Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@09:11:14 GMT

از معاملات سهام در مهر ماه 99 چقدر مالیات اخذ شد؟

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۲۲۶۸۸

از معاملات سهام در مهر ماه 99 چقدر مالیات اخذ شد؟

بازار سرمایه با بازدهی چشمگیر خود در 4 ماهه نخست سال جاری توانست گوی سبقت را از سایر بازارها در جذب سرمایه برباید و سرمایه های مردم در سایه حمایت مسئولین به این بازار روانه شد.

به گزارش بورس تابناک، اگر در چهار ماهه ابتدایی سال به کارگزاری ها و پیشخوان ها سری می زدید با مردمی مواجه می شدید که از اول صبح برای احراز هویت و دریافت کد بورسی در صف ایستاده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردمی که به هوای کسب سود بیشتر، حتی از مسکن، خودرو، طلا، دلار و سکه خود هم می گذشتند و می فروختند تا در بورس سرمایه گذاری کنند. جو خوبی در جامعه به راه افتاده بود که تا حدودی از افسار گسیختگی قیمت ها در سایر بازارهای موازی هم جلوگیری کرده بود.

در 19 مرداد ماه سال جاری اما اوضاع خوب بازار سرمایه به یکباره با یک مجموعه اشتباهات تغییر کرد. ریزش بازار سرمایه آغاز شد و هر روز که گذشت بیشتر دیوار اعتماد مردم به بازار سرمایه فرو ریخت و علاوه بر اینکه خروج مردم از بازار سرمایه مشاهده شد، روند ورود سهامداران جدید به بازار سرمایه هم نزولی شد.گزارش های ماهانه منتشر شده تایید کننده این موضوع هستند.

کاهش 211 درصدی تعداد نفرات احراز هویت شده

گزارش ها نشان می دهند که در سه ماه ابتدایی سال جاری روند تعداد نفرات ثبت نام شده و تعداد نفرات احراز هویت شده در سجام صعودی بوده است و سپس تقریبا از تیرماه سال جاری روند نزولی آغاز شده است و ماه به ماه از تعداد نفرات ثبت نام شده و احراز هویت شده در سجام کاسته شده است. طبق آخرین آمار منتشر شده، در مهرماه سال جاری 523 هزار و 118 نفر در سجام ثبت نام کرده اند و 566 هزار و 746 نفر نیز احراز هویت شده اند.

هر چند تعداد ثبت نامی ها و احراز هویت شده ها در مهرماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب رشد 69 درصدی و 211 درصدی را نشان می دهد اما این موارد در مقایسه با ماه گذشته به ترتیب کاهش 65 درصدی و 62 درصدی را تجربه نموده است.

عمده دلیل کاهش هم، ریزش بورس در چند ماه اخیر بوده است و ضرر و زیان هایی که سهامداران متحمل آن شده اند می باشد.

تعداد کل کدهای معاملاتی به 51 میلیون کد رسید

تعداد کل کدهای موجود در مهرماه 99، 51 میلیون کد اعلام شده است که از این تعداد 22 میلیون و 155 هزار و 252 کد فعال بوده اند. مطابق با آمار، از تعداد کدهای فعال 3007 کد مربوط به خارجی ها، 100 هزار و 62 کد مربوط به حقوقی ها و 22 میلیون و 52 هزار و 689 کد هم مربوط به حقیقی ها بوده است.

روند نزولی مالیات از نقل و انتقالات سهام تداوم یافت

همچنین میزان مالیات نقل و انتقال سهام در مهرماه سال جاری در مجموع 11 هزار و 333 میلیارد ریال اعلام شده است. این در حالی است که در شهریورماه سال جاری این رقم 14 هزار و 18 میلیارد ریال و در مردادماه سال جاری 21 هزار و 536 میلیارد ریال بوده است.

این آمارها نشان می دهند که اوضاع نامساعد بازار سرمایه موجب شده است که دولت نیز بخشی از درآمدهای خود از ناحیه بازار سرمایه که مربوط به مالیات از نقل و انتقال سهام بوده است را از دست بدهد و این درآمدها از تیرماه سال جاری در روند نزولی قرار بگیرند.

  

منبع: تابناک

کلیدواژه: علائم کرونا دونالد ترامپ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن زلزله ازمیر هولوکاست بورس بازار سرمایه مالیات کد بورسی علائم کرونا دونالد ترامپ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن زلزله ازمیر هولوکاست احراز هویت شده ماه سال جاری تعداد نفرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۲۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با رشد ۴۶۳ واحدی به ۲,۲۸۱,۴۶۱ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ با رشد ۴۶۳ واحدی به ۲,۲۸۱,۴۶۱ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۶۵۳.۱۴ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات تاکنون ۳۸۴.۹۴۷ میلیارد سهم بود که طی ۱۹,۸۳۵ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۳,۱۲۷.۵۵۵ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۸,۸۰۸,۷۰۹.۸۸۳ میلیارد ریال شد.

کد خبر 748263

دیگر خبرها

  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • عبور از دژاووی بورسی
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز منفی شاخص‌های بازار سرمایه
  • درآمد ترید در فارکس چقدر است؟
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • بورس امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • معافیت‌های خودرو در طرح مالیات بر عایدی سرمایه
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!