Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@16:23:58 GMT

جدیدترین آمار اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه ها

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۲۱۵۰۲

جدیدترین آمار اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه ها

محمدسعید سیف، مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار مهر از مشخص شدن نتایج پایش اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی در سال ۹۹ خبر داد و گفت: طرح پایش اشتغال برای دانش آموختگان ۴ سال قبل اجرایی می شود تا اطلاعات به دست آمده واقعی تر باشد و فرصت کافی برای کاریابی طی دوره سربازی لحاظ شده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: بر اساس این پایش، اشتغال فارغ التحصیلان در مقطع کاردانی ۴۵/۹۴ درصد، کارشناسی ۴۹/۲۵ درصد، کارشناسی ارشد ۶۵/۲۱ درصد و دکترا ۸۳/۵۳ درصد بوده است.

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم در ادامه خاطر نشان کرد: البته باید به این نکته توجه داشت که این نتایج نسبت به آمار کل فارغ التحصیلان بوده و بسیاری از فارغ‌التحصیلان ممکن است اصلاً جویای کار نباشند.

سیف در ادامه به مقایسه درصد اشتغال فارغ التحصیلان سال ۹۹ با سال ۹۸ پرداخت و اظهار کرد: میانگین درصد اشتغال فارغ التحصیلان در سال ۹۸ در مقطع کاردانی ۵۹/۸۱ درصد، در مقطع کارشناسی ۵۲/۹۷ درصد، در مقطع کارشناسی ارشد ۶۳/۶۷ درصد و در مقطع دکتری ۸۱/۵۹ درصد بوده است که بالاترین نرخ اشتغال مربوط به فارغ التحصیلان دکتری و پایین ترین نرخ را فارغ التحصیلان کارشناسی داشته اند.

وی بیان کرد: نرخ اشتغال در مقطع کاردانی و مقطع کارشناسی در سال ۹۹ نسبت به ۹۸ کاهش داشته اما در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری با افزایش همراه بوده است.

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم خاطرنشان کرد: همچنین در سال ۹۹ بیشترین نرخ اشتغال مربوط به فارغ التحصیلان دکتری و پایین ترین نرخ مربوط به فارغ‌التحصیلان مقطع کاردانی بوده است.

سیف در ادامه توضیح داد: پایش اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی از سال ۱۳۹۷ در معاونت پژوهش و فناوری آغاز شد و به منظور سهولت در ارسال و دریافت آمار و اطلاعات دانشگاه ها، بستر مناسبی در سامانه مپفا (مدیریت پژوهش و فناوری ایران) ایجاد شده است.

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت و جامعه وزارت علوم تدوین برنامه های مورد نیاز هر دانشگاه برای بهبود شرایط اشتغال دانش آموختگان، استفاده موثر از شبکه دانش آموختگان جهت بهبود همکاری های دانشگاه با جامعه و صنعت و همچنین ایجاد فرصت های شغلی و کارورزی برای دانشجویان را از اهداف این برنامه برشمرد.

وی افزود: در این برنامه دانشگاه ها به طور مستقل از طریق برقراری ارتباط با فارغ التحصیل به پیمایش وضعیت اشتغال دانش آموختگان دانشگاه خود می پردازند که این امر موجب ارتباط بیشتر دانشگاه با جامعه دانش آموختگان خواهد بود.

سیف تصریح کرد: از سوی دیگر با هماهنگی های به عمل آمده با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، موسسه برنامه ریزی آموزش عالی با رصد اشتغال دانش آموختگان دانشگاه های کشور بر اساس اطلاعات ثبتی، وضعیت کلی اشتغال دانش آموختگان را به تفکیک دانشگاه، رشته و مقطع تحصیلی و ... ترسیم می کند.

کد خبر 5059988 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه ها اشتغال وزارت علوم تحقیقات و فناوری توهین به پیامبر ثبت نام دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ویروس کرونا وزارت علوم تحقیقات و فناوری آموزش مجازی سازمان سنجش دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه ها دانشجویان دوره دکتری وام دانشجویی آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی آزمون دکتری تخصصی اشتغال فارغ التحصیلان اشتغال دانش آموختگان مقطع کارشناسی مقطع کاردانی سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۱۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از اساتید دانشگاه پیام نور ایلام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور ایلام مشغول به تحصیل هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • ظرفیت کافی برای به‌کارگیری فارغ التحصیلان مامایی وجود ندارد
  • افزایش ۶ رشته محل مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد زاهدان
  • تجلیل از اساتید دانشگاه پیام نور ایلام
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز برگزار می‌شود
  • امضای تفاهم‌نامه و رونمایی از پوستر برگزاری آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی
  • امضای تفاهم‌نامه آیین نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی در شیراز
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • دانشگاه ورمونت سخنرانی سفیر آمریکا در سازمان ملل را لغو کرد