Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@04:21:38 GMT

هیچ بخشی از کتاب‌های درسی حذف نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۸۹۴۶

هیچ بخشی از کتاب‌های درسی حذف نمی‌شود

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه متوسط حضور هر دانش‌آموز در شبکه شاد روزانه یک ساعت است، گفت: هیچ بخشی از کتاب‌های درسی حذف نمی‌شود.

 به گزارش مشرق، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش درباره تهدیدات فضای مجازی برای دانش‌آموزان اظهار کرد:‌ خطر در فضای مجازی جدی است. همچنان  موضوع سیمکارت ویژه دانش‌آموزان را پیگیری می‌کنیم، این کار مشکلات فنی داشت که اگر بتوانند آن را حل کنند از این سیمکارت استفاده می‌کنیم البته اپراتورها برای تأمین اینترنت پاک تمهیداتی اندیشیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: عملکردها از 15 شهریور تا کنون نشان می‌دهد استفاده از شاد توسط معلمان و دانش‌آموزان توسعه یافته و به رکورد 315 گیگا بایت بر ثانیه رسیده است به همین میزان شاهد کاهش استفاده از سایر شبکه‌ها هستیم یعنی دانش‌آموزان را از محیط متنوعی که محتوای آلوده هم دارد به بستری که فقط محتوای آموزشی در آن مبادله می‌شود هدایت کردیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اشکالات شاد به تدریج رفع می‌شود و همه افرادی که از آن استفاده می‌کنند می‌دانند که هر روز و هر هفته امکانات بیشتری در اختیارشان قرار می‌گیرد.

دانش‌آموزان به طور متوسط یک ساعت در روز از شاد استفاده می‌کنند

حاجی میرزایی درباره حداکثر زمان برگزاری کلاس‌های درس در شبکه شاد مطرح کرد: معاونان آموزشی برنامه زمانی ارائه کرده‌اند، هم‌اکنون میزان کلاس‌های حضوری کم شده است و زمان کلاس‌های درس در بستر مجازی بین 25 تا 35 دقیقه است و نمی‌تواند بیشتر از این باشد. حضور مستمر دانش‌آموزان در کلاس درس مجازی مورد تأکید نیست؛ 12 میلیون دانش‌آموزی که در شبکه شاد حضور دارند به طور متوسط یک ساعت در روز از شاد استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ترافیک استفاده از شاد در برخی ساعات بالا بود بنابراین برخی کلاس‌ها به صبح منتقل و برخی بعدازظهرها برگزار می‌شود، متذکر شد: به تدریج توانمندی مدیران و معلمان برای ادامه کار افزایش می‌یابد.

5 ماه اضافه کار معلمان شاغل چه زمانی پرداخت می‌شود؟

وزیر آموزش و پرورش درباره اینکه اضافه کار معلمان شاغل 5 ماه است پرداخت نمی‌شود، گفت: در آموزش و پرورش بیش از 5 هزار میلیارد تومان هزینه داریم و به جز آن حدود 100 میلیارد تومان هزینه‌های متفرقه داریم که معمولاً با تأخیر مواجه می شود به آقای نوبخت هم گفتم، اگر این مبلغ اندک را به موقع به ما اختصاص دهند رضایت مندی فرهنگیان بیشتر می‌شود، به ما قول دادند در تخصیص آینده به آن توجه کنند.

حاجی میرزایی درباره گلایه مندی خانواده‌ها از نحوه تدریس معلمان در آموزش مجازی بیان کرد: در حال تجربه روش آموزش متفاوتی هستیم، در گذشته آموزش حضوری بود و هم‌اکنون الگوی جایگزین داریم بنابراین نیاز به مراقبت و نظارت بیشتری وجود دارد. چند روز قبل در نشست با مدیران آموزش و پرورش توصیه کردم که آموزش 15 میلیون دانش‌آموز بر عهده ما است بنابراین شبانه‌روز تلاش کنید و مطمئن شوید آموزش با کیفیت در اختیار همه قرار می‌گیرد. این صحبت‌ها بد تعبیر و تصور شد منظور من معلمان است.

حجم کتاب‌های درسی کم نمی‌شود

وی درباره کم شدن حجم کتاب‌های درسی عنوان کرد:  حجم کتاب‌ها قرار نیست کم شود چون برنامه درسی طبق زمانبندی در حال ارائه است. افرادی که به شاد دسترسی ندارند از آموزش تلویزیون یا بسته‌های آموزشی بهره‌مند هستند و در مناطق کم جمعیت و روستایی کلاس‌ها حضوری برگزار می‌شود.

مدارس غیر دولتی از ظرفیت دیگری برای آموزش استفاده می‌کنند

حاجی میرزایی گفت: 12 میلیون نفر در شاد احراز هویت شده‌اند که سه میلیون نفر در این شبکه حضور ندارند، بخشی از آنها در مدارس غیر دولتی هستند و از ظرفیت دیگری برای آموزش استفاده می‌کنند البته بهتر است از شاد استفاده کنند چون اینترنت آن رایگان است. برنامه‌های آموزشی تلویزیون هم در سراسر کشور ارائه می‌شود  و هیچ کسی نیست که بگوید آموزش در دسترس او نبوده است.

