Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@23:52:53 GMT

رویش 360 گیاه دارویی در نراتع چادگان

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۲۱۲۱۲

رویش 360 گیاه دارویی در نراتع چادگان

   قاسم خلیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چادگان اظهار داشت: شهرستان چادگان با داشتن آب ‌و هوای سالم یکی از مناطقی است که در آن بیش از ۳۶۰ نوع گیاهان دارویی در بخش مرکزی و چنارود پرورش می‌یابد که به علت عدم آشنایی کشاورزان بعضی از گونه‌ها از بین رفته و مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

مدیر منابع طبیعی چادگان افزود: در شهرستان چادگان ۲۵ هکتار از مراتع به کشت موسیر و کرفس کوهی اختصاص دارد که در کشت این دو نوع از گیاهان به‌صورت ویژه کشت در بخش چنار رود انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: کشت گیاهان دارویی مانند موسیر، کتیرا، کرفس، گزانگبین و کنگر درآمدزایی خوبی برای معیشت کشاورزان شهرستان دارد که با مشاوره کارشناسان منابع طبیعی و جهاد کشاورزی شهرستان چادگان نسبت به کشت این گیاهان اقدام می‌شود.

خلیلی اظهار داشت: شهرستان چادگان به لحاظ آب‌وهوا و همچنین زمین‌های مرغوب بهترین مراتع را دارد که می‌توان در کشت گیاهان دارویی اقدام کرد که هم درآمدزایی خوبی برای کشاورزان دارد و هم گیاهان دارویی باکیفیت خوب تولید و به بازار عرضه می‌شود.

مدیر منابع طبیعی چادگان تصریح کرد: گیاه گزانگبین در سال‌های گذشته در بخش چنار رود شهرستان چادگان کشت می‌شده ولی به علت عدم آگاهی از خاصیت این گیاه منقرض‌شده است، در همین راستا مرتع‌داران می‌توانند با مشاوره کارشناسان نسبت به کشت این گیاه داروی اقدام کنند.

وی گفت: گیاهان دارویی که بیشتر در بخش چنار رود رویش دارند انتظار داریم توسط مردم نگهداری و حفظ شود و تلاش شود تا این سرمایه ملی از بین نرود.

انتهای پیام/ ۶۳۰۴۶/ج۱۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: چادگان گیاه طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۱۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی نوجوان سمنانی به جمع استعدادهای نویسندگی کشور

اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته از سراسر کشور به باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان (قاف) در بخش داستان اعلام شد و نام زینب جهان‌پرور از استان سمنان نیز در این فهرست وجود دارد .

مرتضی مزینانی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان گفت : فرایند انتخابِ اعضای باشگاه قاف در دو مرحله استانی و کشوری برگزار شد و در نهایت ۵۳ نفر به عنوان اعضای منتخب داستان به باشگاه رویش استعدادهای برتر نوجوان ادبی (قاف) کانون پرورش فکری راه پیدا کردند.

تربیت نسل نو شاعران و نویسندگان متعهد در حوزه کودک و نوجوان و برنامه‌ریزی ۳ ساله برای رشد و بالندگی آینده‌سازان با بهره‌گیری از شیوه‌های هدفمند و استفاده از ظرفیت‌های صاحبان قلم و اندیشه در ارتقای آگاهی‌های اعضا، از جمله اهداف این حرکت فرایندمحور ادبی است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • مبادله بیش از ۴۰ تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری بین استان فارس و هیات‌های خارجی
  • کشت ۳۵۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان نهاوند
  • حمیدیه رتبه برتر تولید نعنای دارویی در استان خوزستان+فیلم
  • برداشت گیاهان دارویی از رویشگاه‌های هرمزگان
  • راهیابی نوجوان سمنانی به جمع استعدادهای نویسندگی کشور
  • ظرفیت کشت گیاهان دارویی در بیش از ۵۰ نقطه لرستان
  • رویش دشت شقایق در اردستان
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • پلمب ۱۰ داروخانه گیاه پزشکی متخلف در داراب
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد