Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- موسپید کاراته خراسان رضوی و شرق کشور از خاطرات روزهای ورودش به کاراته و سختی‌های این مسیر می‌گوید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گناباد، انتهای کوچه غفاری 4 گناباد در مغازه‌ای ساده فردی با روی خوش به استقبالمان می‌آید، این مرد بیشتر از هرچیزی به اخلاقی که دارد مشهور است اما در پس این چهره یک قهرمان و پیشکسوت ورزشی است که بچه‌های کلاس او را استاد می‌نامند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردی مو سفید کرده و متولد سال 1354 در گناباد، فرزند روحانی مشهور شهرشیخ عبدالکریم نصیری که امروز یک مربی رزمی شهیر در شرق کشور و در گناباد است.

میهمان محمد علی نصیری پیشکسوت رشته کاراته در گناباد بودیم تا چند کلامی با این مو سفید کرده ورزش در جنوبی‌ترین شهر استان همراه شویم.

از وی درباره نحوه ورودش به ورزش رزمی می‌پرسیم که با نام شهدا شروع می‌کند و می‌گوید: اولین انگیزه من برای ورود به ورزش رزمی، دایی شهیدم " شهید غلامرضا خواجوی" از مربیان جودو و کاراته و رئیس هیئت ورزش‌های رزمی خرمشهر بودند که در سال 60 به فیض شهادت نائل شدند.

وی ادامه می‌دهد: در سال 67 اطلاعیه‌ای دیدم که بسیج قرار است کلاس‌های رزمی برگزار کند، در این کلاس ثبت‌نام کردم و اولین استادم هم سرهنگ زمانیان از پاسدارهایی بود که سربازان را آموزش نظامی می‌داد.

گزارش|انتقاد بانوی کاراته‌کار از نبود امکانات و تبعیض در هیئت کاراته کردستان؛ اساتید و قهرمانان ارزنده فراموش شده‌انددرفشی‌پور: قید چیزی را نزده‌ام و به زودی به ایران برمی‌گردم/ کاراته مدال‌های بیشتری به من بدهکار استاحتمال تعویق تزریق واکسن کرونا به روحانی و ملی‌پوشان کاراته روسیه

نصیری اشاره‌ای به سختی کلاس‌ها در آن دوران می‌کند و می‌گوید: استاد ما که نظامی بود به تربت حیدریه منتقل شد و هفته‌ای یک بار به گناباد می‌آمد و من در همان زمان کلاس را اداره می‌کردم.

سال 70 برای ادامه تحصیل به مشهد رفتم و در آنجا نیز ورزش را ترک نکردم و زیر نظر استاد شهاب ادامه دادم و هم اکنون نیز که ایشان سالی یکبار به مشهد می‌آیند برای کلاس‌های این استادم به مشهد می‌روم.

دان یک را در مشهد گرفتم و برای ادامه تحصیل به قم رفتم و در آنجا نیز کاراته را زیر نظر حجت‌الاسلام صبوری این رشته ادامه دادم و دان دو را نیز زیر نظر استاد دباغ مربی اسبق تیم ملی گرفتم.

نصیری با همان چهره خندان همیشگی خود می‌گوید: سال 80 به وطنم گناباد برگشتم و در آن زمان استادی به نام آقای شیروانی از بندر جاسک در گناباد بود و من هم کمک کردم و کلاس‌های کاراته را در شهر راه انداختیم.

این پیشکسوت ورزشی که این روزها استادی است و کاراته کای زیادی دارد در سال 82 به عنوان رئیس هیئت کاراته گناباد انتخاب شده و به اقرار ورزشی‌ها تحول خوبی نیز توانسته ایجاد کند و هنرجوهای خودش را به مسابقات کشوری و استانی اعزام کرده است.

وی می‌گوید: گناباد ظرفیت خوبی برای کاراته دارد و ما ورزشکاری که مقام بین‌المللی داشته باشد داریم و هیئت نیز از هیئت‌های رزمی برتر استان محسوب می‌شود.

نصیری ورزش را در این سن هم کنار نگذاشته و تمرینات خود را به صورت مرتب انجام می‌دهد و حتی برای یادگیری بیشتر به مشهد می رود و در مسابقات نیز شرکت می‌کند که باز هم در رده پیشکسوتان مقام‌هایی را کسب کرده است.

این پیشکسوت می‌گوید: کرونا نباید ما را از ورزش دور کند و از سال قبل که باشگاه‌های ورزشی بسته شدند با راه اندازی هشتک «در خانه بمانیم» تمرین‌های خودم و هنرجو ها را ادامه می‌دهیم.

چند وقتی هست که تصاویری از این پیشکسوت ورزشی گناباد در مناطق گردشگری گناباد در فضای مجازی منتشر می‌شود که دلیل این کار را جویا شدیم گفت: هر گنابادی وظیفه دارد برای آبادانی و معرفی شهرش به هر طریقی که می‌تواند تلاش کند و من ورزش را وسیله‌ای برای معرفی شهرم قرار دادم.

وی ادامه داد: جذب گردشگر در شهرهایی مانند گناباد می‌تواند در اقتصاد ما نیز موثر باشد و من با عکس گرفتن در مکان‌های دیدنی و گردشگری سعی می‌کنم گردشگران را به گناباد جذب کنم.

