Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: بیانیه تفصیلی را بعد از بیانات مقام معظم رهبری پیرامون مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی صادر کردیم و امیدواریم این مطالب برای نسل جوان مفید باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان ، سیدمحمدرضا موالی‌زاده شامگاه شنبه با اشاره به روز فرهنگ عمومی اظهار داشت: رابطه فرهنگ و فرهنگ عمومی رابطه عموم و خصوص مطلق است یعنی هر امری که در حوزه فرهنگ عمومی هست فرهنگی است ولی الزاما هر امر فرهنگی، فرهنگ عمومی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در دوره جدید کاری آسیب‌شناسی انجام شد و به این نتیجه رسیدیم که یک نقشه راهی را ترسیم کنیم. در این نقشه سرفصل‌ها و برنامه‌ها را مشخص کردیم و 15 سرفصل با موضوعات مرتبط با فرهنگ تهیه و به صورت کتاب در اختیار افراد قرار داده شد.

مشاور وزیر و دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به عناوین سرفصل‌ها بیان کرد: برنامه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، فرهنگ مصرف بهینه آب، توانمندسازی مددجویان، زیارت و گردشگری مذهبی، حفاظت از محیط زیست، ارتقای کارکرد مساجد و مباحث مختلف دیگر مدنظر است.

وی تصریح کرد: همچنین بیانیه تفصیلی را پس از بیانات مقام معظم رهبری پیرامون مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی صادر کردیم و امیدواریم این مطالب برای نسل جوان مفید باشد.

موالی‌زاده خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی یک الگوی زیبایی از زیست انسانی و یک انسان در مسیر کمال و رشد یافته را به ما در عصر جدید نشان داد و به همین منظور مورد توجه جوانان قرار خواهد گرفت.

سنت حسنه وقف به فرهنگ عمومی کشور تبدیل می‌شود نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری: شورای فرهنگ عمومی در سراسر استان تشکیل شود‌ ناظران در شورای نظارت بر مدارس و شورای فرهنگ عمومی 10 استان

راه‌اندازی کارگروه فضای مجازی در استان اصفهان  

مدیرکل ارشاد استان اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به تشکیل شورای فرهنگ عمومی از دیرباز اظهار داشت: از سال 1370 این شورا شکل گرفت و در سال‌های اخیر با رویکرد جدید و کارشناسی کار خود را دنبال می‌کند.

حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی افزود: از سال 1385 شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها راه‌اندازی شد و در حال حاضر همه شهرستان‌های استان ما دارای شورای فرهنگ عمومی هستند که از لحاظ ساختار، امام جمعه مرکز شهرستان رئیس شورا، فرماندار نایب رئیس و رئیس اداره ارشاد آن شهرستان دبیر شوراست.

وی با بیان اینکه جلسات ماهیانه در شوراها برگزار می‌شود، گفت: با توجه به مسائل  منطقه آنچه که لازم است به شورای استان منتقل می‌شود.

مدیرکل ارشاد استان اصفهان ادامه داد: در مرکز استان نیز با رویکرد کمیته‌ محور، شورای فرهنگ عمومی جلساتی را تشکیل می‌دهد. در دو سال گذشته چندین سند و آیین نامه به تصویب و در استان عملیاتی شد.

وی با اشاره به کارگروه مجازی در استان اصفهان اظهار داشت: این آیین‌نامه در صحن علنی شورای فرهنگی تدوین شد و اکنون کارکرد خود را نشان می‌دهد و یک هم افزایی و هماهنگی بین دستگاه‌ها و بخش‌ها در حال انجام است.

