Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-05@20:36:01 GMT

۷ روش کلیدی اتوشویی

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۲۰۸۵۹

اینکه چگونه از لباس‌ها نگهداری می‌کنید در عمر لباس و زیبایی آن اهمیت ویژه‌ای دارد گاهی با یک اشتباه یک لباس زیبا و دوست داشتنی را از بین می‌بریم.

خبرگزاری میزان - ایرنا نوشت: شست و شوی برخی از لباس‌ها قلق دارد که با آگاهی از آن‌ها می‌توانیم در هزینه‌های خرید لباس و اتوشویی صرفه‌جویی کنیم. لباس‌هایی که هم جنس یکدیگر نیستند باید متفاوت شسته شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نحوه شست و شوی برخی از لباس‌های خاص و استفاده از مواد شوینده مناسب از جمله مواردی است که در ادامه به آن‌ها خواهد پرداخت.

شست و شوی جین: جنس جین رایج‌ترین نوع شلوار‌های اسپرت است. برای شست و شوی این جنس، بهتر است از ماشین لباسشویی استفاده نکنید.

۱. برای شست و شو ابتدا لباس را از پشت به رو کنید.

۲. در آب ولرم (متمایل به سرد)، کمی نمک بریزید (تا رنگ لباس تثبیت شود).

۳. نسبت به حجم لباس‌هایتان، پودر یا مایع لباسشویی به مقدار کافی را در حدود ۷۰۰ سی‌سی آب حل کنید و لباس‌ها را به آن آغشته کنید.

۴. با آب سرد آب کشی نمایید.

لباس زیر: باید به شست و شوی لباس زیر توجه خاصی داشته باشید.

۱. هیچگاه لباس زیر را با دیگر لباس‌هایتان نشویید.

۲. برای شست و شو لباس زیر را داخل تور یا کیسه‌ی پارچه‌ای بگذارید تا آب و مواد شوینده به راحتی داخل و خارج شوند.

۳. بعد از شستن و خشک شدن، آن‌ها را اتو کنید. (به این دلیل که باکتری‌ها و ویروس‌های احتمالی از بین بروند.)

هم رنگ‌ها را سوا کنید: لباس‌های سفید را تنها با لباس‌های سفید بشویید. لباس‌های رنگ تیره را با یکدیگر و لباس‌هایی که تناژ رنگی یکسان دارند مانند قرمز، سرخابی و صورتی یا مانند زرد، خردلی و عسلی را با یکدیگر بشویید.

لباس‌های بافتنی: در فصل زمستان و پاییز لباس‌های بافتنی خود را به روش زیر بشویید تا سالم بمانند و از فرم در نیایند.

۱. در شست و شوی لباس‌های بافتنی از آب سرد استفاده کنید.

۲. از مایع لباس‌شویی یا پودر محلول در آب استفاده کنید.

۳. لباس‌های بافتنی را برای خشک شدن، طولانی مدت آویزان نکنید.

۴. ابتدا آن را در آبکش بگذارید تا آب لباس برود و سپس برای خشک شدن (مدت زمان کم) آن را پهن کنید تا خشک شود دقت کنید که لباس را نکشید که گشاد نشود.

کت و شلوار‌های رسمی: لباس‌های رسمی را پس از هر ۳ بار استفاده بشویید و مراقب باشید تا لکه‌ای روی آن نیفتاد. مواد شوینده را در مقداری آب ولرم حل کرده و لباس را به آن آغشته کنید. اجازه دهید تا ۲۰ دقیقه بماند سپس آبکشی نمایید.

استفاده از جوش شیرین: جوش شیرین خاصیت پاک‌کنندگی خوبی دارد؛ اما می‌تواند به الیاف پارچه آسیب برساند. در اندازه و دفعاتی که از جوش شیرین برای شست و شوی لباس‌ها استفاده می‌کنید محتاط باشید.

لکه روغن: برای از بین بردن لکه روغن، روی آن کمی پودر بچه بریزید. زیر و روی ناحیه مورد نظر را کاغذ سفید بگذارید سپس با اتو روی آن را گرم کنید تا روغن از پودر به کاغذ‌ها جذب شود.

بیشتر بخوانید: ترفند‌هایی برای افزایش طول عمر لباس‎های مشکی

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

  برچسب ها: اتوشویی ترفندها

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اتوشویی ترفندها لباس های بافتنی برای شست شست و شوی لباس زیر لباس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۰۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوزونیدیس: تماشاگران نباید به این بازی اعتراض کنند!

به گزارش "ورزش سه"، مارینوس اوزونیدیس، سرمربی گل گهر در نشست خبری پس از بازی گل گهر و شمس آذر حاضر شد. اوزونیدیس در ابتدا گفت: در چنین مسابقاتی که شما پیروز نمی‌شوید ولی همه توانتان را در زمین می‌گذارید، نمی‌دانم چه کار باید بکنیم که بازی را برنده بشویم. نیمه اول ایده‌آل نبودیم و مقابل تیمی دونده و فعال بازی کردیم. در نیمه اول 3-4 شانس خوب پیدا کردیم.

وی ادامه داد: در نیمه دوم فکر می‌کنم یکی از بهترین نیمه‌هایی بود که بازی کردیم. جلوی چنین تیمی وقتی هیچ موقعیتی به رقیب نمی‌دهید و 3-4 موقعیت از دست می‌دهید،‌ چه می‌توانم به بازیکنانم بگویم. آنها بهترین توان‌شان را در بازی گذاشتند. خیلی باتمرکز بودند و شانس‌های گلزنی ایجاد کردند ولی خب گل نزدند. من به عنوان سرمربی ترجیح می‌دهم اگر ببازیم یا حتی مساوی کنیم، چنین عملکردی از بازیکنانم ببینم. باید بدانیم که یک مهاجم جوان داریم که 7-8 گل زده است.

