواره همراهی می‌کنند و همکاران سختکوش معاونت امور هنری و دست اندرکاران برگزاری جشنواره صمیمانه قدردانی می‌کنم و سلامت و توفیق هنرمندان گرامی را آرزومندم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا موسیقی کرمان جشنواره تماشاگر سیدعباس صالحی وزیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران جشنواره موسیقی نواحی ایران سیزدهمین جشنواره موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۸۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ شهردار محمد آباد با اشاره به لزوم توجه به حفظ و احیای صنایع دستی و توسعه صنعت گردشگری در جرقویه گفت: این جشنواره در سومین دوره برگزاری با حضور ۳۰ غرفه دار بومی و ۴۰ غرفه دار از دیگر استان‌های کشور برپا شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


محمد اسماعیل زاده افزود: دستاورد‌های محصولات وصنایع دستی استان‌های آذربایجان شرقی، کرمان، یزد، مازندران، مرکزی، تهران، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد در این نمایشگاه عرضه شده است.
جشنواره سوغات ایران زمین با دارا بودن غرفه‌هایی شامل صنایع دستی، غذا‌های محلی و سنتی، گل، عسل و گیاهان معطر و دارویی، فرهنگ اقوام و موزه‌ی مردم شناسی جرقویه تا ۱۴ اردیبهشت ماه از ساعت ۹ صبح تا ۲۲ برای بازدید عموم دایراست.

 

دیگر خبرها

  • نصرالله شیرین‌آبادی، نوازنده موسیقی درگذشت
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود
  • چالش سازمان لیگ در هفته آخر لیگ/ استقلال و پیکان بدون تماشاگر در ورزشگاه پاس قوامین
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • تقدیر از برگزیدگان سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • جشنواره صنایع دستی از دستاوردهای هنرمندان کشور
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس