Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: وزیر کشور گفت: با طرحی که عزیزان وزارت بهداشت می‌خواهند اجرا کنند، آمار مبتلایان افزایش می‌یابد و دامنه تشخیص وسیع می‌شود و جای نگرانی نیست و باید بدانیم که تشخیص در روزهای اولیه منجر به کاهش فوتی‌ها می‌شود.
به گزارش خرداد به نقل از تسنیم، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در اولین جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: آقای دکتر نمکی تاکید داشت که ما زمانی می‌توانیم بیشتر موفق شویم که تشخیص و غربالگری را در سطح وسیع انجام دهیم، با تشخیص در روزهای اول این بیماری می‌توان با ماندن در خانه مداوا کرد و تأکید قرارگاه بر این است که اجرای غربالگری و تشخیص مبتلایان باید در اولویت باشد و همه دستگاه‌ها باید به آقای نمکی کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیت در اعمال تصمیمات مهم است و تصمیمات باید ضمانت اجرایی داشته باشد.
وی همچنین گفت: زمانی بود که سراغ استفاده از طرح ماسک (ردیابی و کنترل بیماران کرونا)بود که ردیابی بیماران را در عرصه اجتماعی داشته باشیم ولی کاملا نتوانستیم آن را دنبال کنیم و این کار مهمی است و محل تردد فرد مبتلا را باید بررسی کنیم. همچنین درباره مسئله حمل و نقل با شهردار تهران و وزیر راه صحبت‌هایی انجام شده که باید مشکلات در این زمینه را بر طرف کنیم.
فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد: با طرحی که عزیزان وزارت بهداشت می‌خواهند اجرا کنند، آمار مبتلایان افزایش می‌یابد و دامنه تشخیص وسیع می‌شود و جای نگرانی نیست و باید بدانیم که تشخیص در روزهای اولیه منجر به کاهش فوتی‌ها می‌شود.
رحمانی فضلی گفت: از دستگاه‌های اجرایی می‌خواهم که با جدیت و قاطعیت مصوبات ستاد و قرارگاه پیگیری شود.
وی بیان کرد: نظارت کلی و همه‌جانبه بر اجرای مصوبات مورد تایید وزارت بهداشت است و در این باره گفته می‌شود که ضعف در نظارت وجود دارد و قرارگاه عملیاتی این ضعف را بر طرف خواهد کرد.
فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه باید با لحاظ کردن شرایط منطقه‌ای با این بیماری برخورد شود، خاطر نشان کرد: بسیج، درمانگاه‌ها و هلال احمر در این زمینه فعال خواهند شد و مساجد با امکانات خود قابلیت فعالیت در این زمینه دارند.
رحمانی فضلی گفت: من در زمینه توزیع ماسک گلایه داشتم و تاکید شد که وزارت صمت در این زمینه مسئولیت اعضای را دارد و میبایست با کمک بسیج این مشکل حل شود؛ ماسک باید به وفور در اختیار مردم قرار گیرد.
وی در ادامه گفت: بسیج، پلیس و وزارت اطلاعات ظرفیت خوبی دارند که می‌توان از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کرد.
فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره ارتباط شاخص‌های آلودگی هوا و کرونا گفت: اگر این موضوع صحت داشته باشد باید زمان‌های تردد را تغییر دهیم. برچسب ها: وزیر کشور ، رحمانی‌فضلی

منبع: خرداد

کلیدواژه: وزیر کشور رحمانی فضلی قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا رحمانی فضلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۸۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند

رئیس جمهور با اشاره به این‌که «مشخص شدن نسبت دستگاه‌ها با مسئولیت مقابله با آسیب‌های اجتماعی و رصد مداوم از سوی دستگاه‌های مربوط، در کاهش و حذف آسیب‌های اجتماعی موثر است»، سازمان امور اجتماعی را مکلف کرد عملکرد همه دستگاه‌های مربوط را به طور مستمر رصد کرده و سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی نمایند.

به گزارش ایسنا،  سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای اجتماعی، با اشاره به فلسفه تشکیل سازمان امور اجتماعی با کار ویژه رصد و دیده‌بانی وضعیت اجتماعی، تطابق مستمر گزارش عملکرد دستگاه‌ها در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی با واقعیت‌های میدانی را از ضروری‌ترین اقدامات برای تحقق اهداف سازمان و شورای اجتماعی برشمرد و از مسئولان سازمان‌ها و نهادهای مربوط خواست با رصد دقیق و مستمر شاخص‌های کنترل و کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی، تصمیم‌گیران را در داشتن نگاهی واقع‌گرایانه از شرایط و اتخاذ تصمیمات درست و به هنگام یاری کنند.

وی دو طرح «نماد» در آموزش و پرورش و «سراج» در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را از جمله طرح‌های مؤثر در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برشمرد و ضمن تأکید بر اجرای کامل این طرح‌ها از دیگر سازمان‌ها و نهادها خواست به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

وی همچنین در این جلسه بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی، مساجد و امنای محلات و نقش مهم مراکز مشاوره در پیشگیری و علاج آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

رئیس‌جمهور با بیان این‌که «تحلیل آماری از علل و چرایی پیدایش آسیب‌ها و احصای راهکارهای رفع آنها، لازمه ارائه نگاه دقیق و صحیح به تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان است»، بر بهره‌گیری از ظرفیت کانون‌های فکری، علمی و دانشگاهی در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

وی با اشاره به این‌که «مشخص شدن نسبت دستگاه‌های مختلف با مسئولیت مقابله با آسیب‌های اجتماعی و پیگیری و رصد مداوم از سوی دستگاه‌های مربوط، در کاهش و حذف آسیب‌های اجتماعی موثر است»، سازمان امور اجتماعی را مکلف کرد عملکرد همه سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوط را به طور مستمر رصد کرده و سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی نمایند.

در ابتدای این جلسه با حضور رئیس جمهور گزارش اجرا، آسیب‌شناسی و ارتقای آیین‌نامه‌های اجرایی طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) و سراج (سلامت روانی اجتماعی)، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد کمربند سبز در اطراف شهر برای جلوگیری از حاشیه نشینی
  • رییس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد معارفه شد
  • رشته شیلات به رشته های تحصیلی محقق اردبیلی افزوده می شود
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • رئیسی: متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفان در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفین در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • سردار علی فضلی از مناطق راهیان نور بازدید کرد
  • تولید زباله مسافران، نمکی روی زخم بی‌درمان گیلان!/ اقداماتی که گردشگران باید برای بحران پسماند انجام دهند + عکس