Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسن قدیری‌ابیانه گفت: کسانی که ترویج می‌کنند مذاکره با آمریکا رفع‌کننده مشکلات است یا ناآگاهانه سخن می‌گویند و یا مأمور هستند به ایران لطمه بزنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، محمدحسن قدیری‌ابیانه سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: بعد از پیروزی انقلاب با وجود همه جنایت‌هایی که آمریکا در قبال انقلاب اسلامی و ملت ایران انجام داده بود، ایران سفارت آمریکا را تعطیل نکرد و این سفارت به عنوان بزرگترین و پردیپلمات‌ترین سفارت خارجی تا سیزدهم آبان برقرار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طی این مدت آمریکایی‌ها با مقامات کشور ما ملاقات داشتند و از به رسمیت شناختن انقلاب اسلامی، تلاش برای جبران گذشته و آمادگی برای مشارکت در سازندگی و پیشرفت کشور صحبت می‌کردند، اما اسناد به دست آمده از لانه جاسوسی نشان داد در همین ایامی که در ملاقات‌های دیپلماتیک حرف‌های مثبت و جذاب می‌زدند، به دنبال کودتا، تجزیه ایران، حمایت از تروریست‌ها، ضربه زدن به اقتصاد کشور و تلاش برای سرنگونی نظام بودند.

 

سفارت‌خانه‌های آمریکا حتی در کشورهای دوست آمریکا هم لانه جاسوسی است

تحلیلگر سیاسی اظهار داشت: لانه جاسوسی آمریکا تبدیل به موزه شده است و نشان می‌دهد که در آن ایام، آن‌ها دست به شنود تلفن‌های مقامات کشور ما می‌زدند، اتاق مخصوص جعل سند و کارت شناسایی داشتند، جاسوس‌پروری می‌کردند و از داشتن روابط دیپلماتیک دارای مصونیت، علیه ملت ایران استفاده می‌کردند.

قدیری‌ابیانه خاطرنشان کرد: انتشار اسناد لانه جاسوسی ضربه مهلکی به دیپلماسی آمریکا زد به نحوی که هنوز هم ورود این اسناد به آمریکا ممنوع است و اگر کسی اسناد منتشر شده در ایران از اسناد لانه جاسوسی را در امریکا در اختیار داشته باشد مجازات خواهد شد زیرا نگه داشتن اسناد سری آمریکا برای مردم مجاز نیست.

وی عنوان کرد: البته بعدها سایت ویکی‌لیکس و همچنین اسنودن افشارگر مسائل امنیتی با انتشار اسنادی نشان دادند که سفارت‌خانه‌های آمریکا حتی در کشورهای هم‌پیمان و دوست آمریکا لانه جاسوسی است؛ لذا اگر روزی بنا بر بازگشایی سفارت آمریکا شود باز هم از آن علیه ایران استفاده خواهند کرد.

 

اگر رابطه با آمریکا عامل پیشرفت بود کشور مصر باید پیشرفت می‌کرد

سفیر اسبق ایران در مکزیک تأکید کرد: بعضی‌ها تبلیغ می‌کنند که داشتن روابط دیپلماتیک با آمریکا عامل پیشرفت کشورها می‌شود و مثال‌هایی مانند کره جنوبی و ژاپن را مورد استفاده قرار می‌دهند، این درحالی است که عامل پیشرفت در این کشورها، نه داشتن رابطه با آمریکا بلکه سبک زندگی اقتصادی و فرهنگی مردم، بالا بودن ساعات مفید کاری، قناعت در مصرف، تعصب در مصرف کالاهای تولید کشور خودشان، فرهنگ و وجدان کاری عامل پیشرفت بوده است.

قدیری‌ابیانه اضافه کرد: کما اینکه کشورهایی مثل مصر و پاکستان هم با آمریکا رابطه دیپلماتیک دارند و هم پایگاه نظامی در اختیار آمریکا قرار داده‌اند و هم در سیاست‌های خود مطیع آمریکا هستند مصر حتی با اسرائیل هم رابطه دارد اما فقط در قاهره بیش از یک میلیون نفر در قبرستان زندگی می‌کنند و اکثر مردم فقیر هستند؛ سودان هم همواره با آمریکا رابطه داشته اما آمریکایی‌ها موجب تجزیه این کشور شدند. لذا اگر قرار بود رابطه با آمریکا منجر به پیشرفت شود باید موجب پیشرفت این کشورها می‌شد.

