Web Analytics Made Easy - Statcounter

ظفر افشون، یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح هایی که هنوز به نتیجه نرسیده است وابسته به اعتبارات دولتی هستند و تکمیل آنها به کندی پیش می‌رود که از جمله آن می‌توان به سد کوار و آزادراه شیراز-تهران اشاره کرد اما طرح هایی که مربوط به بخش خصوصی و ارایه تسهیلات بانکی بوده، به مرحله اجرا رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار فارس گفت: از جمله پروژه هایی که به مرحله اجرا رسیده اند می توان به کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد،  مجتمع آلومینیوم جنوب، طرح توسعه مجتمع ذوب آهن پاسارگاد و شرکت شایان دیزل خودرو اشاره کرد که در ارتباط ویدیو کنفرانسی با رئیس جمهوری به بهره برداری رسیدند.
افشون بیان کرد: بر اساس زمان بندی پیش‌بینی شده در سند پیشران توسعه استان فارس تمام طرح ها باید تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسند.
سند پیشران توسعه استان فارس در سه بخش مجزا شامل راهبردها و سیاست‌های عمومی و پروژه‌های عمرانی، طرح‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری منتخب  در ۲۹ شهرستان استان است که به منظور مستندسازی، امکان پیگیری و نظارت بی‌وقفه بر روند اجرای مصوبات و تکالیف معین شده برای دستگاه‌های اجرایی، مدیران واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه‌گذاری تهیه شده است.
از محورهای مهم سند پیشران توسعه فارس می‌توان پیگیری برای اجرایی کردن بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، اجرای کامل ۲۳ پروژه اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی استان فارس، اجرای دقیق برش‌های استانی تعداد ۷۶ پروژه اولویت‌دار و سایر پروژه‌های موثر و پیشران مرتبط با ۱۹ دستگاه اجرایی کشور و تلاش درجهت تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام توسط تمام دستگاه های مشمول اشاره کرد.
احصای میزان مطالبات بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی استان ازدستگاه‌های دولتی به منظور پیگیری درجهت تأدیه و یا تهاترمطالبات مذکور با بدهی واحدهای موصوف به دیگر دستگاههای دولتی، ایجاد و راه اندازی کلینیک تخصصی تعیین تکلیف بنگاه های اقتصادی و واحدهای تولیدی با هدف کمک به فعالیت واحدهای فعال وتعیین تکلیف واحدهای راکد و افزایش ظرفیت واحدهایی که با ظرفیتی کمتر از ظرفیت اسمی واقعی خود فعالیت دارند از دیگر محورهای سند پیشران توسعه فارس است.
سند پیشران توسعه استان فارس شهریور ۹۸ به تایید رئیس جمهوری رسیده که وی بر اجرایی شدن این سند تاکید داشته است.

برچسب‌ها شیراز استانداری فارس کارآمدی دولت فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شیراز استانداری فارس کارآمدی دولت فارس شیراز استانداری فارس کارآمدی دولت فارس اخبار کنکور سند پیشران توسعه استان استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۲۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی

استاندار زنجان گفت: پاداش افزایش تولید به کارگران واحدهای تولیدی باید پرداخت شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، محسن افشارچی امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ با بیان اینکه این کارگران هستند که چرخ تولید را می‌چرخانند و در حقیقت کارگران افسران جنگ اقتصادی هستند، اظهار کرد: موضوعاتی همانند سخت و زیان‌آور بودن باید به صورت ویژه در دستور کار دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی مشکلاتی که به‌راحتی می‌تواند حل شود به دلیل بی تدبیری سبب ادامه دار بودن مشکل کارگران می‌شود.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت پیگیری مطالبات کارگران تاکید کرد و افزود: طبقه بندی مشاغل یکی از این موارد است که باید اجرای آن در واحدهای تولیدی راستی آزمایی شود.

افشارچی بر لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی اشاره کرد و ادامه داد: موضوع بهره‌وری هم باید مورد توجه باشد و رویکرد ما این است هر واحدی که بتواند اتفاق خاصی را در حوزه بهره‌وری و توجه به کارگران رقم بزند، در اولویت گره گشایی از مشکلات و مسائل قرار داده شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه نباید سودآوری تولید از محل سوبسیدهای انرژی باشد، خاطرنشان کرد: تحقق این موضوع باید از محل بهره‌وری رقم بخورد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات کارگران آشنا هستم و در یک هفته اخیر هم در دیدار با کارگران با مشکلات آن‌ها بیشتر آشنا شدم، اضافه کرد: متأسفانه برخی مشکلاتی که به‌راحتی می‌تواند حل شود به دلیل نبود تدبیر ادامه‌دار می‌شود.

کد خبر 750128

دیگر خبرها

  • امسال تعهدات دولت در حوزه‌های درمان، آب و مسکن به مردم ارائه می‌شود
  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • ریسک سرمایه‌گذاری در دریا باید کاهش یابد
  • تشکر معاون استاندار خوزستان از شرکت توسعه نیشکر برای کمک به کشاورزان منطقه
  • اعتبار ۴ هزار میلیاردی برای طرح‌های آبرسانی خراسان شمالی
  • پروژه «جاده توسعه» از آغاز 2025 وارد فاز اجرایی می‌ شود
  • اجرای ۱۰۰۰ میلیارد پروژه عمرانی در روستاهای یزد
  • لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • اعتبار ۴۰ هزار میلیاردی پروژه آب‌های سرانی خراسان شمالی در ۱۴۰۳