Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور فرانسه با اتهام‌زنی به دولت آنکارا مبنی بر داشتن تمایلات سلطه‌جویانه بر منطقه، گفت اگر رئیس‌جمهور ترکیه دروغ نگوید و به اروپا احترام بگذارد، تنش‌ها کاهش می‌یابد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه با متهم کردن «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای خود به دروغگویی، گفت موضع آنکارا در قبال کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) جنگ‌طلبانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ماکرون روز شنبه در مصاحبه با شبکه «الجزیره»، با بیان اینکه ترکیه موضع خصمانه و ستیزه‌جویانه‌ای در قبال ناتو دارد، گفت اگر اردوغان احترام بگذارد و دروغ نگوید، تنش‌ها با این کشور کاهش می‌یابد.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» وی با محکوم کردن رفتار ترکیه در سوریه،‌لیبی و شرق دریای مدیترانه، توضیح داد: «آرزوی ما این بود که اوضاع آرام شود اما برای حاصل شدن این امر، ضروری است که رئیس‌جمهور ترکیه به فرانسه، اتحادیه اروپا و ارزش‌های آن احترام بگذارد، دروغ نگوید و توهین نکند».

رئیس‌جمهور فرانسه با متهم کردن دولت آنکارا به داشتن میل سلطه‌جویانه بر منطقه غرب آسیا، ادعا کرد: «من ملاحظه کرده‌ام که ترکیه تمایلات امپریالیستی در منطقه دارد و به نظرم چنین تمایلات امپریالیستی برای ثبات منطقه چیز خوبی نیست، همین».

همزمان، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه نیز مدعی است ترکیه از حادثه قتل معلم فرانسوی استفاده ابزاری کرد تا کارزار افتراآمیز و نفرت‌انگیزی را علیه پاریس شروع کند.

انتشار کاریکاتوری موهن در یک نشریه فرانسوی در دو هفته گذشته خشم جوامع اسلامی را برانگیخته است. پیش‌تر، در پی افزایش احساسات ضد فرانسوی در میان کشورهای اسلامی، رئیس جمهورفرانسه در پیامی در توئیتر به دو زبان عربی و انگلیسی گفت که هیچ چیزی سبب عقب‌نشینی فرانسه نخواهد شد.

ماجرا از آنجا شروع شد که یک معلم فرانسوی که سر کلاس درس کاریکاتورهای موهن را نشان داده بود، کشته شد و پس از آن ماکرون اعلام کرد، جلوی انتشار این کاریکاتورها را نمی‌گیرد و برخی دیگر از مقامات فرانسه نیز اظهاراتی ضد اسلامی مطرح کردند.

پس از آن، اردوغان درباره ماکرون گفت: «درباره رئیس‌جمهوری که با میلیون‌ها عضو از گروه‌های اعتقادی مختلف به این شکل برخورد می‌کند، چه می‌توان گفت؛ اول از همه، چکاپ ذهنی انجام بده!»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ماکرون اردوغان ناتو امپریالیست احترام بگذارد دروغ نگوید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۱۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: در برابر نابودی فلسطینی‌ها سکوت نخواهیم کرد

اظهارات رجب طیب اردوغان در سخنرانی روز جمعه در پنجمین کنفرانس سالانه اتحادیه پارلمانی قدس در استانبول، در مورد تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه بیان شد.

اردوغان خاطرنشان کرد: اتحادیه نمایندگان قدس به واسطه فعالیت‌های خود در همه زمینه‌ها به صدا و روح مسئله فلسطین در سطح جهانی تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: در گوشه و کنار قدس شریف آثاری از نیاکان قهرمان ما وجود دارد که ۴۰۰ سال به شهر مقدس خدمت کردند و هیچکس نمی‌تواند آن را پاک کند. هیچ‌کس نمی‌تواند از ما انتظار داشته باشد که در قبال نسل‌کشی برادران فلسطینی‌مان که ۲۰۳ روز به تنهایی مقاومت کرده‌اند، سکوت کنیم.»

اردوغان با بیان اینکه اسرائیل به تدریج هویت بیت المقدس باستانی را از بین می‌برد و نقض حرمت مسجد الاقصی، قبله اول مسلمانان را تشدید می‌کند، تصریح کرد: طرز فکر کسانی که با کشتن همتایان غزه‌ای خود، تولد فرزندان خود را جشن می‌گیرند، به این معناست که آنها ارتباط با اساسی‌ترین ارزش‌های انسانی ندارند..»

وی با تاکید بر اینکه ترکیه همچنان حماس را که از سرزمین خود در برابر اشغالگران دفاع می‌کند به عنوان یک جنبش آزادیبخش ملی تلقی می‌کند، تصریح کرد: ترکیه تنها کشوری است که برای ۵۴ محصول محدودیت تجاری بر اسرائیل اعمال می‌کند.

دولت آمریکا همچنین به دلیل حمایت بی قید و شرط نظامی و دیپلماتیک از اسرائیل مورد انتقاد قرار گرفت. او گفت که با این کار به تشدید مشکل غزه کمک می‌کند نه راه حل.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • نبیه بری: منتظر دریافت پیشنهاد فرانسه درخصوص کاهش تنش هستیم
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • اجلاس بین المجالس قدس در استانبول ترکیه
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • اردوغان: در برابر نابودی فلسطینی‌ها سکوت نخواهیم کرد