وی با بیان اینکه داشتن رابطه به معنی ختم خشونت‌ها نیست و مانع پیگیری اهداف شوم آمریکا نمی‌شود، یادآور شد: امروزه کسانی دم از مذاکره و نتیجه‌بخش بودن آن با آمریکا می‌زنند که قبلا همین شعارها را می‌دادند که نهایتا منجر به برجام شد و برجام هم، نه تنها تحریم‌ها را خاتمه نداد بلکه چه در زمان اوباما و چه در زمان ترامپ بر شدت تحریم‌ها افزود.

 

کسانی که امروز دم از مذاکره می‌زنند باید پاسخگوی ادعاهای قبلی‌شان باشند

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: این افراد بجای طرح پیشنهاد مذاکره با آمریکا باید پاسخگوی ادعاهای قبلی‌شان در رابطه با مذاکره باشند؛ آقای روحانی که با شعار تعامل و مذاکره با آمریکا و اثربخش بودن آن رأی آورد، بعد از هفت سال با اشاره به تحریم‌های ظالمانه غذا و دارو، اعتراف کرد که به آمریکا به هیچ عنوان نمی‌توان اعتماد کرد. یا آقایانی که زمانی می‌گفتند چرا مرگ بر آمریکا می‌گویید امروز می‌گویند هرچه لعن دارید بر کاخ سفید بفرستید.

قدیری‌ابیانه تصریح کرد: برخی‌ها طوری صحبت می‌کنند که گویی اگر با آمریکا وارد مذاکره شویم تحریم‌ها کاهش پیدا می‌کند و لذا مطرح می‌کنند که چقدر باید اوضاع اقتصادی کشور به وخامت بگراید که حاضر به مذاکره شویم، گویی که مذاکره با آمریکا رافع مشکلات اقتصادی است در حالی که آمریکایی‌ها خود بخش مهمی از مشکلات اقتصادی هستند.

 

آن‌هایی که مذاکره با آمریکا را ترویج می‌کنند مأمور لطمه به کشور هستند

وی بیان کرد: زمانی که برجام پذیرفته شد از اوباما که رئیس‌جمهور بود سئوال کردند شما چرا برجام را پذیرفتید و امضا کردید او گفت تحریم‌ها در حال فروپاشی بود و کشورها دیگر تحمل خسارات بیشتر برای عدم رابطه با ایران را نداشتند و تأکید کرد که برای حفظ ساختار تحریم‌ها برجام را امضا کرد. در حالی که روحانی و ظریف و اصلاح‌طلبان می‌گفتند برای حذف تحریم‌ها برجام را امضا کردیم؛ امروز نتیجه برجام مشخص است و هم در زمان اوباما و هم در زمان ترامپ نه تنها تحریم‌ها لغو نشد بلکه گسترش یافت و متأسفانه ادعای اوباما درست از آب درآمد و تحریم‌ها حفظ شد و نه حذف.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا گفت: کسانی که اینگونه ترویج می‌کنند که مذاکره با آمریکا می‌توانند رفع‌کننده مشکلات باشد یا دشمن را نمی‌شناسند و ناآگاهانه سخن می‌گویند و یا مأمور هستند که به ایران لطمه بزنند. آن‌ها بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان و ترامپ و جو بایدن تفاوت قائل هستند در حالی که در دشمنی و اهداف خصمانه آن‌ها علیه ایران تفاوتی وجود ندارد.

 

ترامپ و بایدن هر دو به دنبال تجزیه ایران هستند

قدیری‌ابیانه افزود: ترامپ و بایدن هر دو به دنبال تجزیه ایران و تصاحب منابع نفتی کشورمان و محروم کردن ملت ایران از این ثروت ملی هستند که البته لازمه آن براندازی جمهوری اسلامی است. لذا آن‌ها در اهداف یکسان هستند و صرفا در اینکه کدام روش می‌تواند ضربه بزرگتری به ملت ایران بزند با هم تفاوت دیدگاه دارند.

وی ادامه داد: اگر برداشت آن‌ها این باشد که ایران تحت فشار حاضر به مذاکره و تسلیم و امتیازدهی می‌شود پس نباید این اهرم فشار را از دست بدهند و برای رسیدن به بقیه اهداف خود بر فشارها خواهند افزود نه اینکه آن‌ها را کم کنند. البته آن‌ها تصور می‌کردند که با فشار حداکثری ایران تسلیم خواهد شد اما اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که تحریم‌ها نمی‌تواند ایران را وادار به تسلیم کند، به‌طوری‌که مشاور عالی امنیت ملی ترامپ گفته دیگر تحریمی باقی نمانده که بخواهیم به آن اضافه کنیم یعنی هرچه از دست شان برمی‌آمده انجام داده‌اند و حربه به کار نگرفته‌ای باقی نمانده است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: مذاکره با آمریکا رابطه با آمریکا قدیری ابیانه لانه جاسوسی عامل پیشرفت ملت ایران تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۱۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد

رئیس‌جمهوری ونزوئلا اطمینان داد «هیچکس و هیچ چیز» نمی‌تواند رشد اقتصاد و صنعت نفت ونزوئلا را متوقف کند.

به گزارش مشرق، از خبرگزاری افه، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا در مراسمی در کاراکاس به مناسبت روز جهانی کارگر گفت: ما در این دوره چهار ماهه (بازه زمانی بین ژانویه تا آوریل ۲۰۲۴/ اوایل دی تا اوایل اردیبهشت)، بیش از دو میلیارد دلار ضرر داشتیم.

مادورو با رد «باج‌خواهی دائمی امپراتوری آمریکای شمالی»، مخالفان دولت از جناح «راست افراطی» از جمله ماریا کورینا ماچادو رهبر اپوزیسیون را متهم کرد که اعمال «تحریم‌های جدید» علیه شرکت نفت دولتی این کشور (Pdvsa) را از دولت آمریکا خواستار شده‌اند.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا با این حال اطمینان داد که «هیچکس و هیچ چیز» نمی‌تواند رشد اقتصاد و صنعت نفت این کشور را متوقف کند؛ رشدی که هر چند «با سرعت کمتر» از حد انتظار، در چهار ماهه نخست سال ۲۰۲۴ «حفظ شد».

در این راستا، مادورو پیش‌بینی کرد این کشور با اتکا به «تلاش‌های خود»، سال ۲۰۲۴ را با تولید نفت یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز خواهد بست که در مقایسه با ۸۷۴ هزار بشکه در روز، در مارس گذشته (اسفند- فروردین)، افزایش ۳۷.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا همچنین افزود که در این کشور «الگوی اقتصادی متنوع و جدیدی متولد شده است که رشد آن را تضمین می‌کند» و «به تحریم‌ها و مجوزهای ایالات متحده وابسته نیست»، که «در نظر دارد یک مدل استعمارگری را تحمیل کند».

دولت آمریکا به تازگی (۱۷ آوریل/ ۲۹ فروردین) اعلام کرد که بخشی از تحریم‌های لغو شده بر نفت و گاز ونزوئلا را دوباره فعال می‌کند. این تصمیم واشنگتن پس از متهم کردن رئیس جمهوری ونزوئلا به عمل نکردن به تعهدهای انتخاباتی خود با رد صلاحیت ماریا کورینا ماچادو نماینده مخالفان اتخاذ شد.

به این ترتیب، مجوز عمومی ۴۴ (Licencia General ۴۴) که توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا صادر شده بود و به مدت شش ماه به کاراکاس اجازه داده بود تا نفت و گاز خود را در بازارهای بین‌المللی به فروش برساند، از روز پنج‌شنبه (۱۸ آوریل/ ۳۰ فروردین) منقضی شد. شرکت‌هایی که تحت تاثیر این لغو معافیت از تحریم‌ها قرار می‌گیرند، تا ۳۱ مه (۱۱ خرداد) فرصت خواهند داشت تا عملیات‌های خود را به پایان برسانند.

همچنین شرکت‌هایی که می‌خواهند همچنان با شرکت نفت دولتی ونزوئلا (PDVSA) معامله انجام دهند، نیاز به مجوز انفرادی از خزانه‌داری ایالات متحده دارند تا به صورت موردی ارزیابی شود.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا در انتقاد از تصمیم واشنگتن مبنی بر تمدید مجدد تحریم‌ها علیه کاراکاس، دولت آمریکا را متهم کرد که به تعهدهای مربوط به لغو «همه تحریم‌های جنایتکارانه» اعمال شده علیه این کشور حوزه کارائیب عمل نکرده است.

دیگر خبرها

  • دانشگاه تهران مأمور تدوین نظام‌نامه دانشگاه تمدن‌ساز شد
  • ایران هفت شخص و پنج نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • تحریم‌های جدید ایران علیه آمریکا
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • تحریم های جدید ایران علیه آمریکا
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران
  • خرمشاد: مقاومت مردم غزه نخبگان آمریکا و غرب را بیدار کرد