این پیشکسوت ورزشی تاکید زیادی بر اخلاق دارد و می افزاید: ورزش‌های رزمی روی اخلاق و نظافت تاکید دارند، لباس کاراته سفید است و فلسفه آن نظافت، پاکیزگی و صلح و دوستی است، وارد کلاس می‌شویم آنجا را مقدس می دانیم، احترام می گذاریم و اگر مربی باشد دو زانو می زنیم و اجازه می گیریم و هدف ورزش کردن است و اختلاف نیست که بخواهیم دو حریف به هم آسیب برسانیم، پایه و اساس ورزش رزمی روی احترام و تواضع می باشد.

نصیری که سال 80 همزمان با ورودش به گناباد گواهی مربیگری درجه 3 را از فدراسیون جودو می‌گیرد کلاس‌ها را نیز راه‌اندازی می‌کند و در این مدت همیشه به کاراته کا یا همان هنرجو توصیه می‌کنم هدف آنها از ورزش مشخص باشد، اگر هدف سلامتی می باشد هفته‌ای سه روز وقت بزارند کافی است و اگر قهرمانی می‌خواهند باید از نونهالی شروع و در روز دو ساعت وقت بگذرند و مربی‌های تخصصی داشته باشند و در مسابقات شرکت کنند.

وی عنوان می کند: در شرایط امروز هدف باید اول تحصیل و خانواده باشد و نباید ورزش آنها را از تحصیل و خانواده باز بدارد و مطمن باشند وقتی هدف داشته باشند به مقصد می رسند.

رئیس این روزهای هیئت کاراته گناباد درباره مشکلات این رشته در شهرستان گناباد می‌گوید: مشکلات کاراته در گناباد نداشتن یک سالن اختصاصی است زیرا بقیه رشته‌ها در شهر سالن دارند اما کاراته در گناباد با داشتن عناوین بین‌المللی نتوانسته یک سالن داشته باشد و یک تخته تاتامی به ما داده‌اند و جا برای پهن کردن آن نداریم.

نصیری بیان کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند تحصیل، تهذیب، ورزش یعنی ورزش را در کنار تحصیل آورده‌اند اما متاسفانه خانواده‌ها زمان تحصیل که تمام می‌شود فرزندان خود را بدون هدف و برخی با هدف به کلاس ورزشی می‌برند و در زمان تحصیل در کلاس شرکت نمی‌کنند و فکر می‌کنند از تحصیل باز می‌مانند و این در صورتی است که هنرجوهایی داشتیم که همراه با ورزش در تحصیل هم موفق هستند.

گفت‌وگو از یاسر سالاری گناباد

انتهای پیام/282/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پیشکسوت ورزشی کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۱۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

در پایان روز ششم رقابت‌های قهرمانی کشور، نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختران مشخص شدند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کاراته، مسابقات کاراته قهرمانی کشور (انتخابی تیم ملی) که از روز شنبه (یک اردیبهشت 1403) در بخش بانوان در همدان آغاز شده بود، امروز با معرفی نفرات برتر در رده سنی نوجوانان دختران به پایان رسید.

نفرات دعوت شده به مرحله دوم انتخابی تیم ملی کاراته مشخص شدند

مدال آوران مسابقات قهرمانی کشور رده سنی نوجوانان دختران به شرح زیر است:
وزن 47- کیلوگرم:

1. هستی گرائیلی از استان مازندران
2. صدف حسنلو از استان تهران
3. ندا رستمی از استان فارس
3. سارینا ربیعی از استان اصفهان

وزن 54- کیلوگرم:
1. نگین مهرعلی تبار از استان مازندران
2. هستی میر از استان کرمان
3. هستی سلطانی از استان اصفهان
3. ستایش قانعی از استان کرمان

وزن 61- کیلوگرم:
1. ساغر جندقی از استان سمنان
2. روجا شاهرخی از استان مازندران
3. زینب حسین خانلی از استان البرز
3. ستایش ملائی چروده از استان گیلان

وزن 61+ کیلوگرم:
1. مریم گرزین از استان مازندران
2. فاطمه شعبانی از استان مازندران
3. هستی صفی خانی از استان مرکزی
3. تازه زینب سعیدآبادی از استان تهران

رقابت‌های قهرمانی کشور (انتخابی تیم ملی) طی روزهای 27 لغایت 31 فروردین 1403 در بخش آقایان و یک لغایت 6 اردیبهشت در بخش بانوان در استان همدان پیگیری شد.

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • حضور ۲ خوزستانی در اردوی تیم ملی کاراته
  • ظرفیت‌های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط» عراق مهیا است
  • ظرفیت های استان تهران برای تعامل اقتصادی با «واسط»عراق مهیا است
  • مازندران قهرمان دو رده سنی کاراته کشور
  • پایان رقابت‌های قهرمانی کاراته کشور با معرفی نفرات برتر
  • قهرمانی دختر سمنانی در مسابقات کاراته کشور
  • پایان رقابت‌های قهرمانی کاراته کشور با معرفی نفرات برتر+فیلم
  • دختر کاراته کا قمی بر سکوی قهرمانی کشور قرار گرفت
  • معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور
  • ۴۲ مدرسه در شهرستان گناباد بازسازی شد