وی درباره غیبت غیر موجه دانش‌آموزان در شاد مطرح کرد: اختیاراتی به شورای مدرسه دادیم تا مسائل را بررسی کند. هر مدرسه باید بداند هر دانش‌آموز به چه طریقی آموزش می‌بیند و کدام یک در شاد حضور ندارند. اگر فردی غیبت کند یا در کلاس حاضر نشود حتماً مدیر و معلم با خانواده صحبت و کمک کنند دانش‌آموزی از آموزش دور نشود.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش شبکه شاد معلمان وزیر آموزش و پرورش استفاده می کنند کتاب های درسی حاجی میرزایی دانش آموزان کتاب ها کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۸۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید طریفی حسینی با بیان اینکه خانواده‌ها برای ثبت‌نام کلاس اولی‌ها به دو روش الکترونیک و حضوری اقدام کنند، گفت: برای پیش ثبت‌نام الکترونیک باید به والدین باید به سامانه خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir یا my.gov.ir مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه در آزمون استخدام آموزگار دوره ابتدایی ۶۳۶ هزار نفر شرکت کردند و ۲۸ هزار نفر پذیرش خواهند شد، افزود: ساز و کار جذب و گزینش در دو سال گذشته تغییر کرده است و امسال معلمانی که رتبه استادی دارند در ارزیابی تکمیلی آزمون استخدامی به ما کمک می‌کنند.

۲۴۰ هزار ردیف استخدامی معلمان در دولت سیزدهم

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: افراد پذیرفته شده در آزمون استخدامی باید دوره آموزشی را در دانشگاه فرهنگیان طی کنند، در ۲ سال گذشته ۲۴۰ هزار ردیف استخدامی به آموزش و پرورش اعطا شد که یک پنجم نیروی انسانی وزارتخانه را شامل می‌شود و این باعث جریان یافتن خون تازه در رگ‌های آموزش و پرورش شد.

طریفی حسینی ادامه داد: برنامه درسی مدارس باید متحول شود و به سمت آموزش مهارت زندگی در دوره ابتدایی برویم که این کار مهر امسال به صورت آزمایشی در پایه اول دبستان و در تعداد محدودی از مدارس انجام خواهد شد.

وی درباره دلایل عملکرد ضعیف دانش‌آموزان ایرانی در آزمون‌های بین المللی تیمز و پرلز توضیح داد: این آزمون‌ها سطح سواد خواندن، ریاضی و علوم دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی و هشتم را می‌سنجد و به نوعی آزمون‌های مهارتی هستند، محتوایی که در آزمون‌های تیمز و پرلز سنجش می‌شود، رویکرد متفاوتی با روش‌های مورد استفاده در مدارس ایران دارد.

نظام آموزشی ایران در بین نظام‌های آموزشی قوی دنیا قرار دارد

به گفته معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، باید توجه داشت که نظام آموزشی ایران در بین نظام‌های آموزشی قوی دنیا قرار دارد و در المپیادهای جهانی بیش از ۲۰ مدال طلا داشتیم.

طریفی حسینی ادامه داد: در ایران تنوع قومیتی، فرهنگی و زبانی داریم و آزمون تیمز و پرلز متناسب با شرایط فرهنگی و جغرافیایی ایران نیست و به دنبال طراحی آزمون بومی هستیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره دلایل نتایج ضعیف دانش‌آموزان ایرانی در بحث ریاضی و علوم در آزمون‌های بین المللی و اینکه آیا هیچ بخشی نگران این عملکرد ضعیف نشده است؟! گفت: مطالعات بین المللی از جوانب مختلف مورد نقد هستند چون سوالات متناسب با نظام آموزشی کشورها نیست.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: مطالعات بین المللی می‌خواهند تمام نظام‌های آموزشی را مشابه کنند و کشورها باید خود را با شاخص‌های آنها تطبیق دهند؛ هم اکنون کشورهای مختلف دنیا متقاضی جذب فارغ التحصیلان مدارس ایران برای تحصیل در دانشگاه‌های خود هستند.

وی بیان کرد: روند افت عملکرد دانش‌آموزان ایرانی در آزمون‌های بین‌المللی از گذشته وجود داشته است البته چند برنامه را برای تقویت سواد خواندن دانش‌آموزان اجرا کردیم از جمله طرح خوانا همچنین در مناطق دو زبانه طرح زبان‌آموزی پایه اول دبستان را اجرا کردیم.

طریفی حسینی درباره اینکه اگر بخواهیم سطح سواد دانش‌آموزان امروز را با ۱۰ سال گذشته مقایسه کنیم، آیا سطح سواد افزایش پیدا کرده است، گفت: قطعاً می‌گویم افزایش یافته است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درباره اینکه آیا برای این موضوع ارزیابی و مستنداتی دارید، گفت: هم اکنون نوع سواد متفاوت شده است، در گذشته خواندن و نوشتن مطرح بود البته هم اکنون هم توانایی نوشتن جزئی از سواد است اما دنیای امروز بر مهارت تأکید دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا سنجه‌ای وجود دارد که بتوانیم عملکرد آموزش و پرورش را بسنجیم؟ عنوان کرد: سند تحول بنیادین چشم انداز را روشن کرده است و ایران می‌تواند جزو کشورهای پیشرو در نظام‌های آموزشی باشد چون سطح پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی ۹۸ درصد است و در حوزه کیفیت، استانداردهای آموزشی مدارس ایران قابل مقایسه با سایر کشورها نیست همچنین تعداد معلمانی که امسال استخدام کردیم به اندازه تمام معلمان کشورهای اسکاندیناوی است.

کد خبر 6098330 علی قدمی

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • از تأثیر معلمان بر لوح سفید کودکان نباید غافل شویم
  • بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف
  • طراحی سؤالات امتحانات نهایی فقط از کتب درسی است
  • برگزاری کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • کلاس‌های بازیگری برای دانش آموزان تهرانی
  • قابل توجه دانش‌آموزان دهم، یازدهم و دوازدهم؛ سؤالاتی که در امتحان نهایی طرح می‌شود
  • چه نوع سؤالاتی در امتحان نهایی طرح می‌شود؟
  • سوالات امتحانات نهایی دانش‌آموزان چطور طراحی می‌شود؟
  • سوالات امتحانات نهایی چگونه طراحی می‌شود؟