سرمربی گل گهر سیرجان در ادامه گفت: همیشه گفته‌ام که 2 راه برای تیمداری دارید، یک اینکه بروید و یک تیم آماده بخرید و دیگر اینکه یک تیم را بسازید و ما تصمیم گرفتیم که یک تیم بسازیم. در چنین موردی ما یک روز بالا هستیم و یک روز پایین ولی بعد از چنین عملکردی من به بازیکنانم تبریک می‌گویم. طبیعتاً اگر گل می‌زدیم خیلی بهتر می‌بود ولی نزدیم و در دقیقه آخر یک تیرک نیز زدیم. من بارها گفته‌ام وقتی شما 3-4 تیم اول نیستید، برای من مهم نیست که پنجم یا ششم بشویم، مهم شیوه بازی ماست و در این سبک، بازیکنان به مرور پیشرفت می‌کنند. من به عنوان سرمربی باید از بازیکنانم تشکر کنم، آن سبکی که می‌خواستیم را انجام دادند، دویدند و جنگیدند.

اوزونیدیس در پاسخ به سوال خبرنگار که گل گهر 6 هفته است نتیجه نمی‌گیرد و امشب طرفداران علیه تیم شعار دادند و نتیجه مهم است، گفت: بله نتیجه مهم است ولی به شما گفتم که ببینید چطور ما امتیاز نگرفتیم. شما به عنوان یک خبرنگار و هواداران طبیعی است که نتیجه را ببیند ولی من از دید خودم دارم می‌بینم که تفاوت زیادی وجود دارد.

سرمربی گل گهر در این خصوص اضافه کرد: اگر یادتان بیاید بازی‌های مقابل پیکان یا استقلال خوزستان یا بازی امروز ما بدشانس بودیم. می‌خواهم به این شکل نگاه نکنید زیرا که اگر اینگونه به مسابقات نگاه کنید، آن راهی را که می‌خواستیم از دست می‌دهیم. من ترجیح می‌دهم که همین سبکی که تیم بازی می‌کند را ارائه کند و حالا مثلا در یک بازی شانس با ما یار باشد و ببریم ولی مستحق پیروزی نباشیم.

اوزونیدیس در پاسخ خبرنگار که گفت ما 4 سال است نتیجه نمی گیریم و همه مربیان می‌گویند که تیم پیشرفت می‌کند، اظهار داشت: تفاوت امسال با سال‌های گذشته این است که ما داریم یک تیم می‌سازیم. ما بازیکنان آماده نمی‌خریم. من در مورد سال‌های گذشته حرف نمی‌زنیم چون هر کسی یک سبکی دارد ولی ما امسال خواستیم که یک سبکی بسازیم. تا حالا دیدید که یک تیم با مهاجم 20 ساله کل فصل را بازی کند؟ یا دفاع 20-21 ساله کل لیگ را بازی کنیم؟ به من پاسخ بدهید!

سرمربی گل گهر ادامه داد:وقتی شما اول نیستید،‌ درگیر این نباشید که یک رده بالاتر یا پایین‌تر تیم قرار دارد. ببینید من دوست ندارم فوتبال «بکش زیرش» را بازی کنم، ما داریم یک تیم می‌سازیم. امروز باید به بازیکنان تبریک بگوییم زیرا که بهترین‌شان را گذاشتند و خیلی خوب بودند، البته که ما می‌دانیم ضعف‌هایی داریم. ترکیب ما در نیم فصل اول با نیم فصل دوم مقایسه کنید. تماشاگرها باید امروز از بازیکنان حمایت کنند، نه اعتراض. زمانی باید اعتراض کنند که یک بازیکن 100 درصد توانش را در زمین نگذارد ولی می‌بینید که بازیکنان وجودشان را می‌گذارند، این تیم باید حمایت شود. این سبک باعث می‌شود که باشگاه پیشرفت کند. باید همه با هم باشیم. ما نمی‌خواهیم هر زمان که برنده‌ایم هوادار با ما باشد.

سرمربی گل گهر در پاسخ به اینکه چرا لباس تیم بین 2 نیمه عوض شد، گفت: برای اینکه مشکل داشتند. طبیعتاً تیم میهمان باید 2 دست لباس داشته باشد. ما می‌توانستیم نگذاریم تیم میهمان با آن لباس وارد زمین شود ولی ما چنین شخصیتی نداریم و به ما به احترام هواداران، دوربین و اینکه لباس‌ها شبیه به هم بودند، لباس‌ها را عوض کردیم.

دیگر خبرها

  • اوزونیدیس: تماشاگران نباید به این بازی اعتراض کنند!
  • حضور گل‌گهر با دو لباس مختلف در جدال با شمس‌آذر!
  • حضور شمس آذر با دو لباس مختلف در جدال با گل‌گهر!
  • اتفاق عجب و باور نکردنی در لیگ برتر ایران
  • یک بام و دو هوا: تغییر عجیب لباس بین نیمه!
  • مهاجم کلیدی استقلال در آستانه محرومیت از بازی با فولاد
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند
  • ببینید | رونالدو آتش به پا کرد؛ کولاک جدید کریس با لباس النصر
  • ۹ نکته کلیدی گمرک در اجرای مطلوب قانون ساماندهی مبادلات مرزی
  • مدافع سنگالی بازیکن کلیدی استقلال!