Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار جلالی با اشاره به اینکه سازمان پدافند غیر عامل ایران در سطح منطقه جامع‌ترین است، گفت: هیچ کدام از کشور‌ها منطقه در پدافند غیر عامل به اندازه ایران پیشرفت نکرده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سردار غلامرضا جلالی در استودیو نگاه یک شبکه یک سیما در توضیح دلایل نام گذاری و انتخاب شعار امسال سازمان پدافند غیر عامل افزود: این شعار بر گرفته از راهبرد‌های مقام معظم رهبری تدوین و تعیین گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام معظم رهبری در مقابل اقدام ظالمانه غربی‌ها بهترین عکس العمل را مقاومت فعال برگزیدند از روی دیگر ایستادگی و تاب آوری ملت ایران در مقابل حوادث موجود از جمله کرونا، تحریم و شرایط ناعادلانه اقتصادی هم مثال زدنی است.


رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: تاریخ پیدایش سازمان پدافند غیر عامل در سال‌های آغازین پس از انقلاب در حال شکل گیری بود پس از جنگ و با تفکیک شدن وظایف بسیج و با شروع جنگ تحمیلی تمام وظایف سازمان پدافند غیر عامل توسط سرلشکر فیروزآبادی تحت عنوان ستاد پشتیبانی جنگ و پناهگاه‌ها و بنیاد مهاجرین پوشش داده شد که البته بعد‌ها با پایان یافتن جنگ این ارگان‌ها هم منحل شدند و به این ترتیب جای خالی پدافند غیر عامل همچنان در میان دستگاه‌های دولتی خالی ماند.

 

وی با بیان اینکه ۳ نوع سازمان با وظایفی مشابه با سازمان پدافند غیر عامل فعالیت می‌کنند، افزود: کنفدراسیون غیر نظامی، سازمان مدیریت بحران و وزارت دفاع سرزمینی از جمله ارگان‌هایی هستند که با رویکردی مشابه با سازمان پدافند غیر عامل در حال فعالیتند.


سردار جلالی از پیشرفت چشم گیر کشورمان در شاخه‌های گوناگون پدافند‌های غیر عامل خبر داد و افزود: در رشته‌های پدافند اقتصادی، سیاسی، نظامی و مردم محور از رشد بسیار خوبی در سطح منطقه برخوردار شده ایم حتی بسیاری از کشور‌های منطقه حتی روسیه در بسیاری از شاخه‌های فعالیتی ما مانور نداده و سررشته‌ای ندارند.


او تصریح کرد: امروز ما دارای ۱۷ رشته دانش در مقاطع ارشد و دکتری داریم این یعنی موضوعات فعالیتی ما بحدی از بلوغ رسیده که می‌توانیم در آن‌ها دانشجو تعلیم دهیم.


سردار جلالی گفت: با اینکه در برنامه‌های چهارم، پنجم و ششم توسعه چندین بند و ماده در خصوص پدافند غیر عامل تدوین و تصویب شده، اما هنوز هم فاقد قانون مصوب پایه برای دفاع غیر نظامی کشور هستیم.

او ادامه داد: سازمان پدافند غیر عامل به لحاظ ماهیتی زیر مجموعه نیرو‌های مسلح کشور محسوب می‌شود در سال ۹۴-۹۵ به مجلس شورای اسلامی درخواست تشکیل قانون برای این سازمان داده شد که در نهایت معلوم شد برای تهیه این قانون باید از دفتر مقام معظم رهبری استعلاماتی بعمل آید که پس از بررسی‌های فراوان اساسنامه ما به تائید مقام معظم رهبری رسیده و این اساس نامه بعنوان قانون اساسی پدافند غیر عامل در نظر گرفته شد.


سردار جلالی در توضیح دلایل گلایه خود مبنی بر دعوت نشدن به شورای عالی فضای مجازی گفت: زمانی یک طرح پیشنهادی به مجلس قبل ارائه کردیم که در کمیسیون امنیت ملی هم به تصویب برسد مبنی بر عضویت رئیس سازمان پدافند غیر عامل در شورای عالی مانند شورایعالی شهرسازی، ترافیک، آمایش ملی، عطف و شورای عالی فضای مجازی البته این پیشنهاد در مجلس تصویب شد، ولی در شورای نگهبان خیر، که دلیلشان هم این بود که باید تائید مقام معظم رهبری هم کسب شود. در نهایت با تائید مجلس، رئیس جمهور و مقام معظم رهبری تصویب شد، اما به هر دلیل که نمی‌دانم چه هست دبیر شواری عالی فضای مجازی از دعوت رئیس سازمان پدافند غیر عامل در شورای عالی فضای مجازی امتناع ورزیدند.


