Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-06@15:15:33 GMT

آماده باش نیرو‌های امنیتی در واشنگتن و فیلادلفیا

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۹۲۸۶

به گزارش صداوسیما؛ شبکه خبری الجزیره در گزارشی اعلام کرد، وزارت امنیت داخلی آمریکا برای حفاظت از ساختمان‌های دولتی در واشنگتن پایتخت این کشور در صورت وقوع ناآرامی و خشونت پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری، نیرو‌های این وزارتخانه را به حال آماده باش درآورد.

"عبدالمنعم العمرانی"، خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره در واشنگتن گفت: پایتخت آمریکا برای شب انتخابات آماده می‌شود، در ماه ژوئن گذشته "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا در برابر این کلیسا ایستاد و انجیل در دست گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این اقدام، در همان روزی صورت گرفت که این منطقه شاهد تظاهرات گسترده‌ای بود که به درگیری با نیرو‌های امنیتی منجر شد که جنبش ”جان سیاه پوستان مهم است“، آن را هدایت می‌کرد. نام این جنبش، هم اکنون بر روی این خیابان گذاشته شده است. همانطور که می‌بینید این منطقه آماده می‌شود و تدابیر حفاظتی از ساختمان‌ها برای شبی اتخاذ می‌شود که شاید در تاریخ انتخابات آمریکا بی سابقه باشد.
در ادامه این گزارش آمده است: همه پیش بینی می‌کنند که در شب انتخابات، تظاهرات اعتراض آمیز به نتیجه آن برگزار شود، این منطقه فاصله زیادی با کاخ سفید ندارد. وزارت امنیت داخلی آمریکا به سازمان‌های وابسته به خود از جمله سازمان‌های نظارت بر مرز‌ها و مهاجرت، دستور داده است تا از ساختمان‌های متعلق به دولت فدرال آمریکا در این منطقه نزدیک کاخ سفید و نیز در سراسر واشنگتن حفاظت کنند. رسانه های آمریکایی هم گزارش دادند که مردان مسلح مقابل فروشگاه‌ها در ونکوور-ایالت واشنگتن موضع گرفته اند.   در همین حال، معترضان در ونکوور-ایالت واشنگتن پرچم آمریکا را آتش زدند و مردی که پرچم را آتش می‌زند می‌گوید "مرگ بر امپراتوری لعنتی شما".   خبرگزاری راپتلی نیز گزارش داد،گارد ملی آمریکا نیز در آستانه وضع مقررات منع آمد و شد در فیلادلفیا در ین شهر مستقر شدند.   از سوی دیگر،  مراکز تجاری و فروشگاه‌ها در آمریکا خود را برای ناآرامی‌های داخلی احتمالی بعد از انتخابات آماده کرده اند.   به گزارش نشریه بیزینس اینسایدر، فروشگاه‌های مختلف در آمریکا در روز‌های اخیر ده‌ها هزار دلار را صرف تهیه و نصب تجهیزاتی برای محافظت از خود در برابر ناآرامی‌های داخلی احتمالی در روز انتخابات کرده اند.
بر این اساس، کل مراکز خرید در برخی شهر‌ها بسته خواهد شد و برخی فروشگاه‌ها هم با نصب شیشه‌های نشکن یا لیز کردن محوطه اطراف فروشگاه سعی دارند دسترسی به این مراکز را کنترل کنند.
فروشگاه وال مارت این هفته به علت نگرانی از "ناآرامی داخلی"، سلاح‌های گرم را از فروشگاه‌های خود خارج کرد. این اقدام پس از اعتراضات فیلادلفیا به مرگ والتر والاس صورت گرفت. خبرگزاری فرانسه از واشنگتن نیز گزارش داد، ساختمان‌های واشنگتن به دلیل نگرانی در مورد خشونت‌های انتخاباتی سنگربندی می‌کنند بر اساس این گزارش، چند روز پیش از انتخابات در همه جا صدای چکش و اره برقی به گوش می‌رسد. در پایان هفته شمار قابل توجهی از فروشگاه‌های مرکز واشنگتن با استفاده از الوار و تخته به دنبال محافظت از ویترین‌ها هستند، زیرا از تظاهرات و خشونت‌های روز انتخابات و روز‌های پس از آن نگرانند.
 حضور کارگران در دان تاون دی سی نشان دهنده نگرانی حاکم در سراسر کشور در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است.
در صورت تنگاتنگ بودن نتیجه و تاخیر در اعلام آن برخی نگران سناریو‌های فاجعه بار هستند که طی آن حامیان هر دو نامزد برای اعلام پیروزی به خیابان بیایند و حتی سلاح به دست بگیرند.
به علاوه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تا کنون چندین بار از پاسخ واضح به اینکه به طور مسالمت آمیز شکست در انتخابات سوم نوامبر را خواهد پذیرفت طفره رفته است.
"شان انگر"، رئیس سایت شرکتی در مریلند که شصت نفر کارمند دارد می‌گوید طی روز‌های اخیر دست کم برای ۲۰ ساختمان سنگربندی کرده اند. خدماتی که میلیون‌ها دلار هزینه دارد. وی می‌گوید ما این کار را در زمان آشوب‌های چند ماه پیش هم انجام دادیم.
محافظ‌های مشابهی در زمان اعتراضات ضد نژادپرستی گسترده فصل بهار که برخی از آن‌ها به خشونت و غارت منتهی شد نصب شده بود. برخی از آن‌ها همین چند هفته پیش جمع آوری شده بودند.
پلیس واشنگتن از بسته شدن خیابان‌های حوالی کاخ سفید در روز‌های سوم و چهارم نوامبر خبر داد. موریل بوزر شهردار واشنگتن پنجشنبه در نشستی خبری گفت ما می‌دانیم که برخی افراد به دنبال ایجاد آشوب و آشفتگی هستند. ما اطلاعات خاصی در این باره نداریم، اما برای تامین امنیت شهر آماده ایم.         