معتمدی افزود: امروزه دنیا بر پایه مجازی بنا شده، ما باید در ایران به گونه‌ای به فضای مجازی نگاه کنیم که برای نسل جوان تهدیدی نداشته باشد بنابراین در استان اصفهان کارگروه فضای مجازی راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه 3 کمیته ذیل کارگروه فضای مجازی تشکیل شده، گفت: کمیته رصد و پایش به دبیری پلیس فتا، کمیته آموزش به دبیری صدا و سیمای مرکز استان و کمیته تولید محتوا به دبیری اداره‌کل ارشاد در حال فعالیت هستند و ما پیرامون آموزش برای والدین به منظور افزایش سطح سواد رسانه‌ای آنها و همچنین دانش‌آموزان برنامه‌هایی را تدوین کرده‌ایم.

مدیرکل ارشاد استان اصفهان با اشاره به آغاز هفته وحدت تصریح کرد: در همین راستا با جوانان علاقه‌مند و توانمند گفت‌و‌گوهایی صورت گرفته و آنها تولید محتوا انجام می‌دهند. همچنین خطرات فضای مجازی در حال رصد و پایش هستند.

انتهای پیام/166ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان فضای مجازی نسل جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۲۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد

رئیس­ جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌تصویب رسیده است، را برای اجرا ابلاغ کرد.   به گزارش ایسنا،  سیدابراهیم رئیسی، ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌تصویب رسیده است را به این شرح برای اجرا به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای فرهنگ عمومی ابلاغ کرد:   «ماده واحده «تأیید انتخاب دبیر شورای فرهنگ عمومی» که در جلسه ۸۹۷ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی براساس مصوبه جلسه ۴۶۳ مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۲۴ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی (به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) به تصویب رسیده است به شرح ذیل برای اجراء ابلاغ می­گردد:   «ماده واحده- با استناد به ماده ۲ آیین­‌نامه شورای فرهنگ عمومی (مصوب جلسه ۳۹۸ مورخ ۱۳۷۶/۰۳/۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی و اصلاحات بعدی آن)، خانم عاطفه خادمی به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی انتخاب می‌­شود».   عاطفه خادمی   عاطفه خادمی کیست عاطفه خادمی پیش از این به‌عنوان مشاور اجتماعی وزیر و دبیر ستاد جمعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این وزارتخانه مشغول به فعالیت بود.   گفتنی است، خادمی متولد سال  ۱۳۶۳ شهرستان بروجرد و دانش آموخته دکترای سیاستگذاری فرهنگی و به عنوان اولین زن فارغ التحصیل این رشته در کشور است.   وی عضو هیأت علمی پژوهشگاه  مطالعات فرهنگی اجتماعی و تمدنی و دارای تألیفات پژوهشی با رویکرد سیاستگذاری در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی به‌ویژه  با محوریت زنان و خانواده نیز هست.   در سوابق علمی و اجرایی وی می‌توان به تجربه همکاری با نهادهای مختلف مانند سازمان صدا و سیما، پژوهشگاه های مرتبط در حوزه علوم انسانی حول بررسی مسائل مختلف حوزه فرهنگ‌ و اجتماع، متمرکز بر حوزه های تحولی، مسئول دبیرخانه تحول مجتمع های قضایی خانواده در قوه قضاییه و دبیر دبیرخانه کمیته اجتماعی و فرهنگی سند تحول دولت سیزدهم اشاره کرد.   یادآور می‌شود، پیش از این سیدمجید امامی به‌عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در این مسئولیت خدمت می‌کرد.   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • صداوسیما مکلف به رسیدگی به تخلفات رسانه‌های فراگیر شد
  • رسیدگی به تخلفات در نمایش‌خانگی به ساترا واگذار شد
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • ابلاغ دستورالعمل رسیدگی به تخلفات رسانه‌های فراگیر
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • اعتلای فرهنگ جامعه از مسیر تعلیم و تربیت معلمان می‌گذرد
  • مذاکرات مهدی کروبی با شورای نگهبان به روایت آیت الله هاشمی /سردار سلیمانی و ناطق نوری مهمانم بودند /آقای حجازی از بهزاد نبوی دلخور بود
  • تداوم جنجال‌های دیدار پرسپولیس و سپاهان؛ احضار ۲ نفر به کمیته انضباطی
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانت در جنوب کشور+فیلم