سردار جلالی در خصوص ورود سازمان پدافند غیر عامل به موضوع کرونا گفت: پس از بررسی‌ها و اجرای مانور‌های گوناگون جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا پیشنهاد‌هایی به وزارتخانه‌های کشور و بهداشت و هم به ستادکل نیرو‌های مسلح داده شد مبنی بر فعال شدن پدافند‌های زیست محیطی در کل کشور در جریان این پیشنهاد و هشدار‌ها ستاد کل نیرو‌های مسلح اولین ارگانی بود که اقدام به همکاری نمود پس از آن وزارت کشور مصوبات ما را به استان‌ها ابلاغ کردند. البته همه این اقدامات قبل از شناسایی و اعلام رسمی کرونا در کشور بوده است.


در جریان این اقدامات، به وزارت کشور توصیه و پیشنهاد تهیه و ذخیر سازی حدود ۳۰ میلیون ماسک و دستکش هم داده شد، اما بازخورد مناسبی دریافت نشد.


او تصریح کرد: مورخه ۳۰ بهمن مصادف با کشف رسمی کرونا در کشور، از سوی سازمان پدافند غیر عامل پیشنهاد قرنطینه محل اولین مبتلای شناسایی شده مطرح شد. قرنطینه مرحله بندی شهر، رجوع به سمت مردم و شناسایی و رسیدگی به حال مبتلایان هم از اقدامات پنج مرحله‌ای ما در روز‌های اولیه کشف رسمی کرونا درکشور بوده است جالب اینکه پس از انجام اقدامات فراوان نام سازمان پدافند غیر عامل از لیست اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا حذف شد.


سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کرونا را مصداق بارز یک جنگ بیولوژیک عنوان کرد و افزود: رفتار و عملکرد صدا و سیما در جریان پوشش‌های کرونایی بسیار خوب بود، اما گاهی بصورت سینوسی تند و کُند عمل می‌کرد و گاهی هم موضوع را ول می‌نمود. روی هم رفته تصمیمات ستاد ملی کرونا در راستای پیشگیری و مراقبت‌های درمانی و رعایت اصول بهداشتی خوب بود، اما با اعمال آموزش‌های جامع و موثرتر می‌تواند رعایت اصول بهداشتی را آموزش، اغناء اجماع، الزام و سپس اجرای نکات بهداشتی ایجاد کند.


رئیس سازمان پدافند غیر عامل گفت: در طرح پدافند شهری، 40 برنامه راهبردی برای شهرها هدف گذاری شده است و خروج مراکز پرخطر یکی از این برنامه ها می باشد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، سردار سرتیپ غلامرضا جلالی در ادامه برنامه نگاه یک افزود: قرنطینه در بخش های جغرافیایی، موضوعی، شدت و نوع قرنطینه تقسیم می شود.


وی ادامه داد: در بعضی از کشورها با کمک سازمان های فناوری جهانی، قرنطینه دیجیتال را اجرا می کنند مثلا گوگل با استفاده از سیستم مکان یاب، فرد بیمار را بر اساس تردد شناسایی می کند که این کار برای نرم افزارهای داخلی کشور هم سخت نیست.

 

سردار سرتیپ جلالی گفت: در ابتدا در نظام تصمیم گیر باید قاطع تصمیم گیری شود بعد رسانه ها مردم را تفهیم و قانع کنند.


وی با اشاره به اینکه در مورد بعضی از تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا انتقاد دارم گفت: در این زمینه و در مواقعی تصمیمات ضعیف و دیر هنگام وجود دارد .


وی ادامه داد: زمانی که ما تصمیم درست بگیریم مردم هم رعایت می کنند ولی ممکن است حدود 5 درصد از مردم رعایت نکنند که توسط نیروی انتظامی به آنها تذکر داده می شود لذا 95 درصد مردم به تصمیمات تمکین می کنند.


رئیس سازمان پدافند غیر عامل گفت: قبل از شیوع کرونا با بررسی از نظام واکسن سازی و داروسازی کشور به یکسری از کمبودها رسیدیم و در این زمینه ضنعف هایی هم وجود دارد.


وی با اشاره به اینکه در بررسی ضعف در نظام واکسن سازی کشور به این نتیجه رسیدیم که بانک اطلاعات جامع از ویروس ها نداریم هم افزود: یکی دیگر از ضعف های این بخش سیستم های تشخیص و آزمایشگاهی ناقص بود و البته در تجهیزات هم کمبود داشتیم .
وی ادامه داد: نظام واکسن سازی کشور، قدیمی است که متناسب با تهدیدات روز هم نیست و نیاز به یک بازنگری اساسی دارد.