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: ساختمان ها فروشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۹۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدودف: پاریس، واشنگتن و لندن هدف قرار خواهند گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه با هشدار درباره اعزام احتمالی نیرو از غرب به اوکراین، گفت که چنین اقدامی به فاجعه‌ای در سطح جهانی منجر خواهد شد.

مدودف در کانال تلگرامی خود نوشت: اعزام نیرو به قلمرو اوکراین سابق، به معنای دخالت مستقیم در جنگ است و باید به آن پاسخ دهیم و افسوس که این پاسخ در خاک اوکراین سابق نخواهد بود!

وی اضافه کرد: در این صورت، رهبران غربی قادر نخواهند بود که خود را پشت «کپیتال هیل / کنگره آمریکا» یا کاخ الیزه (فرانسه) یا «پلاک ۱۰ خیابان داونینگ / دفتر نخست وزیر انگلیس» مخفی کنند زیرا یک فاجعه جهانی به بار خواهد آمد.

به گفته وی، علت بحث درباره اعزام نیروی غربی به اوکراین که امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه از آن صحبت کرده، «محاسبات شرم‌آور برای گرفتن امتیاز سیاسی است.»

وی تاکید کرد: نوعی فروپاشی کامل فرقه حاکمیتی در غرب، در شرف وقوع است. وسعت فاجعه‌ای که چنین رویاروی (احتمالی) به بار خواهد آورد، شبیه به چیزی است که (جان) کندی (رییس جمهور اسبق آمریکا) و نیکیتا خروشچف (رییس جمهور شوروی سابق) بیش از ۶۰ سال پیش به آن رسیدند. با این حال، کودن‌های نابالغی که امروز در غرب بر مسند قدرت هستند، هنوز آن را درک نمی‌کنند!

کد خبر 6098355

دیگر خبرها

  • مدودف: پاریس، واشنگتن و لندن هدف قرار خواهند گرفت
  • جزئیات خنثی‌سازی عملیات جاسوسی آمریکا و اسرائیل در یمن
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • یمن توطئه جاسوسی آمریکا و اسرائیل را خنثی کرد
  • شکست جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • یک کشته بر اثر حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید
  • کشته شدن مردی که با خودرو به موانع امنیتی کاخ سفید برخورد کرد
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ یک نفر کشته شد