 

سردار سرتیپ جلالی گفت: با بررسی های بعمل آمده این بخش به نواقصی رسیدیم که با وزیر بهداشت و وزیر جهاد کشاورزی وقت، پیشنهاد اولیه طرح جامع واکسن کشور را آماده کردیم که کلیات این طرح با استقبال دکتر نمکی وزیر بهداشت هم روبه رو شد ولی بعلت شیوع کرونا هنوز اجرایی نشده است.


وی افزود: در بخش ساخت دارو، واکسن و غیره، پروتکل های مزاحم خیلی زیاد داریم که اجازه فعالیت را نمی دهد.


رئیس سازمان پدافند غیر عامل گفت: درحال حاضر یکی از گزینه های درمانی وزارت بهداشت در زمینه کرونا ، درمان منزل محور است که در جلسه ای با دکتر ظفرقندی، رئیس نظام پزشکی کشور مقرر شد بیمارانی که در منزل بستری هستند پزشک به منزل آنها مراجعه کند که همین پروتکل های مزاحم اجازه فعال شدن این طرح را ندادند.

 

وی افزود: ازتمام طرح های نو که توسط شرکت های دانش بنیان ارائه می شود حمایت می کنیم ولی چون منابع مالی محدود است بنابراین تلاش خواهیم کرد تا این طرح ها را به نتیجه مطلوب برسانیم.


سردار سرتیپ جلالی درباره مقابله با جنگ ترکیبی گفت: تهدیدات به اتکا فناوری ها، تغییر ماهیت داده اند و یک گروهی از تهدیدات ساخته شده که ما اسم آن را تهدیدات غیر نظامی گذاشتیم که نمونه آن جنگ اقتصادی است.


وی ادامه داد: آمریکایی ها حدود 20 استراتژی جدید در موضوعات مختلف بر علیه ما طراحی کرده اند که با مولفه قدرت هوشمند آن را بکار می گیرند که نمونه ای از جنگ ترکیبی است و در آن با یک مدل تحریم روبه رو نیستیم.

 

رئیس سازمان پدافند غیر عامل گفت: با بررسی آشوب های آبان سال گذشته به این نتیجه رسیدیم که شبکه های اجتماعی خارجی مردم را سازماندهی، آموزش و هدایت عملیاتی می کردند که محور آنها اعتراض به اقتصاد بود و در آن زمان تعدادی از مولفه ها با هم ترکیب شدند و یک مدل آشوب را طراحی کردند که یک بخشی از آن ضعف های خودمان می باشد که باید آنها را برطرف کنیم و بخش دیگر آن رویکردهای دشمن می باشد که در هر زمینه ای فعالیت می کند.


وی تصریح کرد: زمانی که یک شبکه اجتماعی خارجی بدون تعهد قانونی به کشور و الزام به قانون، عضو گیری کرده و در بستر این شبکه شغل ایجاد می کند و حتی سیستم دریافت و پرداخت داشته باشد و تنظیم مقررات کند این یعنی خودمان را آسیب پذیر کرده ایم.
سردار سرتیپ جلالی ادامه داد: تمام اهداف جنگ اقتصادی آمریکایی ها توسط شبکه اجتماعی در ذهن مردم فعالیت می کند.


وی افزود: پدیده شبکه اجتماعی را باید درست بشناسیم چرا که کارکردهای بسیار خوبی برای کشورها دارد و موجب توسعه مشاغل زیادی درکشور می شود.


رئیس سازمان پدافند غیر عامل گفت: زمانی که مدیریت شبکه اجتماعی با کشور نباشد تمام اعضای آن گروگان دشمن می شوند.


وی با اشاره به اینکه در کره جنوبی و چین، شبکه اجتماعی ملی تولید شده است هم افزود: در شبکه اجتماعی وی چت چین بیش از 800 نوع کارکرد وجود دارد ولی کارکرد همه شبکه های اجتماعی خارجی در داخل کشور حدود 30 نوع است.

 

وی ادامه داد: در چین ؛گوگل ، اینستاگرام و واتس آپ فیلتر است ولی همه نیازمندی های مردم از طریق شبکه های اجتماعی داخلی برطرف می شود و همچنین سرعت اینترنت داخلی وی چت 1/4 دهم اینترنت جهانی است چون در بستر زیر ساخت داخلی کشور اتفاق می افتد.

سردار سرتیپ جلالی با بیان اینکه در کشور به شبکه اجتماعی ملی نیاز داریم گفت: نباید اجازه دهیم که دشمن مردم را سازماندهی و آموزش دهد و علیه خودمان بکار گیری کند.


وی افزود: در شرایط کرونا یک شیب اجباری در انتقال کارکردها به فضای سایبری مانند آموزش ،مشاغل و درمان از طریق فضای مجازی را داشته ایم که تمام این ها در مدت 6 ماه انجام شده است.


وی گفت: یکی از اهداف پیش بینی شده در پدافند غیر عامل، تسهیل و تضمین کارکردهای اساسی است.


رئیس سازمان پدافند غیر عامل گفت: آموزش عمومی مردم یک کارکرد اساسی می باشد و امروز تضمین و تداوم کارکرد فضای سایبری برای کشور در اولویت قرار دارد .


وی افزود: در بخش ارتباطات که بستر انتقال دیتا می باشد موفق بودیم ولی در بخش های دیگر مانند شبکه اجتماعی که برای کشور بسیار مهم است هنوز به نتیجه نرسیده ایم که باید زیر ساخت های آن را در اختیار خودمان داشته باشیم و اجازه تسلط و کنترل دشمن در این بخش را ندهیم .


سردار سرتیپ جلالی درباره خروج مراکز پرخطر از شهر ها گفت: طرح پدافند شهری را تهیه کردیم که در این طرح ، 40 برنامه راهبردی برای شهرها هدف گذاری شده است و خروج مراکز پرخطر یکی از این برنامه ها می باشد.

 

وی ادامه داد: با هماهنگی وزارت صمت ، نمونه شهرک های صنعتی مواد پرخطر را طراحی کردیم و در برنامه شهرداری ها هم ، خروج مراکز پرخطر از شهر در صورت امکان را انجام می دهیم که با هماهنگی مجلس شورای اسلامی در قالب یک طرح هم تسهیلات و هم کاربری مناسب برای آنها در جهت انتقال در نظر گرفته شود و یکی از راههای دیگر ، ایمن سازی در محل است که این برنامه ها جزو اولویت های اجرایی ما می باشد.

 

رئیس سازمان پدافند غیر عامل درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: استراتژی اصلی آمریکا علیه ایران با تغییر رئیس جمهور و حزب حاکم تغییر نمی کند و در مناظره دو کاندید ریاست جمهوری آمریکا، هر دو در خصومت با جمهوری اسلامی ایران مسابقه می گذاشتند.


وی افزود: ریاست جمهوری هر کدام از کاندیدها در آمریکا موجب تغییر راهبرد آنها نمی شود بلکه راهبردهای ایران بر آنها اثر گذار می باشد و مقاومت فعال، ارتقاء تاب آوری و افزایش قدرت ، موجب تغییر در راهبرد دشمن می شود.

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: سردار جلالی پدافند غیرعامل پدافند غیر عامل پدافند رئیس سازمان پدافند غیر عامل گفت سازمان پدافند غیر عامل عالی فضای مجازی مقام معظم رهبری شبکه اجتماعی سردار جلالی شورای عالی برنامه ها داده شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۱۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود

به نقل از شهرداری قم، باتوجه به گستردگی جغرافیایی و وجود شهرک‌های مسکونی به شکل پراکنده در منطقه پردیسان، کمبود مراکز خدماتی به‌عنوان یکی از نیاز‌های اساسی ساکنین، بیشتر احساس می‌شود که با راه‌اندازی مجتمع نانوایی به متراژ ۱۸۰ مترمربع در بازار همشهری ۱۷ واقع شاهد کاهش این کمبود خواهیم بود.

سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری قم، با ایجاد تسهیلات لازم و ساخت فضای مناسب در امر تهیه و توزیع میوه و تره‌بار و محصولات کشاورزی، در راستای اهداف سازمان خدمات ارزنده‌ای را به شهروندان ارائه، و با همکاری شهرداری‌های مناطق در قبال تحویل زمین، ساماندهی مشاغل و صنوف مزاحم را با جدیت پیگیری و شهرداری را در راستای شهری سالم یاری می‌نماید.

شایان‌ذکر است، سازمان میادین در راستای امر ساماندهی، نیازمند دریافت زمین مناسب جهت توسعه خدمات‌رسانی مؤثر و مطلوب است، تا زمینه فعالیت در سازمان گسترده‌تر و خدمات شایسته‌ای را به شهروندان ارائه و رضایت‌مندی عموم را جلب نماید. در نهایت اجرای طرح‌ها و پروژه‌های سازمان در سطح شهر، باعث جذب سرمایه، ساماندهی مشاغل مختلف و کسب درآمد پایدار می‌گردد و از سفر‌های غیرضروری درون‌شهری کاسته، که این امر باعث کاهش ترافیک و مصرف انرژی خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی در کشور
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز جوار کارگاهی در دستور کار سازمان فنی‌وحرفه‌ای است
  • منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود
  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • تکالیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند
  • بیش از ۱۳ درصد مساحت شهرها، محدوده هدف بازآفرینی شهری است
  • دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد تهران
  • دستگیری عامل تیراندازی در منطقه فرحزاد تهران